המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

tapuzo

New member
נקוה שלא. מספיק חירבנו 6 שנים בעיר התחתית-הדר

התרחבות לאזורים פנים-חיפאיים

ש. האם קיים תכנון להתרחב לאזורים פנים חיפאיים, כגון: מנהרות הכרמל (במקום קו 101), ציר מוריה, אבא חושי,הגליל (נו"ש קו 123), פרויד?

תשובה: תוכנית האב לתחבורה ציבורית במטרופולין חיפה כוללת צירים להעדפה לתחבורה ציבורית. ביניהם: רכס הכרמל (מהאוניברסיטה למרכז הכרמל), נווה שאנן ועוד צירים רבים.
נקוה שלא. מספיק חירבנו 6 שנים בעיר התחתית-הדר
 

בועז ל

New member
תכנון בר קיימא


שאלות בנושאי תכנון
תכנון בר קיימא

ש. האם בתכנון מסלולי המטרונית הופעלה חשיבה ארוכת טווח (תכנון בר-קיימא), שלפיה, בעשורים הקרובים תיתכן החלפת המטרונית ברק"ל שתנוע באותם צירי תנועה ונתיבים תוך ביצוע התאמות קלות (חשמול)? או שיצטרכו לבנות הכול מחדש (הרחבת הנתיבים)?

תשובה: בתכנון ואפיון המטרונית הושקעה חשיבה ארוכת טווח, ואין כוונה להמיר את הרכבים בקרוניות חשמליות. מאידך, ישנה כוונה והכנות להמיר את הרכבים בעלי מנוע דיזל ברכבים היברידיים.
 

בועז ל

New member
מטרונית ואצטדיון סמי עופר - הולכים ביחד?

שאלות בנושאי תכנון
מטרונית ואצטדיון סמי עופר - הולכים ביחד?
ש. האם יש כוונה עתידית להכניס את המטרונית לתחומי אצטדיון סמי עופר החדש?
תשובה: אין כרגע מחשבה כזו. בתכנון הארכת קו המטרונית לטירת כרמל מתוכנן רציף מטרונית בחזית אצטדיון סמי עופר.

ועבדכם הנאמן מוסיף: כל זאת ובתנאי שראובן עטר לא יאמן בעתיד את מכבי חיפה
 

danits2008

New member
מה שהתכוונתי לשאול.....

מטרונית ואצטדיון סמי עופר - הולכים ביחד?
ש. האם יש כוונה עתידית להכניס את המטרונית לתחומי אצטדיון סמי עופר החדש?
תשובה: אין כרגע מחשבה כזו. בתכנון הארכת קו המטרונית לטירת כרמל מתוכנן רציף מטרונית בחזית אצטדיון סמי עופר.

ועבדכם הנאמן מוסיף: כל זאת ובתנאי שראובן עטר לא יאמן בעתיד את מכבי חיפה
מה שהתכוונתי לשאול.....
האם העובדה שהמטרונית הנה התחבורה הציבורית היחידה שתנוע בשבתות, תוכננה בצורה יעילה,

כך שתוכל ל"לנקות" את אלפי האוהדים הצפויים להשתמש בשירותיה מיד אחרי משחקי הקבוצות החיפאיות (השאלה תקפה גם לגבי מופעי ענק )?

האם יש דרך יותר יעילה מהוצאת כלי רכב לקריות כל 5 דקות שהתכולה שלו 140 בעמידה?? אולי הוצאת קווי מטרונית בתדירות גבוהה יותר או לחלופין להוציא אותן בכפילויות...

** האצטדיון צפוי לפעול באוקטובר (לפי דבריו של איתמר צ'יזיק), כך שמעניין מאוד איך העניינים יעבדו בפועל.
 

tapuzo

New member
כמה עובדות על הפיאסקו של תח"צ לאצטדיון החדש

מה שהתכוונתי לשאול.....
האם העובדה שהמטרונית הנה התחבורה הציבורית היחידה שתנוע בשבתות, תוכננה בצורה יעילה,

כך שתוכל ל"לנקות" את אלפי האוהדים הצפויים להשתמש בשירותיה מיד אחרי משחקי הקבוצות החיפאיות (השאלה תקפה גם לגבי מופעי ענק )?

האם יש דרך יותר יעילה מהוצאת כלי רכב לקריות כל 5 דקות שהתכולה שלו 140 בעמידה?? אולי הוצאת קווי מטרונית בתדירות גבוהה יותר או לחלופין להוציא אותן בכפילויות...

