לפרחעציץ-
על-פי האני המאמין המקצועי שלי, מומלץ לאחד אבחונים וטיפולים- כלומר- למצוא אשת מקצוע אחת, שמומחית בלקויות למידה, שתבצע את האבחון וגם תדע לבנות תוכנית טיפול שתקדם את הילדה, וגם תטפל בילדה ותדע להדריך אתכם ההורים וגם את הצוות החינוכי בבית הספר.
לא מומלץ לקחת את הילדה לכמה אבחונים ולכמה אנשי מקצוע.
האם את יכולה לומר מה הקשיים המרכזיים של הילדה, שבעקבותיהם אתם מרגישים וחושבים שהיא זקוקה לסיוע? האם קיבלה בעבר סיוע מסוג כלשהו?
באופן כללי- לגבי התעייפות בכתיבה וכתיבה איטית- יכולות להיות מספר סיבות אפשריות:
- בעיה מוטורית כלשהי, כגון: קושי בקואורדינציה, היפוטוניה, גמישות יתר במפרקי האצבעות, קושי בתכנון המוטורי.
-לקויות בקשב וריכוז
-קושי בקריאה שמשליך על הכתיבה
-בעיית ראייה
- מוטיבציה נמוכה לעסוק בפעילות המערבת כתיבה
- דברים מהתחום הרגשי- פרפקציוניזם, קושי להתמודד עם מצבי קושי, סף תסכול נמוך.
שאלות שיש לברר במהלך האבחון לגבי עניין זה- האם יש קשיים מעבר לכתיבה האיטית? האם כתב היד קריא? האם יודעת להתנסח בכתב בהתאם למצופה מהגיל? האם מצליחה לענות על שאלות על-פי טקסטים? האם מספיקה להעתיק מהלוח? נושא של שגיאות כתיב- מה קורה שם? ועוד ועוד.
אני כותבת כמרפאה בעיסוק- רוב המרפאות בעיסוק, לצערי הרב, עושות אבחוני כתיבה מאוד רדודים, ולא מתייחסות לפנים הרבים הנוספים שיש להתייחס אליהם, כמו: מיומנות הקריאה, הבנת הנקרא, קשב וריכוז, תחום רגשי.
השאלה היא לצורך מה את זקוקה לאבחונים. אם המטרה היא כדי לתת לילדה שנה הבאה שעות שילוב, אז באמת אין ברירה אלא לעשות אבחון פסיכו-דידקטי (כי זו דרישת המערכת). אבל אם המטרה היא לאתר יכולות וקשיים ולהגיע להבנה מעמיקה כדי לבנות תוכנית טיפול- מה שאת צריכה למצוא זה אשת מקצוע שמומחית ללקויות למידה. היא יכולה להיות מורה להוראה מתקנת או מרפאה בעיסוק- העיקר שתדע לבצע אבחונים כראוי, ותדע לעבוד עם הילדה כדי לשפר תפקודיה.
אם את רוצה לשאול עוד שאלות ספציפיות, אשמח לנסות ולכוון אותך.
לצערי, אינני מכירה מישהי שכזו באיזור שלך.