"המוהל שלנו" - חברמן

poiuiop

New member
"המוהל שלנו" - חברמן

[:p]בשוטטי ברשת ע"מ למצוא אתרים הרלוונטיים לתושבי העיר (ספיפית), מצאתי את האתר הבא והנני להביאו בפניכם: [כחול]האתר מכיל תמונות וכתבות רבות מענינות בנושא[סכחול][אדום]ברית מילה[סאדום][כחול]ושימושי מאוד להורים הטריים המעוניינים לקבל מידע בנושא[סכחול] [סגול]בעל האתר הינו[ססגול][אדום]המוהל הרב יחזקאל - קיין[סאדום][סגול]מוהל מוכר בעירינו[ססגול] [ירוק]והנה האתר המדהים :[סירוק] http://mohel.koral.co.il
 

want2know

New member
גונן על הילד-מידע חיוני להורים על

ברית מילה http://www.gonnen.org
 

Dark faith

New member
הברית חייבת להיעשות רק ע"י רופא!

רשלנות מצד הורים שעדיין בוחרים מוהלים.
 

MS6

New member
אין שום רשלנות...

אני יותר סומך על מוהלים מאשר על רופאים.. מדובר על מסורת של אלפי שנים..
 

Dark faith

New member
נו ו....?

אז שרופא יחתוך לו. אתה מוכן להסתכן? לא שמעת על מקרי הרשלנות שרק מתרחבים?
 

MS6

New member
אחד למיליון...

דומה לסיכוי שהרופא יטעה..
 

Dark faith

New member
דווקא זה נראה יותר,

כשלוש למיליון.... היית לוקח את הסיכון? וממש לא דומה לסיכוי שרופא יטעה...
 

want2know

New member
המילה לא"חייבת" להיעשות בכלל, בטח

שלא על ילד חסר ישע ובגרות להחליט בעצמו אם הוא מעוניין שיעשה עליו ניתוח בלתי הפיך בו חלק פונקציונאלי, מועיל,תכליתי, בריא וטבעי מאיבר מינו יכרת לתמיד וללא שום "צורך" או "נחיצות" "רפואיים" מוצדקים כלשהם(על הפונקיונאליות של העורלה וכל שאר הסוגיות של המילה אפשר לקרוא באתר שקישרתי אליו,הוא מאיר עיניים ומלא בכל האינפורמציה הנחוצה כידי לגבש דעה ואף עמדה כלפי נושא המילה). היה ואדם בבגרותו מחליט להטיל מום בעצמו(והמילה זה בדיוק זה) ולפגום בעצמו בצורה הזו, יהיו טעמיו מה שיהייו,זכותו.אבל לא צריכה להיות לו זכות,ואין לו זכות מבחינה מוסרית לפגום בצורה בלתי הפיכה בשלמות הגוף(ועוד באיבר מינו של תינוק\ילד)של אדם אחר ללא הסכמתו המפורשת של אותו אדם(והאדם עליו יעשה הניתוח הכירורגי הבלתי רפואי והמיותר ברובם המוחלט של המקרים, הזה צריך להיות בגיר ואחראי על בחירתו(כלומר לא קטין)). עם החלק של הברית אין שום בעיה...זה החלק של המילה של ילדים חסרי ישע וחסרי "מילה"(תרתי משמע) בכל הקשור לפגיעה החמורה הזאת בגופם ובזכויותיהם...עם זה יש בעיה גדולה.
 

want2know

New member
והמדובר כמובן על ההורים שמחליטים

לבצע את הניתוח המיותר,רפואית לא הכרחי כלל וכלל ברוב המוחלט של המקרים, המסוכן, מטיל המום והפוגם הזה בשלמותו של איבר מינו של תינוקם\ילדם. הבחירה צריכה במקרה שכזה להיות רק של הילד(בבגרותו כבר).נראה את כל האבות החילוניים מתנדבים לעבור ניתוח דומה...כמה מהם אם הייתה להם הבחירה היו מבכרים לא לפגום בעצמם, לא להסתכן...אבל,"אם כבר עשו לי מילה,וזו מסורת עתיקת יומין,ונתנו לי תירוצים פסבדו-רפואיים שלא טרחתי לחקור לעומק,והרי...כולם עושים את זה(לילדים שלהם),אז שאני אהייה שונה, ואשאיר את הבחירה לבן שלי כשיהייה בוגר במקום לנצל את זה שהוא חסר ישע ולא יכול להגן על עצמו ולהטיל בו מום ללא רשותו?מה פתאום!אני הולך בתלם...הבן יהייה כמו אבא שלו ואבא שלו לפניו". דוגמטיות,שמצופה היה,לפחות מאדם חילוני,שלאחר שקרא והבין לעומקו את העיניין, לא יפגע בבנו בצורה כה אכזרית, פרימטיבית ובלתי הפיכה,והבחירה תשאר אך ורק בידי הבן עצמו לכשיגדל ויוכל להחליט בעצמו אם הוא רוצה להטיל מום באיבר מינו ובכלל לסכן את עצמו בצורה כזו).
 

