המדריך לקורא: אתר Fanfiction.net

Lipush313

New member
המדריך לקורא: אתר Fanfiction.net

פה תהיה פינת "המדריך לקורא" לאתר fanfiction.net, אתר שכל חובב פאנפיקים צריך להכיר. הפינה הבאה תהיה "המדריך לכותב".

העמוד הראשי נראה כך:

http://oi59.tinypic.com/2dq537.jpg

בפינה הימנית למעלה הכינוי שלי מופיע בכתום, זה אומר שאני כותבת רשומה ומחוברת לאתר. במדה ואתם אינכם כותבים רשומים ומחוברים, במקום הכינוי הכתום יופיע לכם פשוט SignIn/ Logout

אם תסתכלו היטב, יש לכם שתי טבלאות למעלה, אחת מהן מצהירה Fanfiction, והשנייה- Crossover. באופן עקרוני, בfanfiction תוכלו למצוא כל פאנפיק שאתם רוצים, לפי קטגוריות. תוכניות טלוויזיה, אנימה, משחקים, סרטים, ספרים ועוד. בקטגוריה של Crossover תוכלו למצוא מה שנקרא "עלילות מצטלבות", של פאנדום אחד באחר.

נניח ואני רוצה למצוא פאנפיק של Fruit Basket, זה מה שבא לי לקרוא כרגע. אני אכנס ל--->fanfiction, משם לתת קטגוריה Anime/ Manga ואז יופיע לי החלון הזה:

https://www.fanfiction.net/anime/

זה חלון עם רשימות כל האנימה והמנגה שלהם יש פאנפיקים באתר. נניח שאני עצלנית ואין לי כח לחפש ברשימה כל כך ארוכה, שימו לב שמתחת לכותרת יש שורה קטנה שאומרת Filter ולידה סדר הABC. אני בוחרת לפי האות F, של Fruit Basket ואז מגיעה לכאן:

https://www.fanfiction.net/anime/Fruits-Basket/

שלפה בעצם רציתי להגיע.

ככה זה בערך עובד עבור כל פאנדום שתבחרו.

מה עוד חשוב לדעת? הסיפורים שמופיעים לכם הם בדרך כלל לפי תאריך, מסדר עולה (החדש ביותר) לסדר היורד. כשאתם כבר בתוך הקטגוריה שאתם רוצים, אתם לוחצים, במדה ואתם רוצים לצמצם את החיפוש שלכם, שוב על המשבצת הקטנה שאומרת Filter, ואז נפתחת לכם טבלה עם הרבה אופציות. בתוכן אתם יכולים למלא את אפשרויות החיפוש המצומצם שלכם. אתם יכולים לבחור איזה דמויות אתם מעוניינים שיהיו בסיפור, מה הרייטינג בוא אתם מעוניינים, באיזו שפה, מה אורך הסיפור שאתם רוצים לקרוא, מהו הז'אנר שבו אתם מעוניינים...

מתחת לסיפור תופיע לכם שורה אפורה. מה זה אומר? זה כל הפרטים על הסיפור עצמו. הרייטינג הוא הדבר הראשון שיוצג לכם, זה הדבר הכי חשוב בעצם, למי הסיפור מיועד. אחריו יאמר לכם באיזו שפה הפאנפיק כתוב. אחרי השפה יופיע לכם הזאנר. אחרי כן יופיעו לכם מספר המלים בסיפור ומספר הפרקים.המלים הם באופן יחסי כמובן. במידה ואתם גולשים באתר בגרסא לסלולרי, לא תמיד יופיע לכם מספר המלים, אלא לפעמים זה יופיע בתור 1K, 2k+ כדי לתאר את אורך הפאנפיק. כדאי לדעת ש1K שווה בערך ל1000 מלים. אם נאמר לי שיש בסיפור 4K+ , מזה אני מבינה שיש בו בערך 4200 או 4300 מלים. מספר הפרקים הוא ברור כך שלא צריך לציין את זה. בתקנון האתר נאמר בין היתר כי באופן תקני, כל כותב צריך למלא פרק ביותר מ-1000 מלים בדרך כלל, כדי למנוע הצפות. לאחר מכן יופיע לכם הReviews, משוב, שזה בעצם אומר לי כמה תגובות יש לפאנפיק הזה. אחריו מספר ה"מועדפים", כמה לחצו לפאנפיק הזה 'לייק'. במקרים מסויימים אף יהיה לפאנפיק "Follows" שזה אומר, כמה אנשים התעניינו בפאנפיק עד כדי שהם רוצים לקבל לאימייל התראות עדכון שלו. "עוקבים" יכולים להיות או לפאנפיק, או לכותב. בסופו של דבר יצויין לכם מה העדכון האחרון ומתי הוא הועלה. זה לא יקרה במידה ויצויין שהפאנפיק הושלם ונסתיים. ובסוף בסוף מציינים מי הדמויות בפאנפיק.

