המוות המשחק [´הדבר-הבא´]

  • פותח הנושא Silar
  • פורסם בתאריך

Silar

New member
מוות

בקשר לממות של דמויות נראה לי קצת חבל שבונים דמות לעומק, משקיעים בה זמן ומתחברים אליה, רק בשביל שאיזה ילד קטן שהצתרף אתמול ומתלהב מהחרב החדשה שלו יכה אותה בגב ויהרוס את כל ההשקעה. אני מציע שכל פעם ששחקן נהרג יבדקו למה הוא נהרג. אם זה קשור לעלילת המשחק והדמות הרי שהוא מת (גם תגרות בפאב הם חלק מהסיפור) אבל אם הדמות שלו נהרגה סתם אז הוא יחזור לחיים. במקרה כזה, כל שחקן יכין לו דמות חלופית במקרה שהדמות שלו תמות. הצעה נוספת היא שראשי הקבוצה אליה השחקן משתייך יוכלו להחזיר אותו לחיים באמצעות כוהנים (דבר שיעלה הרבה כסף) אשמח אם תגיבו להצעות
 

Sern

New member
זו שאלה מסובכת ותשובתה ארוכה

אני בהחלט מסכים איתך על רעיון השחקן החדש שמתלהב מהחרב שלו (שחקן הנקרא בלשון מקצועית טוינק (תרגום מ twink, אין למילה משמעות חוץ ממשמעות זו, לבלשנים שביניכם)). אבל הבעיה שלי היא אחרת. אני לא חושב שצריך לבחון את סיבת המוות של הדמות ולפיכך להחליט אם המוות היה "כשר" או לא. על פני השטח זהו רעיון נחמד, אבל הוא יוצר סדרה שלמה של בעיות אחרות. לפי דעתי, יצירת תהליך זה תגרום להרבה מקרים של "מוות שלא בכבוד", כאשר השחקן לא מוכן להכיר בעובדה שהדמות שלו מתה, ויעשה הכל כדי למנוע את מותה. בונסף, תהליך זה עלול לגרום לאנשים להרגיש קלי ראש במשחק, ו "להתאבד" על דמויות אחרות במחשבה של "נו, במילא זה ימחק אח"כ, ואני ממש רוצה לנסות את החרב החדשה שלי", וכו´. בקיצור, להכניס תהליך כזה למשחק יהיה (לדעתי האישית) להכניס יותר מידי רגשות אוף-פליי שעלולים להשפיע על המשחק לרעה. בקשר להחיאות - זה רעיון נחמד, אבל אני רואה את הייסום שלו אחרת. אם מחיים את הדמות שלך, היא לא תקפץ מהקבר, תנער את האק מבגדיה ותמשיך לחיות את חייה. היא תהיה אבודה, מחוץ למקומה, מבולבלת, משוגעת, ועוד רשימה ארוכה. היא כרגע היתה בעולם המתים, וחזרה to tell the tale. זו ממש לא תהיה אותה דמות, ואולי עדיף כבר לשחק דמות חדשה. מצד שני, דמות כזו יכולה להיות דבר מדהים ומאתגר לשחק, כל עוד אין יותר מידי כאלה. זהו, שתי המילים שלי בנושא.
ארם.
 
לגבי המשמעות של twink

שלום. הערה מעט לא קשורה, אבל בהחלט יש משמעות למילה הזאת בשפה האנגלית - twink /twink/ n. 1. [Berkeley] A clue-repellant user; the next step beyond a clueless one. 2. [UCSC] A read-only user. Also reported on the Usenet group soc.motss; may derive from gay slang for a cute young thing with nothing upstairs (compare mainstream ´chick´). 3.[Obs.] A wink; a twinkling. שלך, אסף.
 

Silar

New member
אולם אפשר לפתור אותה

כמובן שלא התכוונתי שכל מי שמחיים אותו קופץ כמו מנחת ערוץ 6 מהקבר מוכן לפעולה ומלא במתיקות של "איזה כיף לי, ראיתי את האדס". חזרה לחיים היא מצב מצויין ומאתגר למשחק תפקידים במיטבו, אבל אסור לנו לשכוח מה המטרה שלנו כאן: איך למנוע את הפגיעות בהשקעה בידי twink´s למיניהם. אני מקווה שרוב השחקנים הם אינם מנצ´קינס ולכן יקבלו את העובדה שדמותם יכולה למות, במסגרת העלילה. אלו מהם שירצו להתאבד על חרבות לכיף יוכלו לעשות את זה בזירת הקרבות (אינני בטוח אם היא קיימת, אפתח דיון עליה). מכל מקרה, כל דמות שמתה תלך למקום מסויים (מקום כינוס למטרה זאת). כאשר היא שמה היא תצהיר מי הרג אותה ולמה. לוידוי של דבריו אפשר לתת לקל שחקן מדבקות לבנות עליהם הוא יכול לכתוב את סיבת הממות של האנשים אותם הרג, וכל דמות מתה המגיעה לאיזור הכינוס תצטרך להציג מדבקה זו (ככה אפשר גם לספור נקודות לשחקני ה Hack and Slash). האחראי על מקום הכינוס ישמע את טענותיו של המת בדבר מותו ויקבע אם אלות הגורל החליטו לתת לאותה דמות סיכוי נוסף לחיים או שהוא יצטרך להשלים עם העובדה שהוא מת.
 

elanor

New member
אין-שם

סורי, לא היה לי כוח למצוא שם להודעה... אז קודם כל, אחרי המון זמן שלא נגעתי במחשב (אני בטוחה שלא מעניינים אתכם כל הפרטים "למה") אני חוזרת ובגדול
או לפחות חוזרת... אז ככה, אני מציעה לערוך פגישת קפטנים וראשי קבוצות ביום רביעי ה-11.7 (עוד קצת פחות משבוע), בשעות אחה"צ-ערב. בזמן שלא בדקתי מה קורה בפורום, עלו לי כמה וכמה רעיונות בקשר למשחק (ולא רשמתי אותם אז אני מקווה שאני אצליח להיזכר בהם בקרוב כי הם היו FU**ING מעולים). לא משנה שכחו מזה... אני אזכר בהם בימים הקרובים. מי בעד פגישה בתאריך שהצעתי? - SAY I. הרגע החשוך ביותר הוא הרגע שלפני הזריחה. אלאנור
כוכב השמש
 

Lin from Harad

New member
ובעניין המוות באמת...../images/Emo129.gif

בהמשך לישיבת הקפטנים של הדבר הבא מאתמול... הבנתי את בעייתיות הנושא אך אולי נשאל גם אנשים אחרים מה דעתם? אז אני חוזרת על הצעתי בנוגע לממלכת המוות שתהיה בדומה לממלכת המוות במיתולוגיה היוונית : עם שומר מפחיד בשעריו ושרק קפטן הממלכה יחליט את מי הוא מחזיר לחיים ומי לא (או שהקוסמים יבצעו החיאה וכך "יגנבו" את המת מן הממלכה) והיציאה מהממלכה תהיה כרוכה בתנאים מסוימים (שוב אפשר לקחת בתור דוגמא את המיתולוגיה) - כל זה במידה וההחיאה אינה סובלת דיחוי (איש מאוד חשוב שמת). במידה והעניין לא קריטי כ"כ בתום (נניח) 4 שעות בממלכת המוות ועבודה לטובתה המת ייצא אך לא בדמותו שמתה אלא בדמות בנו או כל מי שיבחר להיות. אז מה דעתכם על זה?
 
מה קרה בישיבה.

הוכלט בקווים כלליים מה יקרה כאשר אדם מת. אושר אמור לפרסם את התוצאות של הישיבה ואת ההחלטות שהתקבלו. תעזרו בסבלנות.
 
האם לאפשר רובוי-חיים?

האים יש לוותר לשחקנים שדמותם מתו מוות ארעי? האם יש להפלות לרעה דמויות שמותם עקרוני במשחק?
 
למעלה