המחירים במזנוני בתי הספר

המחירים במזנוני בתי הספר

לפי כתבה שמצאתי בLOCAL תלמידים והורים רבים מתלוננים על עליית המחירים בבתי הספר, רציתי לדעת האם הדבר נכון? אם כן יש לי מספר הצעות לפתרון, הכל אגב רק בידי התלמידים. אז איך המחירים אצלכם בבית הספר? אני מדברת על מוצרים בסיסיים כמו בקבוק שתיה, כריך וכו'.
 

ba r2 0 1 0

New member
האמת שלי לא יצא לקנות הרבה

בקיוסק (אני בבית-ספר חדש), אז אני לא כל כך יודע... זה כביוכל צריך להיות מאוד פשוט... יש מחירון אותו קבעה העירייה והקיוסקים מחוייבים עליו. אם הקיוסק עובר עליו הוא צריך לשלם קנסולתקן את החרגיה. הבעייה היא שכנראה אין מעקב של העירייה בנושא, וגם שמתלוננים לעירייה זה לא כל כך חשוב אולי הדבר הפעוט הזה-שלאלפי התלמידים בעיר זה דבר מאוד חשוב, וגם הקיוסקים בגלל זה (סליחה על הביטוי) "לא שמים" ממש על העירייה. שנה שעברה מועצת תלמידים בר-לב התעברה בנושא והועלתה עוד בעייה: לפי ההסכם הקיוסק חייב למכור גם קטן וגדול, לדוגמא כריך/טוסט קטן ו כזה גדול יותר שעולה יותר-רק שהוא לא מחוייב לכמות שלהם. מה שקרה, זה שהם הביאו רק מעט מאוד קטנים "כדי לצאת ידי חובה", ואז אחרי שנייה נגמר להם והילדים היו חייבים לקנות גדול ביותר כסף גם אם הם לא הכי רעבים או לא רוצים. (שלא לדבר על הבעייה שהועלתה שהאוכל לא טרי ולא טעים). הבעייה הזאת חוזרת כל שנה מחדש פשוט. ב-6.11 יתקיימו במועצת הנוער בחירות ליושב ראש וועדת זבת"ח והוועדה תחל לפעול. אני מבטיח לדאוג שהנושא הראשון שיועלה על סדר היום יהיה נושא המחירים בקיוסקים. חשוב לציין שבעבר וועדת זבת"ח (זכויות בני נוער, תקנון וחוקה) של המועצה התעברה בנושא והצליחה להוריד את המחירים-אז יש למה לצפות. אני מאמין שנפעל גם יחד עם וועד ההורים. עד אז, אולי כדאי לתלמידים לנסות לארגן מה ששנה שעברה בבר-לב הועלה אבל לא כל כך הלך (אבל מי יודע)-מרד צרכנים! פשוט לא לקנות! תשתדלו להביא אוכל מהבית!
 

droriko

New member
יש לי רעיון יותר טוב (לא ציני)

למה לא להביא תמיד אוכל מהבית , בלי קשר לכן חרם לא חרם מה הסנדביץ' של אמא כבר לא מספיק טוב ?
(חוץ מזה שארוחת בוקר זה משהו שאפשר לוותר עליו אם רוצים, כל עוד אוכלים הרבה בארוחת צהריים בבית, זה מה שאני עשיתי ברוב ימי בתיכון)
 

ba r2 0 1 0

New member
אני באמת מביא אוכל מהבית...

אבל לפעמים יוצא שקונים בקיוסק... או בגלל שרעבים או סתם כי בא משהו...
 
מסכימה איתך

אבל כל עוד פועל קיוסק יש לדאוג למחירים הוגנים. מדובר על העסק היחיד שפועל בתוך בית הספר ואי אפשר שהוא ירוויח על גב התלמידים בפערים גדולים מעלות המוצר המקורית.
 
ההתערבות בנושא

הייתה כשהייתי יו"ר זבת"ח ואכן הובלנו שינוי גדול, אם אתה מעוניין במידע נוסף (למרות שנראה לי שאתה מאוד בקיא בנושא) אני כאן.
 

droriko

New member
זבת"ח?!?!

מה זה לעזזל זבת"ח?! אני באמת לא רוצה להעליב , אבל זה נשמע כמו "זין בתחת"
 

ba r2 0 1 0

New member
אם הייתי מתעמק יותר בהודעה,

היית מבין!
כמו שליאור אמרה, זכויות בני נוער, תקנון וחוקה. ארבעת האותיות הראשונות של כל אחת מהמילים. כל אחד והאסוציאציות שלו
 

Double U

New member
המחיר של השוקו עלה בחצי שקל!

אני לא יודע כמה זה קריטי וגם לא יודע לגבי דברים אחרים, אבל בשביל אנשים שקונים מדי יום זה יכול להיות בעייתי. אני חייב לציין שמגוון המוצרים שנמכרים בתיכון הוא די רחב.
 

Super Chuly

New member
זה כי אתה חדש ברבין

כשאני למדתי שם, כמעט כל כיתה י"א היו חרמים מטעם מועצת התלמידים נגד הקיוסק על מחירים מוגזמים. מאז הבעלים התחלפו כמה פעמים ולכן המחירים כרגע סבירים (אלא אם כן הם עלו מאז שנה שעברה), אבל זה עדיין מוכיח שבהרבה מקרים המחירים גבוהים נורא. ליהי :)
 

droriko

New member
כשאני למדתי שם

היה איזה אחד בשם "דני" שמכר סמים , וגם המניאק הזה לקח מחירים גבוהים נורא
 
אני יחסית לא קונה בקפיטריה שלנו...

לדעתי יש קצת מחירים לא פיירים.. אבל אין מה לעשות... יש מאכלים שהמזנון עצמו מכין/משווק ולוקח מחיר כדי לקנות עוד מהמוצר או לקנות עוד מצרכים להכנת המוצר. למי שלא טוב פשוט שלא יקנה...
 
קודם כל תהיה בטוח

שהמחירים שהמזנון משלם הם מחירי עלות זולים ביותר. שנית, העניין הוא שמדובר בעסק שפועל בתוך בית ספר, ולא הגיוני שעסק כזה ירוויח כל כך הרבה על גב התלמידים, לא משנה כרגע מי קונה ומי לא.
 

D o R a S h A y

New member
כפר סבאית גאה! אהה כן וחדשה בפורום

=] אצלנו בבצפר המחירים נשארו אותו דבר... אפילו יש מבצעים חחח
 
למעלה