MS6

New member
איזה שטויות..

זה מנהג אלפי שנים.. אין שום רציונליות בו.. זהו מנהג פרימיטיבי ומוזר, אבל גם לצום ביום כיפור זה מנהג מוזר, ועליה לארץ ישראל זה גם מנהג מוזר.. העולם מלא באנשים מוזרים. כל יהודי שגר בישראל הוא אדם מוזר.
 

want2know

New member
ברור, אני נגד המילה כי היא "מוזרה".

קראת בכלל את תוכן האתר או אפילו את מה שאני כתבתי?זה לא סתם פרימיטבי אלא גם אכזרי מאוד(בין אם התכוונו לכך או לא),מסוכן, מטיל מום לכל החיים באיבר המין של התינוק ומפחית מהפונקציונאליות הטבעית שאמורה להיות לו(כולל מינית-חלק די חשוב). -אתה משווה את מנהג המילה המגונה והפוגע בצורה בלתי הפיכה באיבר מינו של התינוק\הילד(על כל הווראציות שלו בכל העולם), למנהג הצום ביום כיפור(שאדם בוחר בעצמו לקיים או לא, דרך אגב), שהוא כמובן שווה בדיוק לניתוח פולשני,כואב,פוגם לצמיתות כמו המילה... או למנהג העלייה לארץ ישראל?אתה משווה מנהגים אלו לכריתת חלק טבעי ונורמלי ורב תכליתי מהגוף של מישהו אחר, לא ממך(ומאיבר מינו מכל המקומות) שלא יכול להגן על עצמו או לבחור אם כן להסכים לזה או לא. אתה משווה צום של יום כיפור ועלייה לארץ לניתוח בלתי הפיך,מסוכן פוטנציאלית, בלתי נחוץ או נדרש ברוב המוחלט של המקרים, שמטיל מום תמידי באיבר מינו של תינוק או ילד...ושעל חשבונו באופן מלא,בלי האפשרות לבחירה מצידו, נעשה המנהג הברברי הזה. למנהג הזה אין שום תרוץ מוצדק דיו(כולל הדתי או זה שזו הנורמה אצל עמנו)כידי להשאר לגיטימי או מותר לאנשים שהם מתחת לגיל ההסכמה,שהם קטינים.כריתה של חלק מהגוף שלך ללא כל צורך רפואי אמיתי וכמובן באופן בלתי הפיך דורשת את הסכמתך כאדם בוגר ורק ך יש הזכות המוסרית להחליט אם כן לעבור כזה ניתוח ולסכן את בריאותך ובטוח לפגום בתפקוד התקין והטבעי של איבר מינך לעולם(כפי שנאמר ומפורט באתר, לערלה יש מגוון פונקציות שהנימול מאבד לצמיתות פחות או יותר)-להורים שלך אין הזכות המוסרית להחליט בשבילך כזאת החלטה,כמו כריתת חלק מהגוף שלך,לא שלהם,ללא הצדקה באמת טובה,כמו סכנת חיים מיידית;כריתת איבר כלשהו(או חלק ממנו) של הגוף צריכה תמיד להיות מוצא אחרון כאשר הסכנה יותר מדיי גדולה ופשוט אין ברירה טובה מזו(באשר לניתוחים פלסטיים-רוב העוברים האותם הם בגירים ושנית, הערלה אינה איזשהו עיוות גופני נורא(או בכלל) שמצדיק ניתוח פלסטי תיקוני, בטח שלא על דרדק פיצפון -ורוב האנשים בעולם היו רוצים לפחות שיוועצו בהם לפני שיכרתו להם איברים-יש לנו הזכות המוסרית לבחור לא לעבור את המילה ואת תוצאותיה-זכות זו נלקחה מידי רוב מוחלט של יהודי העולם ובטח שבטח בישראל והללו בכל דור ודור הופכים מקורבנות המילה לאלו שהופכים את בניהם לקורבנות גם כן.מובן שהמילה היא רחוק מלהיות נחלתם הבלעדית של היהודים והרבה מאוד תינוקות משני המינים בני עמים ודתות שונים הם קורבנות המילה, מנהג שבין הוא עתיק או לאו במקום זה או אחר, הוא פסול מוסרית כאשר הוא נעשה על ילדים,כאשר נלקח מהם הכוח לבחור, כאנשים בוגרים ושקולים ואחראיים על עצמם. אתה יודע(אני מניח), שגם מילת נשים נהוגה בחלקים שונים של העולם כבר אלפי שנים, וגם אצלם זה מנהג עתיק יומין,שפוגם באיברי המין של הילדה לצמיתות, מטיל מום באיברי מינה של הקטינה בלי לתת לה האפשרות לבחור... קרוב לוודאי(אולי אני טועה)שאתה חושב שמילת נשים זה ברברי...אם כן,אז עברת חצי מהדרך... בחצר האחורית שלך, שלנו,גם יש מהנג ברברי שנהוג כבר אלפי שנים-מילה של ילדים חסרי אונים וחפים משפע תוך פגיעה בזכויותיהם הבסיסיות ביותר, ובמקרה הם בנים ולא בנות...לבנים זה בסדר ולבנות לא? למה, כי אלוהים אמר? כי אבות אבותינו במהלך אלפי שנים עשו את זה(לאחרים להזכירך, לא לעצמם)?כי לפגוע באיברי המין של בת זה נורא, כי היא בת וחלשה מטיבעה אבל באיברי בן זה בסדר, כי הוא בן והוא מטיבעו חזק? כי "כולם" עושים את זה? באמת מציע לך להשכיל בנושא,לקרוא ולהבין את הנושא לעומקו(בעזרת הקישורים שסיפקתי)לפני שאתה קובע נחרצות שדבריי הם שטויות, וקובע לעצמך עמדה שנובעת,בתקווה, מבורות בנושא הנ"ל. דווקא עם המנהג האלים הזה, רציונליות היא חיונית מאוד.ואחרי שתקרא את ההסברה,גם הרגש,כלפי בנך העתידי לפחות, אמור להיות חיוני מאוד בגיבוש עמדה טובה נכונה. ברית מקובלת עליי,אבל מילה באופן קטגורי לא(יש לעשות סובלימציה, עידון של הברית,או לתת לבן בהגיעו לגיל מתאים, להחליט בעצמו אם הוא מעוניין במילה, או לא.
 

