המלצה לספר בעברית- היסטוריה אירית

  • פותח הנושא MS6
  • פורסם בתאריך

MS6

New member
המלצה לספר בעברית- היסטוריה אירית

שלום לחברי הפורום, שמי משה ובימים אלה אני שוקד על עבודה אקדמית הקשורה לתולדות הסכסוך האירי והשוואתו לסכסוך הישראלי (מדהים כמה 2 העמים העקשנים הללו דומים..). לא חסרים לי מאמרים וספרים באנגלית בנושא אבל בשביל לגשת אליהם אני חושב שאני צריך למצות את החומר שיש על אירלנד בעברית, לכן האם מישהו מכם מכיר ספר העוסק בהיסטוריה האירית (בדגש על המאה שנים האחרונות), מסקר אירועים גדולים שהתרחשו (מרד הפסחא, ההסכם האנגלו-אירי, מלחמת האזרחים האירית..) דן במנהיגים הפוליטים (דה ואלרה, קולינס..) ובמיעוט הפרוטסטנטי וקריעת אלסטר מאירלנד? אני מעוניין לרכוש ספר שכזה ואני אשמח לסיוע בנושא! בתודה מראש!
 
תל חי אחי

נראה לי שאתה מפספס, הכוונה בלימודים באוניברסיטה היא שתדלג על החומר בעברית ותקרא ישר באנגלית. הקריאה והפרסום בעברית הינן בזבוז זמן, לצערנו , הרי הקמת האוניברסיטה העברית הייתה שההוראה והמחקר יתקיימו בעברית ואכן זה נשמר ברמה זו אחרת כך, אבל כדי לשמור על רמה נאותה עלייך לקרוא באנגלית לצערך. לגבי היחס כלפי הסטודנטים ושאר הדברים אני מפנה אותך למדף הספרים שלך בתקווה ש"עולמו" מופיע שם ותקרא מה ז'בוטינסקי אומר על קברניטי האוניברסיטה, משעשע שדבר לא השתנה.
 

thesheep

New member
מסכים חלקית

אני עשיתי עבודה מקיפה בזמנו על הסכסוך ויש חומר באנגלית בשפע. תשתמש במנוע של גוגל: google scholar.
 

MS6

New member
אין לי בעיה עם אנגלית

אבל מדובר בעבודה לתואר שני ויכול להיות שבעתיד גם תזה (טפו טפו טפו) ובשביל לגשת לעבודה כזאת אני חייב לדעת את שורשי הסכסוך בצורה הטובה ביותר, והצורה הטובה ביותר היא שפת האם שלי... כמובן שלאחר קריאה בעברית תכננתי להעמיק את הידע באמצעות מאמרים באנגלית אבל לפני כן אני חייב בסיס מספיק טוב.. אני מבין שקצת קשה להשיג חומרים בעברית, תודה בכל אופן!
 

MS6

New member
הבעיה שלי היא הידע הבסיסי שחסר לי..

כשאתה קורא מאמרים באנגלית על נושאים שאתה יודע בהם "מי נגד מי" אז האנגלית לא מקשה עליך יותר מדי... אבל כשמדובר בנושא שהידע שלך מבוסס על מה שהספיקו לכתוב בויקיפדיה אתה נמצא בבעיה... 'עולמו' לא מונח אצלי במדף הספרים.. הוא מונח מתחת למיטה.
 
למעלה