** האצטדיון צפוי לפעול באוקטובר (לפי דבריו של איתמר צ'יזיק), כך שמעניין מאוד איך העניינים יעבדו בפועל.
כמה עובדות על הפיאסקו של תח"צ לאצטדיון החדש
- תקני אופ"א דורשים מקום חניה על כל 7 מושבים כלומר 5000 מקומות באצטדיון. בפועל יהיו 1300.
מתוך ה-1300 מאות יהיו שמורים לאנשי תחזוקה הפעלה בטחון שירות מיוחסים למיניהם.
- היה רעיון לתכנון גשר אל חניוני החופים מעל כביש החוף כדי שיהיה קל ונוח להגיע מהאצטדיון לחניוני החופים.
כרגע אין שום כוונה לעשות את זה. גם אין שום כוונה להפעיל שאטל שיאסוף נוסעים משם.
- אבל זה לא הכל כי נבנה גם קניון ו20+ אולמות קולנוע. לזה דרושים עוד כאלף מקומות חניה. איפה הם? הם אינם.
- לא התקיימו שום דיונים רציניים באגד על שינויי הקוים ומיקומי תחנות באצטדיון
- כנ"ל לא התקיימו דיונים רציניים על קוים יעודיים כמו קוי 200 שיפעלו לקחת אוהדים ולהחזיר אותם לנסות
להקל על פקקי הענק בפרויד צומת מת"ם והאזור שכבר מתרחשים היום בעונת הרחצה בחופים.
עכשיו תאר לך מה יקרה כשלאלפי המכוניות בחופי הרחצה יתווספו עוד אלפי רכבים שירדו בבת אחת בערב
בחיפוש מקום חניה למשחקים.
- העיריה חושבת שהאוהדים יחנו בחניוני הקניונים מסביב. רק מה? הקניונים מתכוונים לסגור אותם למי שמראה קבלה.
- המטרונית שתגיע כנראה רק לצומת מתם תשפוך מאות אנשים שיצעדו ברגל לאצטדיון.
האם הצמתים המדרכות הרמזורים והתחנות ערוכים? בודאי שלא

כך הולך להיות פיאסקו עם פקקים מהאצטדיון עד חורב ועד טירת כרמל ועד שער עלייה לכל הכיוונים, נתניה יראה
כמו משחק ילדים מול האסון התחבורתי שיווצר בגלל שלא יאה ולא נאה לעיריית חיפה לחברה הכלכלית לאגד ולדן
לתאם תחבורה ציבורית לאצטדיון וקניון של 30+ אלף איש.
 

בועז ל

New member
שינויים בקווי האוטובוסים


שאלות בנושאי תכנון
שינויים בקווי האוטובוסים

ש. אילו שינויים יחולו בקווי האוטובוסים בעקבות הפעלת המטרונית?

תשובה: המטרונית מעמידה אמצעי נסיעה מהירים על עמוד השדרה התחבורתי שמחבר בין צפון הקריות לחוף הכרמל ולהדר.
קווי האוטובוסים יעודכנו בהתאם להפעלת המטרונית, חלקם ישמשו קוויים המזינים. ככלל, מתוכננת תוספת תשומות גדולה לקווים העירוניים הפועלים בחיפה, קריות, נשר וטירת הכרמל.
 

25306yosef

New member
התעלמות מוחלטת מהקווים הבינעירוניים, וחבל...

שינויים בקווי האוטובוסים

ש. אילו שינויים יחולו בקווי האוטובוסים בעקבות הפעלת המטרונית?

תשובה: המטרונית מעמידה אמצעי נסיעה מהירים על עמוד השדרה התחבורתי שמחבר בין צפון הקריות לחוף הכרמל ולהדר.
קווי האוטובוסים יעודכנו בהתאם להפעלת המטרונית, חלקם ישמשו קוויים המזינים. ככלל, מתוכננת תוספת תשומות גדולה לקווים העירוניים הפועלים בחיפה, קריות, נשר וטירת הכרמל.
התעלמות מוחלטת מהקווים הבינעירוניים, וחבל...
1. מה בדיוק יעלה בגורלם של כל הקווים הבינעירוניים מ/ל מרכזית המפרץ ל/מ עכו, נהריה, כרמיאל, צפת, קרית שמונה, קווי עפיפי וקווי טמרה ושפרעם, וכו... ? (קווי 500, 501, 361, 260, 261, 262, 270, 271, 272, 251, וכו...)

2. איזה שינויים (ולרבות שינויים בכירטוס המשולב עם המפעילים האחרים) מתוכננים בקווים הבינעירוניים מ/ל מרכזית המפרץ ?

3. האם מתוכננים קווים בינעירוניים חדשים דרך כביש עוקף קריות לאחר פתיחת המטרונית ?