MS6

New member
מנהגים של עמים אחרים לא מעניינים..

אותי.. וגם ה'זכות המוסרית' היא בכלל לא רלוונטית. מדובר במנהג קדום המייחד אותנו, מנהג שאבותינו הסתכנו לא פעם במוות על מנת להגשימו.. מה שאתה אומר בנוגע להשלכות הרפואיות זה לא בדיוק מה ששמעתי אבל נשאיר את זה בצד.. המסורת היא ערך עליון, יהודים שמרו על זהותם, עלו לארץ, צמו ביום כיפור וכדומה על מנת לשמר את מורשתם העתיקה.. לא ניתן לשנות מורשת. שינוי מורשת משמע אימוץ מורשת אחרת. אדם המתנגד להליך ברית המילה (או מציע לשנותו) מפסיק אוטומטית מורשת של עשרות דורות מבחינתו. החשיבות, מבחינתי גם כאדם חילוני, לשמירת אותם ערכים בסיסיים היא עליונה. גם אם נניח מחר היו אוסרים אותו במדינת ישראל ברית מילה הייתי עובר על החוק ומבצע אותו. יש דברים חזקים יותר מהשערות של רופאים מסוימים או מהתנגדות מנומקת מבחינה מוסרית.
 

want2know

New member
מנהג המילה רחוק מלייחד אותנו

מנהג המילה רחוק מלייחד אותנו(זו הסימליות שעושה את זה),זה נפוץ בכל העולם-מה שלא עושה את זה בסדר. בנוגע להשלכות הרפואיות, אל תיקח את המילה שלי, קרא מה כתוב באתר. אתה מסרב להתעמת עם הטיעונים שלי ופוסל בבת אחת ב-מסורת זה ערך עליון... אלא שאתה בוחר מה מהמסורת אתה מקיים....נכון? יהודים יכולים לשמר את זהותם כיהודים גם בלי להטיל מום באיברי המין של ילדיהם. אז יש זכות ליהודים לעשות ברית מילה....לעצמם כשהם בגירים ומבחירתם שלהם. זה לא "השערות" של רופאים, זה עובדות רפואיות, וזה אכן טיעונים מנומקים. תועיל בטובך, לעיין היטב בחומר הכתוב על הנושא,על ההיסטים הרפואיים, המשפטיים וכדומה, לפני שאתה פוסל משהו כלא רלוונטי. המנהג הקדום הזה הוא ברברי!קראת בכלל את טעמיו,חוץ מהטיעון שזוהי הברית בין אלוהים לעם ישראל?קראת מה הרמב"ם אמר על זה,אני מניח שאתה מכיר בסמכותו כרופא דגול ואחד מגדולי ישראל? ""וכן המילה, לדעתי אחד מטעמיה מיעוט התשמיש והחלשת האיבר הזה כדי שימעט בפעולה זו ויתאפק ככל האפשר... והיות המילה ממעטת כוח הקישוי ואפשר אף מיעוט ההנאה, הוא דבר שאין בו ספק, כי האיבר כאשר הוטף ממנו דם והוסר המגן שלו מראשית גדילתו אין ספק שהוא נחלש, ובפירוש אמרו חכמים ז"ל הנבעלת מן הערל קשה לפרוש, וזהו הגדול בסיבות המילה לדעתי".-מובן מה דעתו של הרמב"ם על סיבת המילה אצלנו?נוח לך עם הטעם הזה?לא מרתיח אותך? אז מכל המקומות בגוף, סימן ההיכר כביכול שלנו, הוא באיברי המין שלנו?גם כן צניעות...ברור, ככה יוכלו לזהות אותנו ...הנאצים ועוזריהם כאשר הם בודקים מי יהודי ומי לא(ואנחנו יודעים מה הם עשו כאשר הם גילו). קיעקוע של הגוף אסור על פי התורה, אבל הטלת מום מכוון ובלתי הפיך באיבר המין של הבן שלך...זה בסדר.זה אבסורד וכל אדם חושב,אמור להבחין בכך. המסורת היא ערך עליון?