המכוניות נהפכו לבטוחות יותר. אז למה מספר התאונות לא יורד?

Harrington

Well-known member
מנהל
המכוניות החדשות מתוחכמות מבעבר ועתירות מערכות בטיחות, התרעות וצפצופים.
ומספר התאונות לא יורד.
אולי דווקא בגלל זה? יותר בטחון שנותנים הנהגים ש'הרכב' יידע להזהיר אותם מבעוד מועד מפני התנגשות ומתוך כך הם מרשים לעצמם יותר?
 

פולגאר

Well-known member
המכוניות החדשות מתוחכמות מבעבר ועתירות מערכות בטיחות, התרעות וצפצופים.
ומספר התאונות לא יורד.
כי כמות המכוניות על הכביש גדלה באופן לא פרופרציונלי ממה שהכביש מסוגל לשאת ולא יעזור כל טכנולוגיה, היא רק תפחית בקצת את התאונות, אולם לא תימנע אותם לגמרי ומכיוון שיש מס' רב יותר של מכוניות, כמות התאונות עולה.
 

משתפרת1

Well-known member
כי כמות המכוניות על הכביש גדלה באופן לא פרופרציונלי ממה שהכביש מסוגל לשאת ולא יעזור כל טכנולוגיה, היא רק תפחית בקצת את התאונות, אולם לא תימנע אותם לגמרי ומכיוון שיש מס' רב יותר של מכוניות, כמות התאונות עולה.
בדיוק. הצצה בסטטיטיקות מלמדת שבשנת 2000 היו בישראל כ- 1.8 מיליון כלי רכב, ב- 2023 היו מעל ל- 4.1 מיליון. אורך הכבישים גדל רק ב- 18%, שטחם (כלומר הוספת נתיבים) ב- 42%. זאת לפני שהתיחסנו לעליה בנסיעות של כל רכב. אז מה הפלא שאין ירידה במספר התאונות?
 

דורון-55

Active member
המכוניות החדשות מתוחכמות מבעבר ועתירות מערכות בטיחות, התרעות וצפצופים.
ומספר התאונות לא יורד.
יותר רכבים בכבישים המכונית יותר מהירות פחות חפחות חזקות שיהיו יותר קלות
הנהג/ת הישראלי עושה הכל באוטו נשים מתאפרות גברים מתגלחים
והגורם הכי בעייתי הפון אנשים מדברים מתכתבים עיניים בוויז הטלפון ביד
עושים הכל רק לא נוהגים
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יותר רכבים בכבישים המכונית יותר מהירות פחות חפחות חזקות שיהיו יותר קלות
הנהג/ת הישראלי עושה הכל באוטו נשים מתאפרות גברים מתגלחים
והגורם הכי בעייתי הפון אנשים מדברים מתכתבים עיניים בוויז הטלפון ביד
עושים הכל רק לא נוהגים
הרמת להנחתה לאבי, שרשור שתפור עליו ככפפה ליד ;)
היכן הוא? לא ראיתי אותו הרבה זמן, כולי תקווה שהכול טוב אצלו, אולי הוא, שוב, בספרד?
 

SupermanZW

Well-known member
המכוניות החדשות מתוחכמות מבעבר ועתירות מערכות בטיחות, התרעות וצפצופים.
ומספר התאונות לא יורד.
הציפיה שמספר התאונות הכולל ירד בזמן שהצפיפות בכבישים עולה ופיתוח התשתיות איטי בהרבה מהגידול בכמות כלי הרכב וצרכים חדשים של האוכלוסיה (עקב פיתוח ערים קיימות וחדשות) היא לא ריאלית, קל וחומר שיש פיגור הולך וגדל גם בתחזוקת התשתיות הקיימות.
 

ai27

Well-known member
המכוניות החדשות מתוחכמות מבעבר ועתירות מערכות בטיחות, התרעות וצפצופים.
ומספר התאונות לא יורד.
היה גם שדרוג משמעותי באיכות הכבישים (בעבר היו הרבה הרוגים מהתנגשות חזיתית בכבישים ללא גדר הפרדה)
ולהפך - מספר התאונות ירד מאוד
בשנת 2024, מספר ההרוגים בתאונות דרכים היה כ"כ גבוה (מסיבות שונות) - שחזרנו לכמות ההרוגים השנתית שהייתה ב2007

אלא שמאז - מספר הישראלים עלה מ7 מליון - ל10 מליון
ועקב השיפור הכלכלי, גם מספר הרכבים ל1000 ישראלים עלה
משמע - בין השיא הנוכחי לקודם הייתה ירידה של 40 אחוז.