4. האם מתוכננים קווים בינעירוניים חדשים ממרכזית הקריות לדרום (ת"א, ירושלים, באר שבע, וכו...) ?
 

easylivin

New member
נו, ברור שלא...


הפעלת המטרונית כטרוליבוס

ש. האם נשקלה האפשרות להפעלת המטרונית כטרוליבוס חשמלי? אם כן, מדוע נפסלה אפשרות זו?

תשובה: אפשרות זו לא נשקלה.
נו, ברור שלא...

יש לי תחושה שמתכנני התחבורה בארץ בכלל לא שמעו על אפשרות כזאת (או שכן שמעו, אבל לא הרבה מעבר לזה).
 

בועז ל

New member
מפה סופית של התחנות


שאלות בנושאי תכנון
מפה סופית של התחנות

ש. מה תהיה מפת התחנות הסופית של קווי המטרונית (כולל שמות התחנות)?
הערה חשובה: ניתן ורצוי מאוד להוסיף קובץ מעודכן באם קיים.

תשובה: מפת התחנות נמצאת כיום בעיצוב גרפי. תופץ לציבור הרחב החל מחודש יולי.
 

בועז ל

New member
הערה "חשובה"


מפה סופית של התחנות

ש. מה תהיה מפת התחנות הסופית של קווי המטרונית (כולל שמות התחנות)?
הערה חשובה: ניתן ורצוי מאוד להוסיף קובץ מעודכן באם קיים.

תשובה: מפת התחנות נמצאת כיום בעיצוב גרפי. תופץ לציבור הרחב החל מחודש יולי.
הערה "חשובה"

אני מאוד מקווה שהמפה הזו תשמש מקור השראה למעצבי מפת המטרונית.
 

tapuzo

New member
הם משקרים לציבור בפרצוף הרי רצו להפעיל ממרץ

מפה סופית של התחנות

ש. מה תהיה מפת התחנות הסופית של קווי המטרונית (כולל שמות התחנות)?
הערה חשובה: ניתן ורצוי מאוד להוסיף קובץ מעודכן באם קיים.

תשובה: מפת התחנות נמצאת כיום בעיצוב גרפי. תופץ לציבור הרחב החל מחודש יולי.
הם משקרים לציבור בפרצוף הרי רצו להפעיל ממרץ
ועוד קודם רצו להפיל מאמצע 2012 ועוד קודם מ-2011...
היה להם עיכוב של 4 שנים לייצר מערכות מפות מעודכנות וליידע את הציבור
עכשיו הם ממשיכים לספר שזה בעיצוב גרפי, אז איך רצו להפעיל הכל במרץ?
בקיצור - אני מריח
B U L L S H I T
 

בועז ל

New member
קווים שמסתיימים במרכזית הקריות


שאלות בנושאי תכנון
קווים שמסתיימים במרכזית הקריות

ש. מרכזית הקריות - אילו קווים עתידים להסתיים שם מלבד קווי המטרונית?

תשובה: מספר קווים עירוניים הפועלים בקריות: קווים 11, 12, ו-13, קו 23 שמקשר בין קריית ים לקריית אתא וקו 22 שמקשר בין קריית מוצקין לקריית אתא.
 
התשובה הזאת נותנת תקווה לעוד תשובות ספציפיות

קווים שמסתיימים במרכזית הקריות

ש. מרכזית הקריות - אילו קווים עתידים להסתיים שם מלבד קווי המטרונית?

תשובה: מספר קווים עירוניים הפועלים בקריות: קווים 11, 12, ו-13, קו 23 שמקשר בין קריית ים לקריית אתא וקו 22 שמקשר בין קריית מוצקין לקריית אתא.
התשובה הזאת נותנת תקווה לעוד תשובות ספציפיות
לגבי מסלולי הקווים לאחר הפעלת המטרונית. אז אם תהיה איטרציה נוספת של שאלות, יהיה מעניין מאד לדעת, למשל, מה יקרה עם הקווים 113, 114, 115, 132, 133 - האם יקוצרו ויפעלו רק בין חוף הכרמל להדר? כמו כן, האם הקווים לעכו, נהריה, כרמיאל, צפת וקרית שמונה ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ, ואם כן - האם ייסעו בנתיב הרכב הפרטי? והאם יש כוונה להעביר חלק מהקווים בעוקף קריות? כנ"ל לגבי הקווים לשפרעם - האם יקוצרו עד קרית אתא?
 