אתה מקיים את כל המסורת היהודית על בוריה?באמת? הכל בסדר אם אתה בוחר לבצע את המילה על עצמך...אתה (כביכול)מודע לסיכונים, להשלכות, אתה אדם מבוגר ובוחר לעבור את המילה(אם כי אני לא כל כך בטוח כי היית שש לעבור את זה בעצמך כיום,גם לשם המסורת...מצד שני, אתה לא טורח לקרוא על הנושא, משהו שהקלתי עליך לעשות מאוד, כך שאפשרי כי כמו שאתה מוכן "על עיוור" לבצע את המילה על אדם אחר ללא הסכמתו,היית מוכן, עם יותר היסוסים,כי הרי מדובר בגוף שלך,גם כן לעבור את המילה). את המילה ניתן לעבור בכל גיל-מדוע אתה מוכן בקלות שכזו לכפות על התינוק שלך פגיעה בשלמות הגוף שלו, פגיעה בלתי הפיכה שכזו? האם לא תיהייה לזה יותר משמעות אם הוא יבחר כשיגיע הזמן לעשות את ה"מצווה" הזו כשיהייה מבוגר מספיק וכשיר מספיק כידי לבחור בעצמו? אם הוא יעשה את זה מבחירתו,אין כאן שום פגיעה בזכויותיו. אם אתה כופה עליו את זה יש כאן פגיעה חמורה בזכויותיו, שלא לדבר על גופו(איבר מינו ליתר דיוק). יש מנהגים שאבד עליהם הכלח.אבל כאן זה בחזקת כמה וכמה משום המנהג הזה מזיק, חד וחלק. לכל אדם צריכה להיות האפשרות לסרב להפרה ברורה שכזו של שלמות גופו. תן לו את הבחירה. המנהג הזה, ספציפית, שהוא רחוק מלהיות סתם "מוזר"(בגלל סתם "מוזרות" לא דורשים רפורמות")הוא פסול. וזה ממש לא לא צריך לשנות מבחינה רציונלית שיהודים סיכנו את חייהם כידי לקיימו.קהילות שלמות של יהודים התאבדו,הורים רצחו את ילדיהם, ואז הרגו את עצמם, בגלל גזרות "שמד" למיניה,ביניהן המילה. זו לא דוגמה טובה, זו קנאות דתית מטורפת-אבל הם כביכול קידשו את אלוהים בעשותם את זה... אבותיך היו דתיים והם שמרו באדיקות על דתיותם ואדיקותם, לא? אתה לא כל כך, נכון?אבל למה? זו מסורת רבת שנים, מורשת עתיקה וכו'... עוד פעם, אדם שמרצונו החופשי מוכן לעבור מילה בעצמו-זכותו, אבל רק כזה אדם. יש לציין שבישראל הבורות בקשר למילה והשלכותיה היא מרקיעת שחקים.לא רק בקרב הציבור הרחב, אפילו לא רק בקרב הרופאים הרגילים, אלא אף בקרב האורולוגים,שזה תחום המומחיות שלהם, כביכול(בישראל יש להזכיר):מכיוון שהדוגמא של המילה כה חזקה בישראל הקרב היהודים, פשוט לא מלמדים את הרופאים על תפקידיה של הערלה (שהיא הכל חוץ מסתם סרח עור עודף...)וכך מנהג כריתת האיבר הזה במין שאננות כזו עובר באין מפריע.רופא שילמד, נגיד בבריטניה, כן ילמד כיאות על הערלה, במקום לפסול אותה כ"שכבת עור מיותרת שמסירים בברית מילה"...אנשים מסכנים פוגמים בילדים שלהם,הרבה פעמים בלי לחשוב פעמיים ויותר על טיב העיניין, על טעמיו, על השלכותיו האפשרייות והודאיות. הקיצור, קרא את החומר כיאות,ושלא תגיד שלא ידעת אחר כך ולכן זה בסדר. בעידן המידע, אין תרוץ להמשך בורות בנושא הזה להורים(בהווה או בעתיד).
 