ולחדשות הרעות,
למצב הבטחוני, שגרם להעברת שוטרים למשימות דחופות יותר היה מחיר כבד
ישראל היא השנה מקום 25 בעולם מבחינת מיעוט הרוגי-תאונות לנפש
בזמן שבעבר הגענו למקום 13.
עקב הפחתת האכיפה הייתה עלייה של 62% במספר הערבים שנהרגו בתאונות השנה
 
נערך לאחרונה ב:

nothing but the truth

Well-known member
כמו ככול שמדבריםנומסברים על אמצעי מניעה, יש יותר הפלות.

ואחרי שנרגעתי....
1. לגבי הפלות, בדומה למה שנאמר לגבי תאונות, האוכלוסייה הולכת וגדלה. יותר נשים = יותר הפלות. דווקא שבודקים את שיעור הפניות לוועדות להפסקות להריון ל 1000 נפש רואים ירידה ככל שהמודעות לאמצעי מניעה עולה.
2. בניגוד לתאונות דרכים, שעוד שם יש אפשרות לנהג (הגורם האנושי) להיזהר יותר, להקפיד לשמור על החוק וכו' - בכל הנוגע להפלות זה לא רלוונטי. איך בדיוק אי שימוש באמצעי מניעה יכול לגרום לפחות הריונות??? הדרך היחידה זה לא לעשות סקס. אפשר גם להחליט שלא מפילים, אבל ההריון הבלתי מתוכנן (או התאונה) התרחש.
3. בנוגעת לתאונות , בנוסף לנימוקים הנכונים שציינו פולגאר ומשתפרת, הבדיקה צריכה להתייחס לקטלניות התאונות (או כמות ההרוגים/נכים ביחס למספר התאונות). בטיחות הרכב יכולה להתבטא לא רק בפחות תאונות, אלא בהפיכת תאונות קטלניות של פגיעה בנפש לתאונות המסתכמות בפציעות קלות או בפגיעה ברכוש בלבד.
 

משתפרת1

Well-known member
ואחרי שנרגעתי....
1. לגבי הפלות, בדומה למה שנאמר לגבי תאונות, האוכלוסייה הולכת וגדלה. יותר נשים = יותר הפלות. דווקא שבודקים את שיעור הפניות לוועדות להפסקות להריון ל 1000 נפש רואים ירידה ככל שהמודעות לאמצעי מניעה עולה.
2. בניגוד לתאונות דרכים, שעוד שם יש אפשרות לנהג (הגורם האנושי) להיזהר יותר, להקפיד לשמור על החוק וכו' - בכל הנוגע להפלות זה לא רלוונטי. איך בדיוק אי שימוש באמצעי מניעה יכול לגרום לפחות הריונות??? הדרך היחידה זה לא לעשות סקס. אפשר גם להחליט שלא מפילים, אבל ההריון הבלתי מתוכנן (או התאונה) התרחש.
3. בנוגעת לתאונות , בנוסף לנימוקים הנכונים שציינו פולגאר ומשתפרת, הבדיקה צריכה להתייחס לקטלניות התאונות (או כמות ההרוגים/נכים ביחס למספר התאונות). בטיחות הרכב יכולה להתבטא לא רק בפחות תאונות, אלא בהפיכת תאונות קטלניות של פגיעה בנפש לתאונות המסתכמות בפציעות קלות או בפגיעה ברכוש בלבד.
סעיף 3 שלך אקטואלי ורלוונטי במיוחד. בעבר הרחוק וולוו היו בונים מכוניות מפלדה שרק תאונה קשה היתה הורסת. רוב האחרות היו נשברות, מתעקמות, נמעכות, ההגה היה מוחץ את הנהג. בעשרות השנים האחרונות התכנון הפך יותר ויותר מתחשב בבטיחות. נבנו איזורי קריסה, כך שאפשר לראות רכב שכל החלק הקדמי שלו הפך לקונצרטינה ובתא הנוסעים אפילו הזכוכית לא נסדקה. ההגה לא נדחף לתא הנוסעים, שלא לדבר על כריות האויר שביחד עם חגורות הבטיחות חוסכים פגיעות ראש וחזה קטלניות. מי שמתמצא בוודאי יכול להוסיף עוד נקודות.
בשנים האחרונות מורכבת בחלק מהמכוניות החדשות מערכת בלימה אוטונומית, שכנראה בהמשך תהפוך לסטנדרטית. היא תפחית את ההתנגשויות, או לפחות תקטין את עוצמתן. מערכות ההתראה מפני התנגשות (מוביליי וכד') טובות, אך עדיין מסתמכות על תגובת הנהג. הבלימה האוטונומית תעקוף את הגורם האנושי.
 

