MetalSinagouge
New member
המיתוסים בתור אמיתות.
הנושא הזה מציק לי לא מעט זמן. השאלה שלי היא: האם העמים העתיקים, "שיצרו את האלים שיצרו את המיתוסים", האמינו במיתוסים עצמם. למה אני מתכוון? סמלים. התרבות הרוחנית של הרבה מהעמים (אני אתייחס לעם הנורדי לדוגמא) הייתה (כנראה) מפותחת. כולם מכירים את העץ הקבלי המפורסם, כולם גם מכירים את ייגדראסיל הנורדי, שהספירות בו שונות מזה של הקבלי, אבל עד כמה בעצם? בני אדם, אצל הנורדים נמשלו לעצים, כך גם היקום- עץ. די מזכיר את יחס המיקרו-מאקרו קוסמוס (ומי יודע בעצם? אולי זה משל מודרני שהולבש כדי להציל את כבוד העם העתיק, והענקת נופח פסוודו- אינטלקטואלי לאמונות 'הפרמיטיביות' שלהם, יאמר האינטליגנט של ימינו) . לאותו עם צפוני הייתה מסורת שאמאנית שכמו כל מסורת שאמאנית, דגלה בתאוריה שיש ציר כלשהו שמחבר בין העולמות, שאליהם ניתן להגיע על ידי מצב תודעה שונה. מכאן אני מסיק שלעולמות היה קיום, אבל עד כמה הם תפסו אותו בתור "עולם פנימי" ולא בתור עולם חיצוני, ז"א האם קרה מצב שבו איזה זיגפריד ישב על גדת הפיורד, הסתכל למעלה וחשב האם גמד מסתכל למידגארד חזרה. כנ"ל וואלהלה- האם ההיכל הזה נתפס כפיזי, או כרוחני- ז"א האבנים לזכר הלוחם, והקבורה שלו (אם הייתה) יביאו אותו לוואלהלה "קולקטיבי" שכזה, שבו הוא יחיה לנצח בתור זיכרון, בתור דמות שתשפיע על הבנים היתומים שלו לצאת ולהלחם לדוגמא. גם אם כך היה הדבר, איך ניתן להסביר את המיתוס של הראגנארוק? הלידה מחדש? אולי זה מחזור בטבע, אבל זה עדיין לא מסביר למה דווקא שלוש חורפים, במקום חורף אחד כמו בטבע. אני יודע שזה נשמע כאילו נפלתי מהירח כרגע, העניין הוא שלפני כמה חודשים המליצו לי בפורום על ג'וזף קמפבל, וקראתי\שמעתי\ראיתי כמה ספרים\הצאות איתו, והוא לצערי לא התייחס למיתוסים שאני מחבב (או שלא נתקלתי בזה), אבל הוא כן התייחס למיתוס שאני מכיר- הגירוש מגן עדן. הוא פירש אותו בצורה נורא מעניינת, שבה גן עדן הוא בעצם משהו "נפשי" ולא מקום פיזי. אני לא זוכר בדיוק מי ומה, אבל אני זוכר שכל דבר שם פורש בתור סמל. מאז אני די מתוסכל מזה שאני לא מצליח לפרש את הסמלים. אין ספק שחלק מהדמויות נתפסו כאמיתיות "בחוץ" כמו ת'ור (אני מתכוון מבחינת קיום, לא מבחינת זה שבאמת יש בשמיים אדום זקן שרירי עצבני) כי האנשים שראו את הברקים פשוט חלקו יראת כבוד לתופעה המדהימה בעיניהם. גם בעניין הנשמה אני חושב שהיה שם קונצנזוס בעד קיומה (אם להאמין למילותיו של סופר בתחום הVolkway הנורדי, היו להם הרבה ביטויים למה שנקרא "נשמה" גם ביהדות אני מניח יש דבר שכזה- נשמה, רוח, נפש ודברים מהסוג). נתקלתי בנתיים רק במקור אחד על סמלים בNorse Myths, מקור שפשוט בוטל בכל תוקף אצל כל חוג של אנשים שמתעניינים במיתולוגיה המוזכרת- ספר שנכתב מנק' מבט תיאוסופית, לא ממש התחברתי אליו, ואם נוסיף לזה את העובדה שהוא כנראה גם לא אוטנתי (אני מתעניין במה שהיה לאנשים "העתיקים" לומר) אז הוא די נוראי.