MS6

New member
אני אומר לך מראש שאני לא אקרא..

קראתי את ההודעה שלך והתפיסות שלנו שונות לחלוטין ככה שאני חושב שחבל על הזמן שלי ושלך. הייתי מתווכח איתך אין ספק אם הנושא היה ראוי לויכוח.. אבל אני בכלל לא רואה פה נקודה שניתן להתווכח עליה. הדבר מבחינתי ברור כמו שמחר תזרח השמש. השלכות רפואיות? לא רלוונטיות, מנהג ברברי? אם זו ההגדרה של ברברי אז אני סופר ברברי. עמים אחרים מלים עצמם? מזל טוב, לא ממש קשור לויכוח. חופש הבחירה? סותר את המנהג. כדתי לשעבר אני יודע שיש כמה מנהגים בסיסיים המייצגים את היהודי, ברית מילה הוא אולי המנהג הבסיסי ביותר ביהדות. יותר בסיסי משמירת שבת, אכילת כשר, וצום יום כיפור. אין ספק שישנם עוד הלכות ביהדות... אבל אף אחת מהן לא יכולה להתקרב למילה. מדובר במנהג שקודש בדם יהודי. אני מבין שאולי מבחינתך, כאדם שכנראה קשה לו להתחבר למסורת היהודית שלו, זה סימן לקנאות דתית.. אני רחוק מקנאות דתית אבל בעניין המילה אני סופר קנאי. אני שוב חוזר.. גם אם מחר כנסת ישראל הייתה מחליטה להוציא מחוץ לחוק את ברית המילה הייתי עובר על החוק בלי צל של ספק.. מדובר במנהג בין אלפי שנים המייחד אותי כיהודי.. אדם שקורא לשנות את המנהג קורא לשנות את היהדות ומכאן הויכוח לגביו אינו רלוונטי.
 

