המוזר ביותר בתסריטי צח"מ

יוליקה

Member
מנהל
המוזר ביותר בתסריטי צח"מ

כותבי התסריטים של צח"מ מחכניסים מפעם לפעם דמויות נוספות במטרה לקשט את העלילה. אח"כ הם לא יודעים איך להפטר מהן והופכים אותם לדמויות חזקות שמושכות אחריהם את העלילה: איך הופך ראול לדמות חזקה ראו בקישור: דוגמא חזקה נוספת הן: דרו ואוליביה שצמחו מכך שהיו אחיניות של מנהלת המשק של משפחת אבוט שבשלב מסויים היה לה רומן קצר עם ג'ון עד שג'יל פיטרה אותה. זוכרים? טוני וגרייס גם ניכנסו לסדרה בצורה כזאת וטרישה ומייגן בכלל היו "רק" הבנות של המאהב של ג'יל ותראו לאן הגיעו. אתם מוזמנים להמשיך ולפתח את הנושא
 

Dawn12

New member
אני לא ממש מסכים

אמנם קיימות בסדרה דמויות שנועדו לקישוט (מיגל, מיימי, אסתר, מריסה, לין וכדומה) ולעולם לא יהיו מעורבות בעלילה משמעותית, אבל במקרה של אוליביה, דרו, מייגן, טרישה וראול אני ממש לא חושב שזו היתה הכוונה. אוליביה ודרו הגיעו כדי ליצור משפחה אפרו-אמריקנית ראשונה בצח"מ שתהיה בהחלט מעורבת בעלילות מרכזיות משל עצמה ודמויותיה יהפכו לראשיות בסדרה. גם אם נסתכל על זה מנקודת המבט של המפיקים - אחד השיקולים להביא את ליב ודרו היה כדי למשוך קהל שלא צפה בסדרה שלהם עד אותה תקופה. הדרך היחידה שיכלו לעשות זאת היא לשלב אותן בעלילות מרכזיות (ולא על תקן של "קישוט") ולהפוך אותן למה שאת כינית "דמויות חזקות". כנ"ל לגבי מייגן וטרישה. הכוונה לא היתה להיפטר מהן ובטח שלא להשאיר אותן על תקן "הבנות של המאהב". זו היתה פשוט הדרך להכיר לצופים אותן. טרישה התחברה מהר מאוד לסיפור של ריאן ונינה, למייגן זה לקח קצת יותר זמן עד שקיבלה עלילה משלה. בכל מקרה, אין שום סיבה להביא שתי שחקניות צעירות רק בתור רקע לסיפור של אביהן המזדקן, ובדרך כלל מדובר בהשקעה לטווח ארוך. עוד נקודה אחרונה שחשוב להזכיר: לולא נוספו דמויות חדשות שאינן קשורות למשפחות המוכרות לנו העלילה היתה נתקעת מהר מאוד. קשה מאוד לסחוב סדרה שלמה במשך שנים כשהיא מבוססת רק על כמה משפחות מרכזיות, ולכן תמיד יהיה קיים סינדרום הדמות החדשה שהופכת עם הזמן למרכזית וחזקה.
 

אור2221

New member
אל תשכחו

שלפני דרו וליב, היה את נייתן, שהיה מעורב בזמנו בסיפורים די מוצלחים סביב דמויות אפרו-אמריקאיות (איימי, גאז', טיירון - דמויות שהיו קיימות בשנות ה80), ואת דרו וליב הביאו כדי לריב על נייתן, שהיה חלק מהסדרה, ורק אח"כ ניל הצטרף בתור הכוכב העולה בג'בו. זו דרך נהדרת להכניס דמויות חדשות לסדרה, לתת משפחה לדמויות ותיקות, קחו את בראד לדוגמא, יהיה קל להכניס לסדרה את אחותו הצעירה, או אחיו הקטן - זו לא סתם דמות, זו דמות שקל להשאיר אותה כי כבר יש לה סיפור רקע. זה תמיד עדיף מהלכניס לסדרה מישהו אנונימי בלי קשר לאף אחד, למרות שלפעמים זה מצליח - כמו במקרה של מייקל בולדווין, לדוגמא, שהולך להתפתח כאחת הדמויות המוצלחות ביותר ב Y&R בשנים האחרונות. אור.
 

יוליקה

Member
מנהל
בעיקרון מסכימה עם דבריך

..."לולא נוספו דמויות חדשות שאינן קשורות למשפחות המוכרות לנו העלילה היתה נתקעת מהר מאוד". זהו ציטוט מתוך דברייך שמסכם למעשה את הנושא בכללותו.
 

dviridit

New member
תיזה מעניינת. אחפש דמויות נוספות

ואעזור לך להוכיח אותה.
 

python 4

New member
אני מסכים עם שחר

צח"מ לא היתה צריכה רק משפחה אפרו-אמריקאית, כדי להיות פוליטיקלי קורקט, אלא גם טינס, כדי להכניס קהלים צעירים יותר לסדרה. בגלל זה ראול נכנס - לא על תקן של מריסה, אלא כחלק מחמישה שחקנים (בילי, מק, בריטני, JT) שמהווים את הדור הצעיר של הסדרה עכשיו כשניק, ויקטוריה והדור שלהם מתבגר ומתחיל להתעסק בבעיות של מבוגרים שאולי מעניינים פחות את הצעירים שצופים בסדרה. אני אישית לא מסכים עם זה - אנשים צעירים לא מתחילים לראות צח"מ בגלל העלילות של הטינס. כשאני התחלתי לראות צח"מ (הייתי אז צעיר) הצעירים אז היו כריס ונינה, והעלילות שלהם לא עניינו אותי יותר מאלו של קתרין, ג'יל והאבוטס.
 