SupermanZW

Well-known member
נצל"ש: ארה"ב היא המדינה עם הכי הרבה תאונות והכי הרבה הרוגים (מתאונות דרכים) ל100000 נפש מבין מדינות הOECD, בערך פי 4 מממוצע הOECD, מה יכול להסביר את זה? למה הפער כה גדול?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
נצל"ש: ארה"ב היא המדינה עם הכי הרבה תאונות והכי הרבה הרוגים (מתאונות דרכים) ל100000 נפש מבין מדינות הOECD, בערך פי 4 מממוצע הOECD, מה יכול להסביר את זה? למה הפער כה גדול?
כפי שכתבתי בשרשור ההמשך שלך, אין לי מושג מהיכן לקחת את הנתונים האלו, אך מיד קפץ לי שמשהו לא הגיוני בהם, כמו למשל איך הודו ותאילנד לא נכללים ברשימות?
איך יפן במקום ה-49 כאשר נדלקת להם נורה אדומה באוטו אם הם עוברים את המהירות המותרת, בדומה למה שיש כאן בתח"צ, כך שאף אחד לא עובר את המהירות.

לשאלתך, בארה"ב הגודל הוא הקובע והרבה אנשים נוסעים ברכבים גדולים שלא מותאמים להם, בעיקר נשים וזקנים, לכן אין להם שליטה מוחלטת על רכבם וקיבלת את התוצאה העגומה.
 

SupermanZW

Well-known member
כפי שכתבתי בשרשור ההמשך שלך, אין לי מושג מהיכן לקחת את הנתונים האלו, אך מיד קפץ לי שמשהו לא הגיוני בהם, כמו למשל איך הודו ותאילנד לא נכללים ברשימות?
איך יפן במקום ה-49 כאשר נדלקת להם נורה אדומה באוטו אם הם עוברים את המהירות המותרת, בדומה למה שיש כאן בתח"צ, כך שאף אחד לא עובר את המהירות.

לשאלתך, בארה"ב הגודל הוא הקובע והרבה אנשים נוסעים ברכבים גדולים שלא מותאמים להם, בעיקר נשים וזקנים, לכן אין להם שליטה מוחלטת על רכבם וקיבלת את התוצאה העגומה.
יש שם הרבה נתונים מוזרים, זה המקור: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/countries-with-the-most-car-accidents
 

ai27

Well-known member
כפי שכתבתי בשרשור ההמשך שלך, אין לי מושג מהיכן לקחת את הנתונים האלו, אך מיד קפץ לי שמשהו לא הגיוני בהם, כמו למשל איך הודו ותאילנד לא נכללים ברשימות?
איך יפן במקום ה-49 כאשר נדלקת להם נורה אדומה באוטו אם הם עוברים את המהירות המותרת, בדומה למה שיש כאן בתח"צ, כך שאף אחד לא עובר את המהירות.
ביפן יש הרבה יותר ישישים עם רשיון נהיגה לעומת ישראל
כשלאוניד היה פה, הוא היה מספר שלפעמים מגיעים אליו לבדיקה ישישים כאלה, שהתעוורו כמעט לגמרי, ולמרות זאת נהגו כרגיל
ויש בעיות נוספות
According to the National Police Agency, drivers aged 75 and older are involved in 60% of the fatal accidents caused by pedal misoperation in 2023.
[URL unfurl="true"]https://www.weforum.org/stories/2024/12/japan-senior-driver-safety/[/URL]
 

