המון שאלות בקשר לרילוקיישן לגמרניה.

saibuster

New member
המון שאלות בקשר לרילוקיישן לגמרניה.

אהלן שלום.
אני אישתי לעתיד מתכננים לרדת מהמדינה בשנה, שנתיים הקרובות.
אני בעל דרכון צרפתי ובעבר גרתי כשבע שנים באנגלים. המעבר והמנטליות באים לי בצורה טבעית. המקצוע שלי זה מהנדס ביצועים ואוטומציה עם ניסיון של כ6 שנים, זוגתי מעצבת גראפית ומאיירת מאד מוכשרת ( אני לא אובייקטיבי אבל עדיין
). מכל מדינות אירופה הכי התחברתי לגרמניה, ובה הייתי מעוניין לגדל את משפחתי לעתיד. (וגם ממש, אבל ממש מאסתי בישראל)

רציתי לדעת אם יש למישהו ידע או ניסיון בכל הנוגע למציאת עבודה בתחום ההייטק בגרמניה, ובפרט באזור של מינכן או כל עיר דרומית אחרת עם קירבה לאוסטריה. האם העובדה שאני לא דובר גרמנית משפיעה?
לאיזו משכורת עלי לצפות? לאיזו איכות חיים? האם היא תשתפר מהארץ?
אני לא בן אדם של עיר והנטיה הטבעית שלי היא לגור בצמוד קרקע בפרבר, כמובן על חשבון נסיעות ארוכות יותר בבוקר - האם זה אפשרי כלכלית באזור מינכן?

איך זה להביא\לגדל ילדים בגרמניה? מן הסתם לא תהיה לי שם את העזרה של הארץ. מחירי גנים, בתי ספר?

יש לי עוד המון, המון שאלות... אבל אולי אין פה לאף אחד תשובות או שיש כבר פוסט בעניין שיענה על כולן (נשבע שחיפשתי ולא מצאתי!), אז לבנתיים אגשש עם אילו ששאלתי.

כל פיפס מידע, לינק או עזרה יתקבלו בתודה ענקית!

איתמר.
 

MayFebruar

New member
היי איתמר, ברוך הבא לפורום


אני מקווה שסמן רשום יוכל לענות לך, הוא עבר לא מזמן לגרמניה וסיפר לנו על קורותיו.

ממליצה לך לנסות גם לשאול בפורום עוברים לאירופה.

מוזמן להישאר איתנו!
 

yapyap2

New member
היי איתמר

אני עברתי לגרמניה (ברלין) לפני שנה, אני בת 23 עם דרכון בריטי..
אני לא בדיוק במצבך כי אני עדיין בלי תואר, אבל אם יש משהו שחשוב לעשות הוא ללמוד גרמנית!!!! חובה! אפלו בברלין שהיא מאוד בינלאומית, קשה למצוא עבודה אמיתית בלי שפה. גם אם תמצא משהו בחברה בין לאומית, הרבה מאוד פעמים קשה להתקדם בלי שליטה בגרמנית . אז דבר ראשון יש את מכון גתה בתל אביב-ירושלים ששם הרבה מאוד אנשים לומדים את הבסיס. כמובן שהרבה יותר זול ויעיל ללמוד כאן, אבל ללמוד שפה זה תהליך ארוך ועדיף להגיע עם בסיס כלשהו.

על כל השאר קשה לי לענות כי אני לא גרה בדרום גרמניה. אבל מידע כללי ומשיחות עם גרמנים, קשה למצוא דירה במינכן לא שכן השכר דירה שם מאוד גבוה. אבל-----קח אותי בעירבון מוגבל.
יש קבוצה בפייסבוק של ישראלים במינכן, וקבוצה של ישראלים בברלין שם יש המון המון מסמכים ומידע מועיל. שם קראתי ולמדתי המון לפני המעבר שלי

מקווה שעזרתי :)
 

olstyle

New member
קח בחשבון שזה אזור יקר.

אהלן,
מינכנאי אני לא, ועוד לא גרתי באזורים כפריים, אבל אולי משהו ממה שאגיד יתרום לכם משהו..

גוש מינכן הוא אחד האזורים היקרים ביותר בגרמניה. כן המשכורות שם הינן גם גבוהות באופן יחסי, אבל בשביל להנות מאלו, תצטרכו למצוא עבודה, מה שגם עם מקצוע ונסיון ללא ידע בשפה צפוי להיות מאוד קשה, וסביר שייקח הרבה זמן.
כיוון שלהבנתי אין לכם עוד ילדים הייתי מציע לכם כמה אפשרות סולידית ואפשרות שמצריכה קצת יותר גמישות.

אפשרות א: לקחת את הזמן בארץ להמשיך לעבוד וללמוד תוך כדי למידת גרמנית באופן אינטנסיבי וברגע שאתם מרגישים באמת טוב עם השפה, להכין קורות חיים בגרמנית ולחפש באופן עצמאי עבודה ו\או לחפש אפשרויות לרילוקיישן ולקפוץ למים. גרמנית אינה שפה קלה, לכן לימודים מהארץ יצריכו הרבה מוטיבציה. הכל אבל אפשרי כמובן.
אני עברתי כשכבר יכולתי לדבר לקרוא ולכתוב באופן שוטף, מה שמאוד ריכך את המעבר שלי, שהיה למרות כל זאת לא כזה פשוט. שוטף אבל לא אומר מושלם וגם היום השפה לפעמים מעייפת אותי, ואני לא תמיד עוקב אחרי כל השיחות שקורות במשרד או בלימודים. אני לא מנסה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, אני למרות כל זאת מרגיש מאוד נוח כיום עם השפה וכמוני גם הרבה ישראלים אחרים. זה פשוט לוקח קצת זמן.