want2know

New member
אכן, אם השלכות רפואיות אינן

אכן, אם השלכות רפואיות אינן רלוונטיות בעיניך,אז אין על מה לדבר איתך בנושא(כריתת איברים וחלקי איברים לצמיתות... וההשלכות רפואיות הן לא רלוונטיות. ניתוח וחתיכת עולל מסכן, והשלכות רפואיות הן לא רלוונטיות...). "אחרים מלים עצמם? מזל טוב, לא ממש קשור לויכוח"-דווקא כן, מכיוון שאתה טוען שזה משהו שמייחד את העם היהודי. " חופש הבחירה? סותר את המנהג."-יפה שאתה מתחשב בזכויותיו הבסיסיות ביותר של הילד שלך... אחד מהטעמים לביצוע המילה הגיל כה צעיר הוא שהילד לא יכול להתנגד, לא יכול למחות וכן הפחד שלכשיגדל מסיבות אלו ואחרות לא יבחר לעשות לעצמו מילה מפאת פחד או סיבות אחרות.אדם בעל שיקול דעת משל עצמו יחשוב הרבה מאוד לפני שיסכים לעבור תחת סכין המילה, בטח ובטח כאשר הוא מתוודע לעובדות השונות שקשורות למילה. והינה אני חשבתי שמה שמייחד אותך כיהודי זה שאתה יהודי, בן לעם ישראל על התרבות(כולל הדת) וההיסטוריה הענפים שלו וכדומה... מעניין ש"מנהג" שנעשה עליך בכפייה, על חשבונך ללא שום בחירה מצידך,ללא כל קרדיט שלך על ההקרבה הזו שלך,מפני שלא אתה החלטת להקריב חלק מהגוף שלך, הוא יותר מהותי בעיניך, ו"יהודי" מהדברים האחרים שציינת, שאדם עושה מבחירה, מה שנותן לזה כמובן יותר משמעות.אדם יכול להיות שונא ישראל גמור,גייס חמישי ממדרגה ראשונה,אבל נולד יהודי ועשה את המצווה של ברית מילה לעצמו....אה, לא, אופס...אין לו ממש קשר לזה שהוא נימול. הוא לא בחר את זה ואין לו שום קרדיט על זה...מה הטעמים של המילה? ידוע כי ברית מילה מסמלת את הברית בין אברהם אבינו לאלוהים. אך מהו הטעם לכך שהברית נכרתת דווקא על ידי חיתוך איבר המין הזכרי? הנה התשובה על פי הרמב"ם באופן יותר מורחב על הצידוק: "כן, לדעתי, גם אחד הטעמים למילה למעט את המשגל ולהחליש את האיבר הזה, כדי שימעיט לעשות זאת ויתאפק ככל יכולתו. יש שחשבו שמילה זאת באה להשלים חסר במבנה-שמבריאה. אבל כל מי שביקש לערער מצא מקום לערער ואמר: "כיצד יהיו הדברים הטבעיים חסרים ויהיו זקוקים להשלמה מבחוץ, מה גם שמתברר שאותה פיסת עור מועילה לאותו איבר?" אין המצוה הזאת באה להשלים חסר במבנה-שמבריאה, אלא להשלים חסר בבריות. הנזק הגופני הנגרם לאיבר זה הוא המטרה המכוונת. לא נפגם במילה דבר מן המעשים המקיימים את הפרט ולא בטלה בגללה הולדת הצאצאים. אבל מתמעטות בעטיה סערת-היצר והתאווה היתרה על הדרוש. אין ספק שהמילה מחלישה את כוח הקישוי ולעתים קרובות ממעיטה את ההנאה, מפני שכאשר מטיפים דם מן האיבר ומסירים את המגן שלו בראשית גדילתו, הוא נחלש בלי ספק. החכמים ז"ל אמרו בפירוש: הנבעלת מן הערל קשה לפרוש. זאת, לדעתי, הסיבה החשובה ביותר למילה." רמב"ם, מורה נבוכים, חלק שלישי, פרק מ"ט אין לי בעיה עקרונית עם מסורת ישראל בכללותה, אלא בעיה ספציפית עם ה"מצווה"\המנהג הספציפי הזה שהוא פשוט מגונה מכל וכל כשהוא נעשה על אם בכפייה. ולא ענית,אין לך בעיה עם מילת בנות? אם המסורת היהודית הייתה של מילת בנות במקום מילת בנים או אפילו בנוסף, היית מל את הבת שלך?או ש..."רחמנות על הבת, מה זו הברבריות הזו?" מכיוון שזה אינו כך(מילת בנות אינה מקובלת אצל בקירבנו)ולא היית נתון לחשיבה דוגמטית והשפעה מכרעת תרבותית דתית בקשר למילת בנות, אתה יכול ביותר אובייקטיביות ומהצד לענות על השאלה, האם, במידה וזה היה הפוך ומילת בנות הייתה המנהג, היית נחרץ כל כך בעמדתך למול את הבת שלך גם כן? אם כן...הדוגמטיות והפרימיטיביות שולטות בך בנושא של המילה באופן מוחלט- יש דברים שמקומם הוא בעבר, אם בכלל. אם לא....מה שיש לנו כאן זה בפרוש סטנדרט כפול בו מותר להטיל מום בבן אבל רחמנות על הבת. דרך אגב, במקרה שמחשבתך היא שמתכתב איתך אדם שמאלני בדעותיו... חשוב שנית(בעמדה שלי בנושא הנ"ל מחזיקים אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית המדינית-ואין,אצלי בכל מקרה, שום קשר לאנטישמיות, שינאה עצמית וכו',לבין התנגדותי העזה למנהג המילה במתכונתו הנוכחית ובכפייה שלו על התינוק חסר המילה במילה). אתה לא תקרא כי אתה מפחד להתעמת עם כמה אמיתות שאולי יעשו חריצים בנחרצות שלך-אין סיבה אחרת. מה קשה לך לקרוא על תפקידי הערלה למשל, סתם כידי לדעת על מה חלק מהמהומה...? טובת הילד צריכה לבוא ראשונה, ולא הדוגמטיות של הליכה אחר המסורת ומצוות חסרות טעם(יש טעמים-הם פשוט לא מוצדקים)....כאשר אפשר לדידך למעשה להתעלם מיתר חלקי המסורת והמצוות האחרות.... (שמירת שבת, יום כיפור...) אבל רק לא את הדרסטית, התמידית והבלתי הפיכה מכולן,ואתה עושה את זה על בן אדם אחר אז זה לא שאתה זה שסובל ונפגע-אתה כבר עברת את זה, אתה לא מכיר מצב אחר זולת הנימולות,ואין לך זכרון מודע מהטראומה הגופנית,נפשית או שתיהן-עכשיו הגיע תורו של הבן שלך להיות כמו אבא...כי "ככה אמר אלוהים", או "ככה עושים במשפחה שלי במשך דורות..." וחלילה וחס אם אנסה לברר את פשר העיניין ואתעמק בנושא לפני שאחשוף את בני למשהו שישנה אותו לעד ללא דרך חזרה,ולאו דווקא לטובה...הסקרנות לא תהרוג כאן את החתול, אלא תהפוך אותו ליותר משכיל ויותר מצוייד בידע רלוונטי לשם החלטה נכונה."
 

