המדע נתפס בשקריה
עולם המדע מנסה לספר לנו כל מני סיפורים שאינן עולות בקנה מידה עם תורתינו הקדושה, והנא דוגמה אחת: הגויים מספרים לנו שבלילה השמש שוקעת מתחת לכדור הארץ וכך נהיה לילה מופרך לחלוטין: הגמרא בפסחים צד ע"ב: "חכמי ישראל אומרים ביום חמה מהלכת למטה מן הרקיע ובלילה למעלה מן הרקיע וחכמי אומות העולם אומרים ביום חמה מהלכת למטה מן הרקיע ובלילה למטה מן הקרקע". וכך מפרש רבינו חננאל: בפסחים צד כתב וז"ל "החמה מהלכת בלילה למעלה מן הרקיע מן המערב למזרח וכשמגעת לחלון שזורחת ממנו לאלתר עולה עמוד השחר וחמה מהלכת בעוביו של רקיע וכשתגיע לסוף עוביו של רקיע לצד הנראה לבני אדם מיד מנצת על הארץ ומהלכת ביום כולו ממזרח למערב...וכן בשקיעה מהלכת חמה בעוביו של רקיע וכשתצא מעוביו של רקיע כולו מיד הכוכבים נראים". וכן אנחנו אומרים בתפילת שחרית של שבת: האל הפותח בכל יום דלתות שערי מזרח, ובוקע חלוני רקיע, מוציא חמה ממקומה, הרי ברור לכל בר דעת שבשמים יש חלונות ובלילה השמש נכנס לתוך השמים דרך החלון וחוזר מעל השמים ממערב למזרח ויוצא בחזרה מהחלון לזריחה. ויש עוד הרבה מקורות בחז"ל שכך פני הדברים.
עולם המדע מנסה לספר לנו כל מני סיפורים שאינן עולות בקנה מידה עם תורתינו הקדושה, והנא דוגמה אחת: הגויים מספרים לנו שבלילה השמש שוקעת מתחת לכדור הארץ וכך נהיה לילה מופרך לחלוטין: הגמרא בפסחים צד ע"ב: "חכמי ישראל אומרים ביום חמה מהלכת למטה מן הרקיע ובלילה למעלה מן הרקיע וחכמי אומות העולם אומרים ביום חמה מהלכת למטה מן הרקיע ובלילה למטה מן הקרקע". וכך מפרש רבינו חננאל: בפסחים צד כתב וז"ל "החמה מהלכת בלילה למעלה מן הרקיע מן המערב למזרח וכשמגעת לחלון שזורחת ממנו לאלתר עולה עמוד השחר וחמה מהלכת בעוביו של רקיע וכשתגיע לסוף עוביו של רקיע לצד הנראה לבני אדם מיד מנצת על הארץ ומהלכת ביום כולו ממזרח למערב...וכן בשקיעה מהלכת חמה בעוביו של רקיע וכשתצא מעוביו של רקיע כולו מיד הכוכבים נראים". וכן אנחנו אומרים בתפילת שחרית של שבת: האל הפותח בכל יום דלתות שערי מזרח, ובוקע חלוני רקיע, מוציא חמה ממקומה, הרי ברור לכל בר דעת שבשמים יש חלונות ובלילה השמש נכנס לתוך השמים דרך החלון וחוזר מעל השמים ממערב למזרח ויוצא בחזרה מהחלון לזריחה. ויש עוד הרבה מקורות בחז"ל שכך פני הדברים.