אפשרות ב: בהנחה שיש לכם כבר סכום כסף ביד שבכוונתכם להשקיע בהשתקעות בגרמניה או שתצברו אחד עד לרגע העזיבה, חפשו קורס שפה ודירה באזור זול יותר ממינכן בגרמניה. תעבירו שם תקופה של קורס או שניים, תשאבו את התרבות והשפה, תשקלו שוב אם זה מתאים לכם ואם כן תחפשו לכם באמת דירה ועבודה באזור מינכן אם זה עדיין יישאר יעדכם.
יש עוד הרבה אופציות ביניים כמובן ובאופן מודע לא הגדרתי מטרות ברורות או פרקי זמן כי הדברים האלה מאוד גמישים. למה לא ללמוד במינכן את השפה ? חוץ מהדיאלקט היחסית כבד שלהם אין באמת בעיה עם כך, אני רק חושב שכלכלית זה לא בהכרח כדאי.

אם אתם באמת הולכים על אופציה ב, הייתי מציע את ברלין, ולא למרות שאני גר כבר כמה שנים בגרמניה ברלין היא לא ביתי, ואפילו לא העיר האהובה עלי. אני מציע אותה מסיבות פרקטיות: היא זולה משמעותית מאזור מינכן, מציעה פתיחות לזרים, מכילה הרבה מהגרים ישראלים בדיוק כמוכם שלרוב ישמחו לעזור, ומעבר לכך תוכלו למצוא שם גרמנים מכל חור בגרמניה, ככה שתוכלו להבין את הבדלי המנטליות בין האזורים השונים בלי הצורך לצאת מהשכונה.

שיהיה בהצלחה
 

Cמן רשום

New member
עברתי לאינגולשטאט לפני חצי שנה

עיר עם הזדמנויות תעסוקה רבות, לא רק באודי.

האזור ירוק מאד וגם בעיר לא צפוף. כמובן שאתה יכול להתרחק קצת לאחד הכפרים ואז זה יכול להיות לגמרי ציורי. אנחנו מצאנו פשרה טובה באחד הפרברים המבוססים. בינתיים גרים בשכירות אבל התחלנו לחפש בית לקנות. בניגוד לדיעה הרווחת בקרב ישראלים, מחירי הבתים לא הרבה יותר נמוכים מאשר בארץ, אם בכלל. מחירי בית טוב בשכונה טובה סביב המיליון יורו. האוכל, הביגוד, המכוניות וגם כל מיני דברים לבית, הרבה יותר זולים.

אני לא דוגמא לחיפוש עבודה כי התחלתי לעבוד אחרי כשנתיים היכרות עם החברה הזאת, סיפקנו להם שירותי אופשורינג בארץ. בחברה שלי (כאן, במטה ההנהלה הראשית) בערך שליש מהעובדים אינם גרמנים. כך שהאווירה מאד בינלאומית. אבל בגדול שפת העבודה היא גרמנית ואני משקיע מאמצים בלימוד השפה. תוך חצי שנה הגעתי ליכולת תקשורת סבירה בגרמנית. את המנטליות צריך ללמוד וזה יותר קשה מהשפה. הם סוגדים פה לאלי התכנון. פשוט בלתי ייאמן כמה שהם מסוגלים לטחון כל בעיה קטנה. לפעמים יש הרגשה שתכנון זה היעד ולא אמצעי בדרך למטרה. לא שאני אוהב חס וחלילה את שיטת הסמוך הישראלית אבל בהחלט מאמין שבין לבין יש דרך שהיא יותר cost effective. האמת שגם הם מאמינים בזה והסיבה שהביאו אותי מהארץ היא כדי לנער קצת את המערכת. אבל אל תבנה על זה שגם אתה תמצא פתיחות (יחסית) כזאת.

המשכורות פה דומות למינכן. ככלל אצבע למהנדסים, תוכל להניח שתרוויח בערך מה שהרווחת בארץ. ברמות השכר האלה גם המיסים באותו סדר גודל. זה מעל הממוצע בשאר גרמניה.

הילדים שלי גדולים כך שלא יודע איך זה להיות עם ילדים קטנים. מצד אחד בארץ קיבלנו המון עזרה מהמשפחות ואני לא יודע איך היינו מסתדרים עם קריירה בלי עזרה מהסבתות. מצד שני פה המדינה עוזרת הרבה יותר עם מעונות יום, שעות יותר ארוכות בגנים וכו'. רמת החינוך משתנה מאד מבי"ס לבי"ס. פערים ענקיים. בארץ רמת בתי הספר יותר אחידה. על הפנים אבל לפחות יש שוויון בזה.

אם החלטתם על זה, מציע שתתחילו להזיז דברים. כרגע הכלכלה במצב די טוב, חברות מגייסות. אין לכם למה לחכות. כמו שאמרו לפניי, תתחילו כבר ללמוד גרמנית.

בהצלחה.
 
למעלה