Dark faith

New member
אבל זאת בעיה,

המידה והילד לא יעבור ברית מילה- לא ייחשב יהודי לא?
 

want2know

New member
אם הילד הוא בן לאמא יהודיה,

על פי ההלכה, הוא יהודי לכל דבר, עם או בלי ברית מילה. ובאמת מציע לקרוא את מה שיש באתר שקישרתי אליו.
 

Dark faith

New member
וברגע שיגיע לשירות צבאי,

הבנתי יש בדיקה האם הילד נימול....
 

want2know

New member
ונגיד שיש...אז מה אם אין או יש?

ה"ילד" כבוגר, ירצה ויבחר לעשות מילה, יעשה...לא ירצה, לא יעשה. לחץ חברתי אפשרי זו לא סיבה לכפות עליו כשהוא תינוק או ילד קטן,מילה. אין במה להתבייש, זהו המצב הטבעי של האיבר.וכמה בדיוק פעמים בחיים שלו הוא מראה לציבור הרחב את איבריו המוצנעים?יש כמה וכמה חיילים שאינם נימולו וחלקם אף יהודים כשרים למהדרין מבחינה הלכתית.אם הוא נימול או לא זה עיניינו הפרטי,לו יש את הבחירה, האם לעשות מה שהכי טוב בשבילו, כלומר כלום, בנושא הנ"ל.או, בעקבות לחץ חברתי,שיקולי דת, מסורת וכו'...לבחור לעבור את מילה. באמת שבאתר שקישרתי אליו יש די והותר אינפורמציה על הנושא מכל בחינה, וגם יש את פורום ברית מילה בעד ונגד שקישרתי אליו בו הם דנו ודנים בכל הקשור.
 
למעלה