"המוח כבן ערובה"

שוKולד

New member
"המוח כבן ערובה"

מי יודע מה היה המוח האנושי מסוגל לעשות לולא היה מוחזק בתוך הגוך כמו בן ערובה? מחקרים מוכחים למשל, כי אצל אדם המכור לטיפה המרה, המוח הופך לבן ערובה של הגוף התלותי, ובסופו של דבר אף נפגע קשות מצריכת אלכוהול מוגברת. למוח האנושי יש סדר יום משלו, הוא מתעמת עם העולם המשתנה ומסתגל אליו. הן המבנה הכימי של המוח והן צורתו הפיזית משתנים מיום ליום, וככל הנראה מדקה לדקה. למעשה, הוא מעצב את עצמו ללא הרף, כדי להתמודד היטב עם ההתנסויות השונות שהוא חווה. אין זה מפתיע שהמוח מוכרח להשתנות כדי לבצע בהצלחה את על המשימות שנראות לנו לכאורה, מובנות מאליהן. (הכובען המטורף ואייזק ניוטון) האם זה לא מדהים ומדכא כאחד, שלמוח שלנו יש כל כך הרבה יכולות ואנחנו בסך הכל מחזיקים אותו בשבי, מעכבים אותו, כמעט לא מנצלים את היכולות שלו. מחקרים מראים שאנחנו עושים, במקרה הטוב, שימוש רק ב 5-7% מהמוח שלנו. איפה כל השאר, מה הוא עושה, למה אנחנו לא יודעים להשתמש בו ? שאנחנו בסה"כ מפעילים אותו לצרכים הכי בסיסיים שלנו - לחלום בהקיץ, לפתור בעיות, לחשוב מה ללבוש היום או מה לבשל...
 
:) צודקת...

יש לך הצעות איך לתפעל אותו? איך לשבור את התלותיות שלנו כנגד המוח שסובל? מעניין לשמוע אנשים שכן הצליחו, חוץ מפרופ' איינשטיין כמובן :)
 

שוKולד

New member
תן קרדיט..

גם דה וינצ'י הצליח
אין לי פתרונות, אבל יש לי שאלות מעולות. אולי אם נכיר את עצמנו טוב יותר, נוכל לפעול נכון יותר, ויעיל יותר עבורו. לא יודעת.
 

shonshon5

New member
ממה ששמעו אוזני...

"המוח הוא איבר מופלא מאד. עובד ללא לאות מרגע שהאדם מתעורר ועד שהוא מגיע לעבודה". אברהם לינקולן, נשיא.
 

Shizik

New member
לכן אומרים...

שאלכוהול וסמים עושים אותך כזה קטן... אבל מבסוט
 
למעלה