יש לנו מקרר שארפ מהסידרה של לפני 7 שנים. הוא מעוצב קצת פחות
נחמד מהחדש אבל הוא מעולה; מקרר טוב. מקפיא טוב. חלוקה טובה. פלסטיקה מאד
רגישה, אבל כשלא פועלים בכוח היא יכולה לשרוד ולהחזיק מעמד יפה.
פשוט עדינה מאד. וכן. שמעתי תלונות על שבירה של חלק כזה או אחר וגם לי נשבר
פעם חלק כלשהו בגלל תנועה מהירה מדי שעשיתי. אפשר להשיג את חלקי הפלסטיק...
קצת יקרים אבל הכל זמין.
ותכל'ס בקשר לחלק מהביקורות שאכן קראתי כרגע...
1. חימום בהיקף הדלתות וקצות דופנות המקרר: זה קיים בכולם.
זה מונע קיפאון של טיפות מים על הגומי שנצברות על הגומי כשהדלת פתוחה, ואז
תסבול מהידבקות של הדלת לגוף המקרר.
זה נחוץ. זה חשוב וככה בונים מקררים מזה כמה עשורים.
2. רעש: גם המקרר שלנו אכן מרעיש פעמיים ביום. אתמול ישבתי מול הטלוויזיה
וראיתי סרט בווליום נמוך. ואז הופיעו הנקישות. זה כאילו שמישהו יושב עם פטיש
קטן ומכה מדי פעם מכה. יש גם מעין טו-טו-טו-טו-טו לחשני אבל מוחשי מאד.
כל הרעשים הללו הם תוצאה של המסת הקרח שמצטבר בתחתית המקפיא. קיים
גוף חימום שמחמם את הקרח וממיס אותו והתהליך נחוץ כדי שלא תצטרך להפשיר
את הקרח. כנראה שמבנה המאייד הוא כזה, שכאשר הקרח נמס הוא מתנפץ ואלה הם הרעשים. כנראה שאין מה לעשות נגד זה, אבל עובדה שמעולם גם לא
התלוננתי על כך. מתרגלים וזה לא נורא.
3. המקרר באמת מקרר היטב ולא ראיתי שהיו בעיות בקטע של הקירור. אפשר לכוון בקיץ
שהקירור יהיה חזק יותר ובחורף מעט פחות. אם לא פותחים את הדלתות בכל רגע,
הקירור יציב וטוב.
יתכן שהגיעה סידרה של מקררים עם פגם כלשהו, וזה קרה פעם בדגם אחר של שארפ,
כשבדופן האחורית לא היו מספיק חרירים והקירור היה גרוע. היבואן היה מודע לכך
ובמקרים של תלונות הוא שלח טכנאי שהחליף פשוט את הדופן והבעיה הסתדרה.
4. לשארפ יש מספר דגמים שבגדול נראים אותו דבר ומבפנים יש כמה הבדלים.
כן "שומר שבת מהדרין" או שלא. כן דוחה חיידקים או שלא. דלתות בציפוי פלסטיק,
דמוי נירוסטה, נירוסטה או זכוכית. ויש הבדלי מחיר ניכרים בין הדגמים.
כשאנחנו קנינו, נאלצתי לכתת את רגליי בין כמה חנויות, עד שהבנתי מי נגד מה.
מאד לא נחמד, שהיבואן לא מגדיר בצורה ברורה מה המיוחד בכל דגם, וכשפניתי ליבואן
שישלח לי לפחות קטלוג במייל, לא נעניתי....
אודה שרק בחנות (ודווקא אינטרנטית), הנציג הסביר לי לגבי כל הדגמים וההסבר שלו
היה מעולה. וכן. אצלו גם קניתי.
5. גיסתי קנתה לפני מספר חודשים את הדגם החדש. היא מרוצה. מאד מרוצה.
6. פעם היבואן פרסם שהוא מעניק 5 שנות אחריות מלאה על "כל" המקרר ולא רק
על המדחס. הייתה לי בעיה כלשהי והם ניסו להתנער. לבסוף הצדק ניצח.
אבל בגדול, אהבנו את המקרר ממבט ראשון ואנו מרוצים ממנו מאד כמעט עם אפס תקלות
לאורך 7 שנים.