בבקשה. ושימי לב לחתימה...
המגמה ארגון ומינהל קהילתי (מעתה אמרי או"מ) מקנים התמחות בתחום המחקר והעבודה הקהילתיים. הכוונה לעבודה בשטח עם מתנסים, קבוצות סינגור, ארגוני עזרה עצמית וכו'. הלימודים דומים למגמה הכללית, בשנה א' כמעט כל הקורסים זהים, וישנו מיעוט של קורסים שונה. לטעמי ההבדל העיקרי הוא באוריינטציה של ההכשרה, כאשר במגמה הכללית עוסקים בטיפול בפרט, ואילו במגמת או"מ עוסקים ברעיונות גדולים יותר, בחשיבה כוללת יותר (נאמר באופן מאד לא מדויק - נסיון לסייע לפרט דרך שינוי הקהילה). את יכולה ללמוד שנה א' רגיל, ולעבור בתום השנה (ולהשלים מעט קורסים), או להיפך. בהכשרה בשנה ב' הסטודנט באו"מ עובד באיתור קבוצה בעלת צרכים, ובעבודה למען הקבוצה (לא בהכרח עבודה קבוצתית). בשנה ג' מתמקדים בתכנון חברתי וגיבוש תכנית פעולה לפתרון בעיה חברתית. רוב התכניות שראיתי היו נחמדות ברמת הרעיון ולא שרדו מעבר לתרגיל אקדמי. במגמה הרגילה ההתערבות ברמת הפרט, סיוע לפרט, היכרות עמוקה יותר עם עולמו, קשר אישי. לי היתה אפשרות גם לעבודה קבוצתית - במהלך ההכשרה המקצועית. (גילוי נאות - אני למדתי במגמה הרגילה, והייתי מרוצה בהכשרה עד כדי השקעת המון שעות מעבר לנדרש, וקבלת פרס על הצטיינות בה / חברים שלי היו לא מרוצים במיוחד באו"מ, כך שאולי לא אני האיש הכי מאוזן בנושא להתייעץ איתו). מעבר להבדל בהכשרה, שהוא קריטי, ישנו הבדל בתכנית הלימודים. אל תתפסי אותי במילה, אבל אפרט את ההבדלים שאני זוכר +-: בשנה א' המגמה הכללית לומדים מושגי יסוד באישיות ומגמת או"מ לומדים היכרות עם הקהילה. קורס מבוא לעו"ס הוא בקבוצה ייחודית למגמה, ותכניו שונים (למרות שבעת מעבר ממגמה למגמה שניהם מוכרים ולמיטב זכרוני תלמידים לא נדרשו להשלימו אם עברו). בשנה ב' ישנם 3/4 קורסים נפרדים. המגמה הכללית לומדים מתודות, מיומנויות, המשפחה כיח' חברתית, יסודות פרקטיקה; מגמת או"מ לומדים עו"ס עם קבוצות, מיומנויות תקשורת בארגון, תהליכים קבוצתיים ושינוי ארגוני. בשנה ג' קורס המתודות הוא שונה, ותלמידי או"מ לומדיםפ שני קורסים בהתערבות קהילתית במקום קורסי בחירה.