המלצה לטיסנאי הישראלי המצוי

Crazy Rc

New member
המלצה לטיסנאי הישראלי המצוי../images/Emo91.gif

עלה רעיון במוחי....כל הטיסנאים הישראלים
, וכולם, אוהבים רעש יפה לטיסן שלהם....נכון או לא?? אז ככה, הרי יש אגזוזי רעש למכוניות, כן? אגזוזים שיגרמו לאוטו שלך להישמע אומו מכונית מרוץ. למה שלא יהיה לנו דברים כאלה? תוסף לאגזוז שיגרום למנוע להישמע כמו חתול מגרגר
כמו מנוע 4 פעימות עצבני. צריך אנשים עם ראש לדברים האלה, אז יאללה בואו לנגרום למנחתים שלנו לא להישמע כמו כוורת, אלה כמו מנחת אמיתי!
 

rubber duck

New member
על רעש

בימי הראשונים כטיסנאי אני היינו מתיחסים למנוע לפי הרעש כמה רועש ככה יותר טוב כש os יצאו עם סדרת מנועי ה sf כולנו הוצאנו את הטבעת מתוך האגזוז במחשבה שהמנועים יעבדו חזק יותר , בפועל המצב היה שונה , המנועים הרעישו יותר ועבדו פחות טוב , יתר על כן כתוצאה מהסרת הטבעת היתה ירידה משמעותית באמינות המנועים , אני זוכר מטיסים שהחזירו את הטבעות בגלל המון קאטים ( חתולים ) . כיום אני בגשיה של כמה שיותר שקט ככה יותר טוב והסיבה היא שהעולם מתקדם ושם דגשים שונים מבעבר , נושא איכות הסביבה מאד משמעותי בשנים האחרונות ורעש נחשב לפגיעה קשה באיכות הסביבה . מעבר לכך אני כן בעד לשמוע את המנוע אבל רק רעש חלש וידידותי שרון
ועוד משהו קטן אני אוהב רעש מנועי 4 םעימות וזאת גם בגלל שהם הרבה יותר שקטים
 

אלי כץ

New member
רעש טיסנים

מנועי 4 פעימות נשמעים יותר שקטים. בפועל (מדידה) הם רועשים יותר, אולם, בגלל התדר הנמוך יותר הם שמעים שקטים. אם אתה רוצה מנוע שישמע כמו 4 פעימות תקנה מנוע 4 פעימות ואל תתקין למנוע 2 פעימות אגזוז שישמע כמו 4 פעימות. לדעתי לא כל כך ניתן לייצר אגזוז כזה. לגבי עוצמת הרעש - כיום חלק גדול מהמהנחתים נמצאים בקרבת מקומות יישוב. ידוע לי על מנחתים שלא הוקמו בגלל חשש תושבי האיזור מרעש. לדעתי, אין כל קשר בין רעש לביצועי הטיסן. ניתן לקבל ביצועים מרשימים מאוד עם טיסן שקט. לידיעתכם, רעש הינו אנרגיה של המנוע שלא מנוצלת בצורה מיטבית להדיפת הטיסן אלא מופנית לערבול האויר. האתגר המעניין יותר צריך להיות להשיג רעש נמוך עם ביצועים טובים - אני בטוח שרוב האנשים לא יודע איך משיגים רעש של פחות מ-85 ד"ב ממנוע 160 (זה נשמע כמו מנוע חשמלי ומושך כמו שד...) בנוסף, רעש פוגע בשמיעה. טיסנים שלא טופלו להקטנת רעש, יכולים בלי כל קושי לייצר הרבה יותר מ-100 ד"ב בתדר בו האוזן רגישה מאוד (באיזור האוזן, בזמן כיוון המנוע). אחרי שעות כיוון רבות של מנועים כאלה תפגע השמיעה - אולי זה נשמע פלצני אולם בגיל 50 זה יבוא לידי ביטוי...
 
נזק לשמיעה

אלי, לא צריך להיות בן חמישים כדי לסבול מהרעש חשיפה ממושכת לרעש מעל 100 ד"ב גורמת נזק בלתי הפיך לשמיעה וזה קורה בכל גיל!!! ישנן טבלאות המורות כמה זמן מותר להחשף לרעשים בעוצמות שונות מבלי שייגרם נזק לשמיעה. אני כרגע לא יכול לצטט מהו זמן החשיפה המכסימאלי המותר בעוצמה של 100 ד"ב. אבל מדובר בדקות בלבד. טייסים במטוסים קלים החלו להבין זאת בשנים האחרונות ואפשר לראות יותר ויותר טייסים המשתמשים באזניות נגד רעש. חלקן, אפילו עם מערכת השתקת רעשים אקטיבית. לדוגמה, מערכת ראש של חב´ BOSS עולה קרוב לאלף דולר ויש רבים מאד שמשתמשים בה. אם נסכם (קצת בחיוך): 1. המתנול גורם נזק לראיה 2. הרעש גורם נזק לאזנים 3. הפרופלר גורם נזק לאצבעות והטיסנים גורמים נזק לכיס... בברכת התעופה אריאל אריאלי
 

rubber duck

New member
אריאל - חשבת פעם כרמה נזק עושה לנו

הליכה על המדרכה ? אז ככה : עצם ההליכה אינה דבר בריא לידיעתך זיהום האויר של המכוניות שנוסעות בכביש פוגע בריאות היקרות שלנו רעש המכוניות פגוע באוזנינו ועוד לא דיברנו על הסיכוי שאיזה נהג ישכח את המוח בבית ויחליט שאנחנו בלתי נראים ........ ואם להיות קצת יותר רציניים בחרת באדם הלא נכון להעיר לו הערות אלו לידיעתך באליפות העולם האחרונה שנערכה באירלנד נמדד רעש לטיסנו של אלי : 86 דציבל , הרעש המותר בתחרויות הינו 92 והטיסן השקט ביותר בתחרות השיג במדידת הרעש 85 דציבל מעבר לכך אלי הוא מהטיסנאים היותר מודעים לסקנות ובעיות הכרוחות בהטסת טיסנים בברכת התעופה שרון
 
להיפך, אני מחזק את שאלי אמר!

כיועץ אקוסטיקה, יש לי "קצת" ידע בנושא ואני בהחלט מצטרף למה שאלי אמר ואפילו הרחבתי. אריאל אריאלי
 
למעלה