המון שאלות בנוגע לפילים...

uriuma

New member
המון שאלות בנוגע לפילים...

האם העריכה מתבצעת ממש ע"י חיתוך הסרט בצורה פיסית? לפי מה שניראה לי (וזה גם דיי הגיוני) שעורכים אותו במערכת ממוחשבת, אם כך, איך מעבירים את החומר למערכת העריכה ??? אם הפילים עובר תהליך של סריקה אז איך שומרים על האיכות של הפילים??? ובסופו של דבר כיצד מעבירים את החומר בחזרה מהמחשב לסרט (ואיך יוצרים עותקים רבים?) תודה אורי
 

umbo

New member
מעט תשובות.........

כן, בפילים העריכה מתבצעת ע"י חיתוך והדבקה פיזית של הסרט באמצעות מכשיר שנקרא splicer. יש שני סוגי פילים האחד רגיל שיוצר נגטיב והשני שיוצר מיד פוזיטיב ומשמש\שימש יותר לעבודה בחדשות בטלויזיה. בשימוש לחדשות טלויזיה פשוט חתכו את הקטעים הרלונטיים של התמונה ופס הקול וחיברו אותם לכתבה ששודרה ממש מהחומר המצולם. יתרון - מהירות (אין צורך בהדפסת פוזיטיב) אבל תוך כדי עריכה וצפיה בחומר הגלם נוצרו סריטות שפגמו במוצר הסופי. סרטים לעומת זאת, צולמו בדרך כלל בנגטיב, שאותו שמרו מכל משמר. יצרו העתק (פוזיטיב) עבודה שאותו ערכו והוא זה שנסרט תוך כדי עבודה. בסיום עבודת העריכה והמיקס לסאונד, פיתחו שוב רק את הקטעים שבהם השתמשו בסרט, חברו אותם ונוצר סרט חדש ובלי פגמים להקרנה, או יצירת העתקים נוספים. מכוון שמחשבים הם "יצורים" די חדשים אתה לא חושב שהעבירו\סרקו פילים למחשבים לצורך עריכה בתחילת המאה הקודמת או אפילו עשרות שנים יותר מאוחר כשאפילו מחשבים ששמשו לשיגור חלליות לירח הם בעלי יכולות עלובות למדי לעומת מה שנדרש היום לעריכת סרטים.
 

uriuma

New member
מה בנוגע לאפקטים???

כיצד ניכנסים האפקטים לתוך הפילים?
 

umbo

New member
את כל האפקטים.....

היו עושים במעבדות הפיתוח, תהליך ארוך ויקר. בארץ היו שתי מעבדות כאילו, ברקי בגבעתיים ואולפני הרצליה. שתיהן נסגרו ולא עובדות יותר בפילים.
 
למעלה