ועוד שאלה, אם כבר מדברים על קווים משלימים:

התשובה הזאת נותנת תקווה לעוד תשובות ספציפיות
לגבי מסלולי הקווים לאחר הפעלת המטרונית. אז אם תהיה איטרציה נוספת של שאלות, יהיה מעניין מאד לדעת, למשל, מה יקרה עם הקווים 113, 114, 115, 132, 133 - האם יקוצרו ויפעלו רק בין חוף הכרמל להדר? כמו כן, האם הקווים לעכו, נהריה, כרמיאל, צפת וקרית שמונה ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ, ואם כן - האם ייסעו בנתיב הרכב הפרטי? והאם יש כוונה להעביר חלק מהקווים בעוקף קריות? כנ"ל לגבי הקווים לשפרעם - האם יקוצרו עד קרית אתא?
ועוד שאלה, אם כבר מדברים על קווים משלימים:
האם ישתנה המספור של קווי אגד 1, 2, 3 בחיפה, כדי למנוע את הצורך לציין בכל פעם שמדברים על אחד הקווים "קו 1 של אגד" או "קו 1 של המטרונית" וכך למנוע גם בלבול?
 
יש בחיפה כפילות בקווים

ועוד שאלה, אם כבר מדברים על קווים משלימים:
האם ישתנה המספור של קווי אגד 1, 2, 3 בחיפה, כדי למנוע את הצורך לציין בכל פעם שמדברים על אחד הקווים "קו 1 של אגד" או "קו 1 של המטרונית" וכך למנוע גם בלבול?
יש בחיפה כפילות בקווים
למשל קו 32 השכונתית
וקו 32 של .G.B.T לטורען מהמכללה ברחוב החשמל.
קו 55 של אומני אקספרס וקו 55 (55 א') בקריות.
 
אבל אלה לא קווים מרכזיים כמו 1, 2, 3 - בהם זה

יש בחיפה כפילות בקווים
למשל קו 32 השכונתית
וקו 32 של .G.B.T לטורען מהמכללה ברחוב החשמל.
קו 55 של אומני אקספרס וקו 55 (55 א') בקריות.
אבל אלה לא קווים מרכזיים כמו 1, 2, 3 - בהם זה
הרבה יותר בעייתי.
 

tapuzo

New member
שאלנו את זה לפחות 20 פעם והם מסרבים לענות

התשובה הזאת נותנת תקווה לעוד תשובות ספציפיות
לגבי מסלולי הקווים לאחר הפעלת המטרונית. אז אם תהיה איטרציה נוספת של שאלות, יהיה מעניין מאד לדעת, למשל, מה יקרה עם הקווים 113, 114, 115, 132, 133 - האם יקוצרו ויפעלו רק בין חוף הכרמל להדר? כמו כן, האם הקווים לעכו, נהריה, כרמיאל, צפת וקרית שמונה ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ, ואם כן - האם ייסעו בנתיב הרכב הפרטי? והאם יש כוונה להעביר חלק מהקווים בעוקף קריות? כנ"ל לגבי הקווים לשפרעם - האם יקוצרו עד קרית אתא?
שאלנו את זה לפחות 20 פעם והם מסרבים לענות
הם פוחדים לספר לנוסעים בחיפה שבמקום אוטובוסים ישירים ממרכזית המפרץ, מה שהמטרונית תגרום זה שתצטרך
לרדת בהדר לחכות רבע שעה שם עד שיגיע אוטובוס נגיד 115, ויחד איתך יחכו עוד עשרות נוסעים שיאבקו בך
בנסיון לתפוס מקום על 115 האחד כי המטרוניות יביאו עוד ועוד אנשים בלי תיאום עם קוי ההמשך.
זה העתיד המזהיר שביפה בלוף תכננו כדי להרוס סופית את התח"צ בחיפה.
 
זה לא שונה בהרבה מהמצב עד 2001

שאלנו את זה לפחות 20 פעם והם מסרבים לענות
הם פוחדים לספר לנוסעים בחיפה שבמקום אוטובוסים ישירים ממרכזית המפרץ, מה שהמטרונית תגרום זה שתצטרך
לרדת בהדר לחכות רבע שעה שם עד שיגיע אוטובוס נגיד 115, ויחד איתך יחכו עוד עשרות נוסעים שיאבקו בך
בנסיון לתפוס מקום על 115 האחד כי המטרוניות יביאו עוד ועוד אנשים בלי תיאום עם קוי ההמשך.
זה העתיד המזהיר שביפה בלוף תכננו כדי להרוס סופית את התח"צ בחיפה.
זה לא שונה בהרבה מהמצב עד 2001
כשהקווים מהקריות סיימו בהדר או באגד, והיה צורך לחכות לקווי המשך כגון 25, 26 ו-44.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה