המלצה לאבחון פסיכודידקטי בת"א

פרחעציץ

New member
המלצה לאבחון פסיכודידקטי בת"א

אזור הדר יוסף. אשמח להמלצות בבקשה. ילדה בת 9.

תודה ולילה טוב
 

פרחעציץ

New member
זקוקה גם לאיש מקצוע לאבחון ריפוי בעיסוק

לגבי התעיפות בכתיבה, כתיבה איטית וכו.
אשמח מאוד לסיוע.
 

שירהד1

Member
מנהל
לפרחעציץ-

על-פי האני המאמין המקצועי שלי, מומלץ לאחד אבחונים וטיפולים- כלומר- למצוא אשת מקצוע אחת, שמומחית בלקויות למידה, שתבצע את האבחון וגם תדע לבנות תוכנית טיפול שתקדם את הילדה, וגם תטפל בילדה ותדע להדריך אתכם ההורים וגם את הצוות החינוכי בבית הספר.
לא מומלץ לקחת את הילדה לכמה אבחונים ולכמה אנשי מקצוע.
האם את יכולה לומר מה הקשיים המרכזיים של הילדה, שבעקבותיהם אתם מרגישים וחושבים שהיא זקוקה לסיוע? האם קיבלה בעבר סיוע מסוג כלשהו?

באופן כללי- לגבי התעייפות בכתיבה וכתיבה איטית- יכולות להיות מספר סיבות אפשריות:
- בעיה מוטורית כלשהי, כגון: קושי בקואורדינציה, היפוטוניה, גמישות יתר במפרקי האצבעות, קושי בתכנון המוטורי.
-לקויות בקשב וריכוז
-קושי בקריאה שמשליך על הכתיבה
-בעיית ראייה
- מוטיבציה נמוכה לעסוק בפעילות המערבת כתיבה
- דברים מהתחום הרגשי- פרפקציוניזם, קושי להתמודד עם מצבי קושי, סף תסכול נמוך.

שאלות שיש לברר במהלך האבחון לגבי עניין זה- האם יש קשיים מעבר לכתיבה האיטית? האם כתב היד קריא? האם יודעת להתנסח בכתב בהתאם למצופה מהגיל? האם מצליחה לענות על שאלות על-פי טקסטים? האם מספיקה להעתיק מהלוח? נושא של שגיאות כתיב- מה קורה שם? ועוד ועוד.

אני כותבת כמרפאה בעיסוק- רוב המרפאות בעיסוק, לצערי הרב, עושות אבחוני כתיבה מאוד רדודים, ולא מתייחסות לפנים הרבים הנוספים שיש להתייחס אליהם, כמו: מיומנות הקריאה, הבנת הנקרא, קשב וריכוז, תחום רגשי.

השאלה היא לצורך מה את זקוקה לאבחונים. אם המטרה היא כדי לתת לילדה שנה הבאה שעות שילוב, אז באמת אין ברירה אלא לעשות אבחון פסיכו-דידקטי (כי זו דרישת המערכת). אבל אם המטרה היא לאתר יכולות וקשיים ולהגיע להבנה מעמיקה כדי לבנות תוכנית טיפול- מה שאת צריכה למצוא זה אשת מקצוע שמומחית ללקויות למידה. היא יכולה להיות מורה להוראה מתקנת או מרפאה בעיסוק- העיקר שתדע לבצע אבחונים כראוי, ותדע לעבוד עם הילדה כדי לשפר תפקודיה.

אם את רוצה לשאול עוד שאלות ספציפיות, אשמח לנסות ולכוון אותך.
לצערי, אינני מכירה מישהי שכזו באיזור שלך.
 

lolly87

New member
הגישה שלי קצת שונה

אני חושבת שכל אחד מומחה בתחום שלו. יש הרבה מאבחנים דידקטיים בשוק העבודה שעשו הכשרה קצרה ומאבחנים היום, בכלל זה גם פסיכולוגים. לכן, עדיף לפנות לכמה אנשי מקצוע אך שמומחים בתחום שלהם, מאשר ללכת למישהו אחד שעושה קצת מכל דבר, או שמשקיע בתחום אותו הוא למד ומחפף באחרים שהוא לא באמת מכיר.
 

שירהד1

Member
מנהל
נכון-

יש מעט מאוד אנשי מקצוע שבאמת יודעים ובאמת מומחים. זו בדיוק הבעיה. זה לא קשור רק לאבחון הפסיכו-דידקטי, אלא לכל שאר המקצועות הטיפוליים כולל הוראה מתקנת. למצוא את אותם אנשים מומחים על אמת זה בעיה קשה.
 

lolly87

New member
נכון

זה קשור לכל התחומים, ולהורים אין מודעות לזה. ויש אנשי מקצוע, לצערי, שאין להם את היושרה להגיד שבתחום הזה הם פחות מבינים ולהפנות לאיש מקצוע שזו המומחיות שלו.
 

lolly87

New member
אסור לפרסם בפורום

אבל כן אפשר להמליץ לך לחפש מכונים באזור שלך בגוגל.
מה שחשוב לשים לב באבחון הפסיכודידקטי, שיהיה פסיכולוג לחלק הפסיכולוגי באבחון ומומחה ללקויות למידה לחלק הדידקטי ושהאבחון יהיה של שני אנשי מקצוע ולא איש אחד. כל מקום שככה הוא עובד הוא מומלץ.
ולגבי אבחון ריפוי בעיסוק, בגיל תשע אני חושבת שאין כבר סבסוד של קופת החולים, אז תפני למרפאה בעיסוק באזור מגוריך שמומחית ללקויות למידה.
אם לא תמצאי בכל זאת, אנסה לעזור לך למצוא במסרים.
בהצלחה!
 
למעלה