המודל הראשון שלי

המודל הראשון שלי

אחרי יומיים של קריאת טוטוריאל(אחת, זה כמו ספר על האינטרנט) עשיתי את המודל הראשון שלי בBlender. כמובן שזה כלום בהשוואה למה שרוב האנשים בפורום יכולים לעשות, פה זה פשוט קצת MESH וצורות בסיסיות מחוברות. והטקסטורה, אל תשאלו, אין לי מושג איך לעשות טקסטורה נורמלית בBlender. אבל אני חושב שהיא מאד נוחה יחסית לMAX או לMAYA. יש סיבה שאנשים משתמשים בתוכנות כמו MAX וMAYA יותר מאשר תוכנות חינמיות כמו BLENDER? והנה התמונה:
 
מודל לפני ראשון :S

זה מודל שעשיתי בכמה דקות, לא ממש קורא לזה מודל, אין לי אפילו מושג מה זה... נראה קצת כמו חללית...
 
ועוד כמה דברים...

הראשון אמור להיות איש עם ראש מוזר... לא יודע למה.. האמת שבהתחלה ניסיתי לעשות משהו כמו הצמח מחנות קטנה ומטריפה(ראיתי שמישהו עשה כזה בפורום לפני כמה ימים) אבל אני עדיין לא ברמה כזאת... אם יש לכם טיפים, עצות, לינקים לטוטוראילז, וכמובן ביקורת, בבקשה =)
 
פנים ראשונות

אני יודע זה מפחיד, אני מניח שאם אני אבלה טיפה יותר זמן על זה(את אלה עשיתי עם טוטוריאל) זה יראה יותר טוב.
 

Redjest

New member
אמממ...

למה Windows יותר נפוצה מLinux? למה אופיס יותר מאופן אופיס? פוטושופ יותר מגימפ? כנירה שיש בהן משהו בתוכנות הקנייניות שגורם להן להיות יותר נפוצות בקרב המשתמשים... לידיעתך מאיה ומקס יכולים להיות נוחים מאוד אם תשקיע ותלמד אותם, הם כמובן תוכנות ענקיות, ולא תוכל גם לאחר מספר שנים להכיר כל אפשרות ואפשרות שיש בהן...
 
אני מבין... + משהו חדש

אני אישית חושב שבלנדר ממש נוחה... אני חושב שאני אשאר עם בלנדר.. בכל מקרה, ראיתי עוד כמה טוטוריאלז ועשיתי את זה D: (הקטע עם השמיים והחללית סתם בא לי... המודל האמיתי זה השח-מט)
 

Redjest

New member
אני לא מכיר אותה לעומק

אבל היא נשמעת נחמדה מאו מהדעות ששמעתי, בסופו של דבר ההבדל בין התוכנות של התלת מימד הוא כמו בין סוגים שונים של אמצעי ציור, מי שמצייר טוב מצייר טוב עם עפרון, עט או מכחול... לא אמרתי שהיא לא נוחה פשוט אמרתי שגם מאיה ומקס נוחות. דרך אגב,מעניין אותי לדעת, באיזו שיטה מידלת את החיל?(סתם מעניין אותי איך עובדים עם בלנדר...)
 
חייל שח-מט?

זה הרוב Extrude.לקחתי כדור (UV SPHERE עם 8 סגמנטס ו8 רינגס) ומחקתי את VERTUCES התחתונות ביותר. לקחתי את הEDGE שנשאר ועשיתי לו EXTRUDE ולאט לאט יצרתי עם אקסטרוד את הצורה שרציתי, שיניתי לכל אקסטרוד את הגודל שיתאים למודל ואז לחצתי עם subsurf שזה גורם למודל שיצרתי להפוך לחלק יותר =) ואז לחצתי על SET SMOOTH שהופך את זה לעוד יותר חלק. אתה רוצה תמונות?(כרגע יש לי אבל זה לא מסכים לשלוח אותן... אני צריך לשנות אותן לJPG... אם אתה רוצה.
 
אה וד"א

לא אמרתי שאמרת שבלנדר לא נוחה... בכל מקרה אני אבדוק גם את סינימה 4D... אומרים שהיא טובה.
 

Redjest

New member
ככה חשבתי

אפילו שיש דרכים יותר טובות לעשות דברים שיש להם סימטריה סיבובית של אינסוף. אני לא יודע אם הן קיימות בבלנדר ואם כן אם נתקלת בהן.
 
אם אתה מתכוון כמו בSWIFT 3D?

אני חושב שאני יודע על מה אתה מדבר, לא חושב שיש את זה בבלנדר אבל אין לי ממש מושג כי אני מכיר את התוכנה 3 ימים. אתה מתכוון לזה שמציירים את הקו החיצוני של חצי מהמודל וזה יוצר העתק של הקו בסיבוב ככה שזה יוצר אובייקט סימטרי?
 
זה מאוד נכון,

מה שלמדתי ב RHINO וב MAX מאוד עזר כשניגשתי למאיה, למרות שיש לי עוד המון ללמוד. אני חושב ששווה להשקיע במאיה או מקב, או תוכנה אחרת מורכבת. אחד הדברים שאהבתי במאיה היה סרטוני ההדרכה בהתחלה, שנותנים לפחות כיוון התחלה, הם גם מדגימים את הגישה של מאיה מבחינת נוחות שהיא לא רעה בכלל.
 

מיכאל ג

New member
בתור מי שניסה את בלנדר

יש לי כמה בעיות רציניות איתה בתחום המידול והטיקסטור. דבר ראשון, מה שאתה רואה עכשיו בבלנדר טוב פי חמש מאות ממה שהיה לפני שנה שנתיים. בעבר כמעט כל פעולה היתה נעשית דרך המקלדת ויכולת הביצוע דרך העכבר היתה פרימיטיבית למדי. יש גם בעייתיות בתחום המידול הפוליגונלי. חסרים לי כלי חיתוך ו-BEVEL נורמליים. אפשר לעקוף את זה עם סקריפטים חיצוניים אבל זה עדיין לא "זה". אבל זה תחום הטיסקטורשהוא הבעיה האמיתית. זה לא יאומן אבל גם בשנת 2006 לא ניתן לראות את הטקסטורה בחלון התוכנה אלא אם כן השתמשת בצורה ספציפית של טיקסטור (unwrap) וגם אז רק בנסיבות מסוימות, ניתן לראות את הטקסטורה אם כי ללא תאורה עליה. בנוסף הדרכים להלביש טקסטורה צילינדרית, קובייתית או ישרה, מאוד מאוד פרימיטיביות ועדיין אין דרך ויזואלית לעשות את זה - יש להקליד מספרים ולרנדר (כי כאמור לא ניתן לראות בחלון התוכנה!). מבחינתי זה דבר שלא מאפשר לי לעבוד איתה. וזה בלי להיכנס לדרך העקומה בה מנוהלים החומרים והטקסטורות בתוכנה, קיצורי המלים הבלתי מובנים שהם נטים להדביק בתור כותרות כפתורים, ועוד כל מיני דברים.
 
למעלה