ai27

Well-known member
נצל"ש: ארה"ב היא המדינה עם הכי הרבה תאונות והכי הרבה הרוגים (מתאונות דרכים) ל100000 נפש מבין מדינות הOECD, בערך פי 4 מממוצע הOECD, מה יכול להסביר את זה? למה הפער כה גדול?
הנסועה בארה"ב גדולה בסדרי גודל מכל מדינה אחרת, בגלל המרחקים הגדולים שתושבי הערים הקטנות והאזורים הכפריים נוסעים מדי יום (ויש שם פחות רכבות, ויש שם מגבלות רגולטוריות שהפחיתו מאוד את התעבורה הימית כך שיש שם הרבה יותר תעבורה דרך משאיות).

יש שם גם תופעות ייחודיות אחרות: בארץ כשאתה רוצה לקנות ריהוט, קל למצוא מוביל. בגלל שהמשפחות גדולות קל יותר למצוא קרוב משפחה עם רכב גדול
בארה"ב החנויות הזולות מאוד רחוקות, אז הרבה אנשים קונים פיקאפ טראק בתור רכב שני ותאונות איתם קטלניות יותר
 

ai27

Well-known member
אם ננבור במספרים - הייתה השנה עלייה של 75 הרוגים לעומת שנה שעברה (זינוק של 61%)

תעשו פרצוף מופתע:
61 מאותם הרוגי-תאונות נוספים - ערבים
כך שהייתה עלייה של 14 הרוגים שאינם ערבים
מה שמתורגם - לעלייה של 5% במספר ההרוגים הלא-ערבים, בשנה שבה האכיפה הייתה אפסית עקב המלחמה
כאשר יש סיכוי גבוה שגם עליה זו - נגרמה ע"י תאונות שבוצעו ע"י נהגים ערבים שנהגו בפראות

סיום המלחמה ונסיונות ההפיכה שליוו אותה - יאפשרו להחזיר שוטרי תעבורה לתפקידם
וכך יוכלו לחזור להגביר אכיפת חוקי תעבורה נגד עבריינים ערבים,
מה שיפחית שוב את כמות ההרוגים
 
נערך לאחרונה ב:

boriska1

Well-known member
אם ננבור במספרים - הייתה השנה עלייה של 75 הרוגים לעומת שנה שעברה (זינוק של 61%)

תעשו פרצוף מופתע:
61 מאותם הרוגי-תאונות נוספים - ערבים
כך שהייתה עלייה של 14 הרוגים שאינם ערבים
מה שמתורגם - לעלייה של 5% במספר ההרוגים הלא-ערבים, בשנה שבה האכיפה הייתה אפסית עקב המלחמה
כאשר יש סיכוי גבוה שגם עליה זו - נגרמה ע"י תאונות שבוצעו ע"י נהגים ערבים שנהגו בפראות

סיום המלחמה ונסיונות ההפיכה שליוו אותה - יאפשרו להחזיר שוטרי תעבורה לתפקידם
וכך יוכלו לחזור להגביר אכיפת חוקי תעבורה נגד עבריינים ערבים,
מה שיפחית שוב את כמות ההרוגים
גם לפני המלחמה וגם במהלכה, נסעתי הרבה בכבישי הצפון. "הצעירים" משתוללים. בתחילת המלחמה, חשבו ש"בעל הבית השתגע", נסעו יותר רגוע מבשוויץ. אחרי כמה חודשים הכל חזר לקדמותו.
 

raya

Well-known member
ממה שאני רואה בכבישים, נהגים משתוללים, עוקפים שמאלה, מיד אחר כך חזרה ימינה, בקיצור מסלול סללום.
תרבות הנהיגה גרועה, מה שבהחלט יכול לגרום לתאונות רבות.
מדובר גם בכבישים בינעירוניים וגם בתוך העיר.
כל זה בנוסף למה שכבר נכתב.
 
למעלה