יותר משחפצו יפה ובנה הקטון בעזרה, רצתה ההפקה ב"דרמה" ו"מתח"
עד-כה, בפרקים הנמרחים והאין סופיים של סדרת הריאליטי-שיווק-יח"צ ה"מירוץ לגיאורגיה" למדנו כי יש כאלו שמקבלים יותר זמן מסך מאחרים. סימן לבאות? רמז? להפקה ולדמיון הצופים הפתרונים.
יפה החופרת-מזמרת-מרצה, בנה הפעוט בועז וה-bingo wings - שוב, קריאה דחופה לטריני וסוזנה - לצד הזוג (יחד עם יתר בני המשפחות) שעובר - מה לא עושים בשביל עבודה? - מערוץ לערוץ, מראליטי לראליטי, ללא ספק נמנים על מחנה מקבלי תשומת לב ומצלמה יותר מאחרים (לא רק הם).
ליהוק ותשומי די צפויים, הגיוניים ומתבקשים מחניכי דת פוליטיקת הזהות וחניכי אסכולת האיזון הקדוש: "היפים והאמיצים" לצד "השכנה ממול ובנה"; הצעירים והעייפים לצד האנרג'ייזרית המבוגרת ובנה הזקן מילדות; זוג ענייני ותכליתי של אנשי העולם הגדול ותהילותו לצד הפרובנציאלים, אלו שבאו לטייל, להנות, לשיר וגם לחפור ברחבי העולם - אויש סליחה, ברחבי גרוזיה.
כשם שבפרק הקודם קיבלנו טיפת לחלוחית בזוית העין בחסות הדתלשיות (או שלא כל-כך: "לשעבר," לפי התפילות, השיח החרדלי והכמיהה העמוקה לדת דוקא בחסות טלויזיה חילונית ומראה לא בדיוק "בית יעקב" ועצם ליהוקן כ"לשעבר") והדוכסים מאילת, כך נקראו לדגל הפעם יפה: ובועז, אלכסה ורז. חוץ משיווק ומריחה אי-סופיים היה צורך בקורט דרמה. להחזיק רייטינג יש הכרח ב"מתח" ומשהו "לדבר עליו". עובדה, הצליח להם. אכן, כולם מדברים "על זה" ומה שזכור הוא האם היה צריך לגלות, או לא? האם באמת רז ענה עוד במדרגות, או שלא?
תכל'ס, כרגיל וכמצופה, רוב מהומה ודרמה על לא מאומה. אלו היו ראשונים כך או כך, ואלו הגיעו במקום השלישי (או הרביעי?) בהדחה הראשונה של "המירוץ לגאורגיה". ביג דיל. אם רז היה נענה לתחינותיו של בועז ולא לאלכסה (בת-דמות היפיפיה ה"רעה" ו"המתכשפת"?) עוד במדרגות אולי מקהלת הצבא הכחול היתה מגיעה שניה-שלישית, ולא שלישית-רביעית. וואוו, כמה דרמה, כמה מתח, איזה הבדל מכריע.
ככה זה כשאין מירוץ וכשאין קצב ומתח שנובע ישירות מעצם מה שהיה אמור להיות "מירוץ". כשמורחים בין איבגי המשווק לבין טסטימוניס שמסבירים לנו מהי המציאות (reality עלאק) ולא מראים אותה רצה, בועטת ומהירה, ברור שאין שום מתח ושום "מירוץ". או-אז, במצוות הרייטינג והשיווק, חייבים להמציא "מתח". וזה בדיוק מה שעשתה ההפקה בעזרת יקיריה או מי שמטעמיה, ראוים למסך ולתשומת לבנו יותר מאחרים - מעניין למה?
הערה לסיום: לפי הצגת הזוגות והבימוי של דרך הצגתם אכן יש ניגוד מעניין בין: "העממיים" לבין: "היפים מהטלויזיה". למרות תחושת ה"מגיע לנו" של זוג אנשי התעשיה היפים והצעירים הם בפירוש נראים כמי שבאו לא לנוח על זרי דפנת התהילה אלא לעבוד, להזיע ולתת שואו. גם יפה החופרת-מזמרת ובועז "המוח" השקט והמנוע שמאחוריה מעניינים. אשה לא צעירה (המבוגרת ביותר בין המשתתפים) שמלוהקת להיות אנרג'ייזר רוקד-מזמר-מרצה-מסביר.... ועדיין נותנת פייט לא קל למי שיכולים להיות ילדיה. שני זוגות די מעניינים. אילו נתנה ההפקה ובמאי ה"מציאות" זרקור ותשומת לב לזוגות אחרים (התאומים, דואני, המאורסים...) אולי היה קל יותר לשפוט ולהחליט, השוואתית, מי ומה, כבר בשלב זה של הפרק המי סופר כמה ב"מירוץ לגרוזיה".