אור2221

New member
אני כ"כ מסכימה

אף פעם העלילות של הטיינס לא עניינו אותו, זה תמיד היה העלילות של המבוגרים - השתלטות על ז'בו, דייויד קימבל מנסה לרצוח את נינה, בראד וטרייסי, ויקטור וניקי (כמובן), הטינס היחידים שהיה אכפת לי מהם היו ניק וויקטוריה, וזה רק בגלל שאני אוהבת את הניומנס.
 

dviridit

New member
ראין התחיל ככה לא?

בהתחלה הוא היה רק חבר של ויקטוריה טוהנה היום הוא דמותת מרכזית בפני עצמה. גם ברוק שהגיע חלאחרונה בהתחלה דמות השייכת לאחוזה וקשור לקתרין ג'יל ומאקנזי (למרו שלאחרונה זה לא נראה לי כלצ כך) ותקנו אותי אם אני טועה אבל נראה שאמא מתכונת להגיע, זו ש שנראה שתתחיל להתקשר} ואם כבר מדברים אזז גם מאק שייכת לקטגוריה הזו. לדעתי זה נכון דוקא בחלק מהמקרים אך בהחלט אך לא בכולם אני מסכימה אתכם שהדמויות הוותיקות והמבוססות בסדרה מעניינות יותר מהחדשות אך גם כאן זה לא כלל קבוע. זו דעתי. עידית
 

p_nurit

New member
כמעט כל הדמויות התחילו כך

ניל למשל נועד רק לגרום לנתן לקנא טרישה היתה הבת של המאהב של ג'יל מייגן בכלל כמעט לא הוזכרה טוני רק הגיע לגרום לגרייס לחזור אליו מייקל בולדווין התחיל כמנחה של כריסטין, אם אני לא טועה מעניין אם עוד צפויות התפתחויות ללין, מריסה ועוד כל מיני.........
 

שמיצית

New member
לי דווקא הכי מוזרה היא מק

הרי לתסריטאים אמרו להיות הגיון כלשהו, לא? אז לפי ההגיון - היא הייתה אמורה הליות דמות שנתאהב בה ונזדהה איתה - עברו עליה חיים קשים, אהבתה לא ממומשת וכו' וכו'... בפועל, ותקנו אותי אם אני טועה, מדובר בבחורה מרירה וכפויית טובה (וגם שחקנית לא משו), שבא להכניס לה אגרוף, ולא לאמץ אותה אלינו בחיבוק ובדמעות הזדהות... אני לא מבינה באמת שהיו סצינות שהייתי לטובת בריטני!
 
להכניס למאק אגרוף? ממש לא!../images/Emo67.gif

נכון שלפעמים הדמות שלה מגזימה כשהיא לא משלימה עם זה שנחתה עליה סבתא עשירה והיא דוחה דברים כמו הסעה לעבודה, שיערכו לכבודה מסיבה... אבל זה פשוט נובע מהעובדה שהיא לא רגילה לכל המותרות האלה וזה דווקא הופך אותה למיוחדת בזה שכל העושר שנחת עליה פתאום לא מסנור אותה והיא מעדיפה להרוויח את לחמה ביושר ולא להתעלק על הונה של סבתא. וזה שהיא קשוחה ועומדת על דעתה זה יותר מגניב מלהיות בריטני חסרת חוט השידרה שפוחדת עד מוות שמישהי תיקח לה את נער העשירים המפונק בילי לפני שהיא תספיק להשכיב אותו. וחוץ מזה שקראתי באיזה שהוא מקום שהדמות מאק דווקא פופולרית בארה"ב ושהצופים הצטערו כשהדמות עזבה, ובכלל רוחשים הרבה אהבה לאשלי בשיום ושמחים מאוד כשהיא חזרה בימים אלה. אז תני לה צ'אנס, ומי יודע אולי כשהיא ובילי יהיו ביחד היא תהיה פחות לחוצה ומרירה ואם לא אז לא נורא כי גם ככה היא מקסימה ואני מאוד מסמפטת אותה...
 

שמיצית

New member
נו טוף, בשבילך ../images/Emo140.gif

אולי באמת לא "להכניס לה אגרוף" - לא מילולית (אני פציפיסטית לגמרי!), אלא לנער אותה... נראה לי שהפוזה של קשוחה/אדישה/כפוית טובה - מיצתה את עצמה... בהתחלה שי נקשרתי אליה, אבל באמת שכבר לא כל כך... אני אתן לה צ'אנס נוסף
 
למעלה