EastGirl83
New member
המושג והגישה - אוריינטליזם
בחקר האסלאם ישנן גישות שונות ומגוונות.... אחת הגישות היא של האוריינטליזם, שזה מינוח של אדוארד סעיד. על מנת להסביר את הגישה הזו, אפשר לקחת סוגיה מהאסלאם ולראות כיצד היא מסבירה את הסוגייה הזאת ותוך כדי הצגתה, אפשר לראות את מעמד הגישה כלפי האסלאם והמזרח התיכון. אוריינטליזם מחלק את האיסלאם במשך היסטוריה לחלוקה הבאה: 1. התקופה הקלאסית – שמציינת את תקופת העיצוב האסלאם מהמאה ה-7 ועד המאה ה-11: מימי הנביא ועד זמנו של ההוגה המיסטי הצופי אבו חאמד על-ע'זאלי. 2. תקופת ימי הביניים – תקופה של אובדן היוזמה ושקיעה במחשבה הדתית המוסלמית קפאה על שמריה. לא היו שינויים, לא היה מפעל אינטלקטואלי חשוב, כאשר תקופה זו מהמאה ה-12 ועד המאה ה-19. 3. התקופה המודרנית – תקופת התחדשות בהשראת המערב. מזמנו של הפעיל הרפורמי ג'מאל אל-דין אל-אפע'אני בסוף המאה ה-19 ועד ימינו. הגישה הזו, שמה את אירופה במרכז – אירופצנטרית. המערב תופס מקום מרכזי וחיובי בגישה הזו, משום שהתעוררות של האסלאם היתה בהשראת המערב. גישה זו מציינת שהאסלאם האמיתי הוא מהראשית ולכן המקורות הישנים הם מקורות טובים לחקר הדת.
בחקר האסלאם ישנן גישות שונות ומגוונות.... אחת הגישות היא של האוריינטליזם, שזה מינוח של אדוארד סעיד. על מנת להסביר את הגישה הזו, אפשר לקחת סוגיה מהאסלאם ולראות כיצד היא מסבירה את הסוגייה הזאת ותוך כדי הצגתה, אפשר לראות את מעמד הגישה כלפי האסלאם והמזרח התיכון. אוריינטליזם מחלק את האיסלאם במשך היסטוריה לחלוקה הבאה: 1. התקופה הקלאסית – שמציינת את תקופת העיצוב האסלאם מהמאה ה-7 ועד המאה ה-11: מימי הנביא ועד זמנו של ההוגה המיסטי הצופי אבו חאמד על-ע'זאלי. 2. תקופת ימי הביניים – תקופה של אובדן היוזמה ושקיעה במחשבה הדתית המוסלמית קפאה על שמריה. לא היו שינויים, לא היה מפעל אינטלקטואלי חשוב, כאשר תקופה זו מהמאה ה-12 ועד המאה ה-19. 3. התקופה המודרנית – תקופת התחדשות בהשראת המערב. מזמנו של הפעיל הרפורמי ג'מאל אל-דין אל-אפע'אני בסוף המאה ה-19 ועד ימינו. הגישה הזו, שמה את אירופה במרכז – אירופצנטרית. המערב תופס מקום מרכזי וחיובי בגישה הזו, משום שהתעוררות של האסלאם היתה בהשראת המערב. גישה זו מציינת שהאסלאם האמיתי הוא מהראשית ולכן המקורות הישנים הם מקורות טובים לחקר הדת.