המועצה לצרכנות
עם כל הכבוד לפועלה הרצוי של המועצה לצרכנות אני רואה לנכון להתריע על אופן התייחסותה לצרכנים הפונים אליה ולהציע שתתחיל ליישם את דרישותיה ליחס נאות עלפי הצרכן קודם כול אצלה בבית. הביקורת שלי מבוססת על כמה וכמה בקשות שהפניתי למועצה לקבלת עזרה בבעיות צרכניות שונות, ולרוב הטיפול היה כושל, מתנער, חפיפי ומחפף. בעיות עיקריות בתפקודה: המועצה אינה עונה עקרונית על פניות אלא כעבור חודש, לפחות, ממועד קבלת הפנייה, וזה בהחלט במקרה הטוב. אני לא זכיתי להיענות אלא אחרי זמן רב יותר, וגם אז קיבלתי רק הודעה לקונית שהנושא בטיפול, וטיפול משמע שמכתבי הועבר לתגובת הנילון, ואם הוא לא טרח להשיב, אז לא טרח. תשובה עניינית לגופו של עניין קשה מאוד לקבל מהמועצה, וחמור שאין כמעט אפשרות לקבל ייעוץ טלפוני בשאלות עקרוניות שמן הסתם התשובות עליהן צריכות להיות ידועות לאנשי המועצה. במועצה דוגלים בביורוקרטיה המדוקדקת דווקא, שמחייבת תכתובת מפורטת ומתישה. במקרה מסוים העליתי בעיה, עקרונית, הנוגעת להתנהגותן של חברות האשראי וציינתי שנתבעתי בעניין זה בבית משפט. התבקשתי כרגיל לפרט הכול ולצרף מסמכים, ואחרי כל הטרחה וההמתנה הממושכת, נעניתי שהמועצה אינה מתייחסת כלל לעניינים שנדונים בבית משפט. בפעם האחרונה פניתי בעניין לא מסובך, חיכיתי חודשיים, התבקשתי כשערכתי בירור טלפוני מאוחר לפנות שוב בפקס ואח"כ קיבלתי תשובה שבה התבקשתי להודיע אם הבעיה עדיין אקטואלית ולצרף תעודת אחריות למכשיר נשו התלונה. אחרי דרך הייסורים שצריך לעבור עם המועצה לצרכנות, שכידוע היחא גוף ממלכתי ועובדיה מקבלים משכורת מהמדינה בשביל שירותיהם, ראוי שהועצה תעשה בדק בית ותפנים כללים של יחס נאות לצרכן וכללי שירות טוב שהיא מזדעקת עליהם בעניינים אחרים, לרוב "אופנתיים".
עם כל הכבוד לפועלה הרצוי של המועצה לצרכנות אני רואה לנכון להתריע על אופן התייחסותה לצרכנים הפונים אליה ולהציע שתתחיל ליישם את דרישותיה ליחס נאות עלפי הצרכן קודם כול אצלה בבית. הביקורת שלי מבוססת על כמה וכמה בקשות שהפניתי למועצה לקבלת עזרה בבעיות צרכניות שונות, ולרוב הטיפול היה כושל, מתנער, חפיפי ומחפף. בעיות עיקריות בתפקודה: המועצה אינה עונה עקרונית על פניות אלא כעבור חודש, לפחות, ממועד קבלת הפנייה, וזה בהחלט במקרה הטוב. אני לא זכיתי להיענות אלא אחרי זמן רב יותר, וגם אז קיבלתי רק הודעה לקונית שהנושא בטיפול, וטיפול משמע שמכתבי הועבר לתגובת הנילון, ואם הוא לא טרח להשיב, אז לא טרח. תשובה עניינית לגופו של עניין קשה מאוד לקבל מהמועצה, וחמור שאין כמעט אפשרות לקבל ייעוץ טלפוני בשאלות עקרוניות שמן הסתם התשובות עליהן צריכות להיות ידועות לאנשי המועצה. במועצה דוגלים בביורוקרטיה המדוקדקת דווקא, שמחייבת תכתובת מפורטת ומתישה. במקרה מסוים העליתי בעיה, עקרונית, הנוגעת להתנהגותן של חברות האשראי וציינתי שנתבעתי בעניין זה בבית משפט. התבקשתי כרגיל לפרט הכול ולצרף מסמכים, ואחרי כל הטרחה וההמתנה הממושכת, נעניתי שהמועצה אינה מתייחסת כלל לעניינים שנדונים בבית משפט. בפעם האחרונה פניתי בעניין לא מסובך, חיכיתי חודשיים, התבקשתי כשערכתי בירור טלפוני מאוחר לפנות שוב בפקס ואח"כ קיבלתי תשובה שבה התבקשתי להודיע אם הבעיה עדיין אקטואלית ולצרף תעודת אחריות למכשיר נשו התלונה. אחרי דרך הייסורים שצריך לעבור עם המועצה לצרכנות, שכידוע היחא גוף ממלכתי ועובדיה מקבלים משכורת מהמדינה בשביל שירותיהם, ראוי שהועצה תעשה בדק בית ותפנים כללים של יחס נאות לצרכן וכללי שירות טוב שהיא מזדעקת עליהם בעניינים אחרים, לרוב "אופנתיים".