הנושא הזה מציק לי לא מעט זמן. השאלה שלי היא: האם העמים העתיקים, "שיצרו את האלים שיצרו את המיתוסים", האמינו במיתוסים עצמם. למה אני מתכוון? סמלים. התרבות הרוחנית של הרבה מהעמים (אני אתייחס לעם הנורדי לדוגמא) הייתה (כנראה) מפותחת. כולם מכירים את העץ הקבלי המפורסם, כולם גם מכירים את ייגדראסיל הנורדי, שהספירות בו שונות מזה של הקבלי, אבל עד כמה בעצם? בני אדם, אצל הנורדים נמשלו לעצים, כך גם היקום- עץ. די מזכיר את יחס המיקרו-מאקרו קוסמוס (ומי יודע בעצם? אולי זה משל מודרני שהולבש כדי להציל את כבוד העם העתיק, והענקת נופח פסוודו- אינטלקטואלי לאמונות 'הפרמיטיביות' שלהם, יאמר האינטליגנט של ימינו) . לאותו עם צפוני הייתה מסורת שאמאנית שכמו כל מסורת שאמאנית, דגלה בתאוריה שיש ציר כלשהו שמחבר בין העולמות, שאליהם ניתן להגיע על ידי מצב תודעה שונה. מכאן אני מסיק שלעולמות היה קיום, אבל עד כמה הם תפסו אותו בתור "עולם פנימי" ולא בתור עולם חיצוני, ז"א האם קרה מצב שבו איזה זיגפריד ישב על גדת הפיורד, הסתכל למעלה וחשב האם גמד מסתכל למידגארד חזרה. כנ"ל וואלהלה- האם ההיכל הזה נתפס כפיזי, או כרוחני- ז"א האבנים לזכר הלוחם, והקבורה שלו (אם הייתה) יביאו אותו לוואלהלה "קולקטיבי" שכזה, שבו הוא יחיה לנצח בתור זיכרון, בתור דמות שתשפיע על הבנים היתומים שלו לצאת ולהלחם לדוגמא. גם אם כך היה הדבר, איך ניתן להסביר את המיתוס של הראגנארוק? הלידה מחדש? אולי זה מחזור בטבע, אבל זה עדיין לא מסביר למה דווקא שלוש חורפים, במקום חורף אחד כמו בטבע. אני יודע שזה נשמע כאילו נפלתי מהירח כרגע, העניין הוא שלפני כמה חודשים המליצו לי בפורום על ג'וזף קמפבל, וקראתי\שמעתי\ראיתי כמה ספרים\הצאות איתו, והוא לצערי לא התייחס למיתוסים שאני מחבב (או שלא נתקלתי בזה), אבל הוא כן התייחס למיתוס שאני מכיר- הגירוש מגן עדן. הוא פירש אותו בצורה נורא מעניינת, שבה גן עדן הוא בעצם משהו "נפשי" ולא מקום פיזי. אני לא זוכר בדיוק מי ומה, אבל אני זוכר שכל דבר שם פורש בתור סמל. מאז אני די מתוסכל מזה שאני לא מצליח לפרש את הסמלים. אין ספק שחלק מהדמויות נתפסו כאמיתיות "בחוץ" כמו ת'ור (אני מתכוון מבחינת קיום, לא מבחינת זה שבאמת יש בשמיים אדום זקן שרירי עצבני) כי האנשים שראו את הברקים פשוט חלקו יראת כבוד לתופעה המדהימה בעיניהם. גם בעניין הנשמה אני חושב שהיה שם קונצנזוס בעד קיומה (אם להאמין למילותיו של סופר בתחום הVolkway הנורדי, היו להם הרבה ביטויים למה שנקרא "נשמה" גם ביהדות אני מניח יש דבר שכזה- נשמה, רוח, נפש ודברים מהסוג). נתקלתי בנתיים רק במקור אחד על סמלים בNorse Myths, מקור שפשוט בוטל בכל תוקף אצל כל חוג של אנשים שמתעניינים במיתולוגיה המוזכרת- ספר שנכתב מנק' מבט תיאוסופית, לא ממש התחברתי אליו, ואם נוסיף לזה את העובדה שהוא כנראה גם לא אוטנתי (אני מתעניין במה שהיה לאנשים "העתיקים" לומר) אז הוא די נוראי.