משפחת יוגב
New member
המלצה לשבוע הספר
אני ממליצה בחום על הספר: "המאבק באלימות ילדים - התנגדות לא אלימה" של חיים עומר. ולהלן קטע לדוגמה מתוך הספר: "הקשר הורה-מורה הוא אחד המקורות העיקריים לחיזוק או לערעור הסמכות ההורית והמורית כאחת. שיתוף הפעולה בין השניים מחזק את יכלתם להתמודד עם הילד הבעייתי, ואילו ניכור בינהם מחליש אותה. מצב חמור במיוחד הוא זה של נתק עוין. הנתק פוגע קשות במורה, משום שההורה הופך למעשה לגורם המסית את הילד נגדו. במצב זה נעשה ההורה קשוב במיוחד לכל תלונה של הילד נגד המורה, בלתי סבירה ככל שתהיה. הקשבה חד צדדית זו כמוה כתמיכה בהתנהגויותיו הקשות של הילד בבית הספר. למרבה האירוניה, ההורה פוגע כך גם בסמכותו הוא, משום שהנתק גורם למורה להפסיק לעדכן את ההורה לגבי מעשי הילד בבית הספר. כך הופך בית הספר לתחום שבו אין להורה כל פיקוח. מצב זה, כמובן, מחליש את הנוכחות ההורית, ומביא להחמרה מהירה במצב הילד. לא פלא שילדים שפניהם לפעולות שליליות, עושים כל שביכלתם כדי להחליש את סמכות ההורים והמורים באמצעות קידום הנתק והעוינות בין השניים." הספר המצויין הזה - בקרוב מאד בספרית הישוב. סמדר יוגב
אני ממליצה בחום על הספר: "המאבק באלימות ילדים - התנגדות לא אלימה" של חיים עומר. ולהלן קטע לדוגמה מתוך הספר: "הקשר הורה-מורה הוא אחד המקורות העיקריים לחיזוק או לערעור הסמכות ההורית והמורית כאחת. שיתוף הפעולה בין השניים מחזק את יכלתם להתמודד עם הילד הבעייתי, ואילו ניכור בינהם מחליש אותה. מצב חמור במיוחד הוא זה של נתק עוין. הנתק פוגע קשות במורה, משום שההורה הופך למעשה לגורם המסית את הילד נגדו. במצב זה נעשה ההורה קשוב במיוחד לכל תלונה של הילד נגד המורה, בלתי סבירה ככל שתהיה. הקשבה חד צדדית זו כמוה כתמיכה בהתנהגויותיו הקשות של הילד בבית הספר. למרבה האירוניה, ההורה פוגע כך גם בסמכותו הוא, משום שהנתק גורם למורה להפסיק לעדכן את ההורה לגבי מעשי הילד בבית הספר. כך הופך בית הספר לתחום שבו אין להורה כל פיקוח. מצב זה, כמובן, מחליש את הנוכחות ההורית, ומביא להחמרה מהירה במצב הילד. לא פלא שילדים שפניהם לפעולות שליליות, עושים כל שביכלתם כדי להחליש את סמכות ההורים והמורים באמצעות קידום הנתק והעוינות בין השניים." הספר המצויין הזה - בקרוב מאד בספרית הישוב. סמדר יוגב