כשאני נכנסת לקרוא פאנפיק, גם פה יש לי בחירה איך ומה לעשות. בשורה העליונה, ממש מעל הטקסט, יש לי אפשרות ללחוץ ולשלוט בגודל הפונט, אם אני רוצה אותו קטן או גדול יותר. יש לי גם אפשרות לשנות את הרקע לשחור אם אני בחדר חשוך כך שלא יסנוור. בצד ימין יש לי את רשימת הפרקים כך שאני יכולה לקפוץ לפרק חדש יותר אם בא לי.

כשאני מסיימת לקרוא, למטה יש לי ריבוע שבו אני יכולה להשאיר תגובה או משוב. אם אני כותבת רשומה, התגובה שלי תופיע מיד והמחבר יוכל לראות אותה תוך כמה דקות באימייל וברשימת התגובות. נניח ואני לא כותבת רשומה, התגובה שלי תשלח לכותב באימייל מייד, אבל ברשימת התגובות של הסיפור, היא תופיע לאחר שלושה ימים. יש לשים לב שלפעמים הכותב לא רוצה לקבל תגובות אנונימיות, או תגובות מאורחים, אלא רק מכותב רשום. זו אחת מהאופציות שנתונות לבחירתו.

בנוסף, בצד ימין למעלה, ישנו כפתור Follow/Fav, שדרכו אני יכולה להוסיף את הסיפור לרשימת המועדפים שלי, במידה ואני מחוברת, או לעקוב אחריו ולקבל עדכונים. אני יכולה לעקוב גם אחרי הסיפור וגם אחרי הכותב, כמו כן לגבי המועדפים.

כעת נחזור לעמוד הראשי. שימו לב שבצד ימין למעלה יש לכם אפשרות חיפוש, שהיא מבחינתי יעילה וטובה. ליד משבצת החיפוש, מצד שמאל, יופיע לכם אפשרות Story, כלומר, ברירת המחדל היא שאתם מחפשים לפי כותרת או תקציר הסיפור. נגיד שאני רוצה לחפש לפי מילה- Love. אני מכניסה אותה למשבצת החיפוש: נפתח לי חלון כזה:

https://www.fanfiction.net/search.php?keywords=love&ready=1&type=story

יש לי מאות אלפי תוצאות, זה הרבה יותר מדי! אבל, בצד ימין יש לי אפשרות של Narrow Results, כלומר, צמצום תוצאות. שם אני יכולה להכניס איזה פאנדום אני רוצה, איזה רייטינג, איזה דמויות. נניח שאני רוצה לקרוא פאנפיק של "משחקי הרעב" שבהן מופיעה המילה LOVE, אני רוצה פאנפיק חדש וארוך. אני הולכת לקטגוריה, רושמת Books, Hunger Games, 30K, ואז לוחצת על "צמצם אפשרויות", נפתח לי המסך הזה...

https://www.fanfiction.net/search.p...racterid3=0&characterid4=0&words=5&formatid=0

במקום מאות אלפי תוצאות, יש לי רק 550. אפשר להמשיך ולצמצם את זה. נניח אבל אני לא רוצה ככה, נניח ואני לא זוכרת איזה מלה מופיעה בתקציר או בסיפור, אבל אני זוכרת מי כתב אותו, במקום STORY שמופיע ליד מנוע החיפוש, אני לוחצת על המשבצת, נפתח לי חלון קטן, ומשנה מSTORY ל-AUTHOR. יש לי אפשרות לבחור גם לפי קהילה.

קהילות: אתם יכולים להיכנס אליהם בקלות דרך החלון הזה:

https://www.fanfiction.net/communities/

מהי קהילה בעצם? זו קבוצה מסויימת שיכולה להיפתח על ידי כותב אחד, או כותבים מרובים, שעוסקת בנושא מרכזי. כלומר, שעוסקת בפאנדום מסויים, או בנושא מסוים בתוך הפאנדום. אם אני רוצה למשל לקרוא סיפור בהארי פוטר, שבו לילי וג'יימס עוד חיים, מבחינתי יהיה יותר קל לחפש בקהילה שעוסקת בנושא הזה בתוך הפאנדום של הארי פוטר. התוך הקהילה ניתן למצוא בקלות לפי מנוע החיפוש, בדיוק כמו בסיפור.

 
למעלה