המדרכות סביב האצטדיון החדש בחיפה - צרות, מסוכנות ולא תקניות

tapuzo2

New member
המדרכות סביב האצטדיון החדש בחיפה - צרות, מסוכנות ולא תקניות

מתוך אתר חי-פה, אשמח להערות מכל מתכנני הערים המדופלמים פה, איך קורה דבר כזה:

"רוחב המדרכות בשכונת מגורים צריך להיות לפחות 1.20 מטר. רוחב מדרכות בכביש ראשי, כמו הכבישים לצד האצטדיון, צריך להיות כפול, כ-2 מטר.
המדרכות בכבישים הראשיים סביב האצטדיון כפי שניתן לראות - לא לפי התקן. ואם לא די בכך, נשתלו עצים שגורעים כמחצית מרוחב המדרכה, ומשאירים כחצי מטר רוחב בלבד! בקושי מספיק לאדם אחד.
כתוצאה מכך הולכי רגל נאלצים לסכן עצמם וללכת בצמוד לשולי המדרכה ומכוניות בכביש הראשי ואף לרדת לכביש כשמדובר בעגלות.
לא מדובר במדרכות ישנות אלא במדרכות חדשות שתוכננו ואמורות לשמש הולכי רגל בשכונה החדשה הנבנית סביב האצטדיון. מדוע מהנדסי התחבורה מתעלמים מהתקן למדרכות? על פי התקן נדרש רוחב מדרכה של 2.5 מטר. האם העירייה מתכננת להוריד את העצים האלו ולהרחיב את המדרכות כדי לאפשר הליכה בטוחה בכבישים בסמוך לאצטדיון?"

 

tapuzo2

New member
כן לפי הפרויקט שצמוד זה הקצה של הרחוב הראשי המוביל לאצטדיון

 

zahipan10

New member
מדרכה כזאת זה פשוט ביזיון

גם אם לא היה תקן ההגיון אומר שרוחב מינימלי של מדרכה צריך לאפשר מעבר של שתי עגלות תינוק מבלי שהדבר יהווה סכנה לאף אחד מהם.

בבאר שבע יש דבר אפילו עוד יותר מסוכן: מדרכות רחבות ומוצלות (כמו בדרך מצדה) שעל פניו נראות מדרכות נעימות ומזמינות להליכה, אך הבלטות השבורות והבולטות עקב התרוממות שורשי העצים מהוות סכנה להולכי רגל, בעיקר לאנשים מבוגרים, עיוורים ונכים. לזכות העירייה יאמר שהיא החלה לשדרג את המדרכות בדרך מצדה (ואפילו סללה שבילי אופניים), אך רק את האזור הקרוב לגרנד קניון החדש, את המשך הרחוב המוביל לסורוקה היא לא משדרגת (אולי אם יבנו קניון נוסף ליד סורוקה היא תואיל בטובה לשדרג את המשך הרחוב).
 

d70

Well-known member
זה מצב טוב,בת"א היו מכניסים גם "שביל" אופניים...
 
למעלה