המלצה על שני סרטים גאים

המלצה על שני סרטים גאים

[מעתיקה מפורום גאווה נשית]:

הפעם באתי להמליץ [לא כהרגלי] על סרטים לא כל כך קלילים, שיותר נוטים לצד האמנותי מאשר לצד הבידורי-צ'יק-פליקי.

1. חייו המשונים של אלברט נובס [Albert Nobbs]- סרט המבוסס על סיפור שנכתב ב1918 []. זהו סיפור "המתרחש באירלנד בשנות ה-60 של המאה ה-19 ורואה אור לראשונה בעברית. זירת ההתרחשות היא בית המלון "מוריסון" בדבלין. זה בניין גדול ובו פיר מדרגות עמוק, גרמי מדרגות קטנים, פרוזדורים לרוב ושלל וילונות תחרה. את כל הפרטים הללו מתאר לנו המסַפר, "למען ההנאה שבהיזכרות, לא יותר מזה". יש דבר נוסף שהוא זוכר מתוך ההנאה שבהיזכרות, אבל במטושטש. הדבר הזה הוא מלצר ושמו אלברט נובס. נובס היה אהוב במיוחד על אורחי המלון ועל משפחתו של המספר, בין השאר משום ש"לא התרוצץ מפאב לפאב" ו"אף פעם לא התעסק עם החדרניות".
אלברט נובס חי לו בפרישות מופלגת, ולילה אחד – בגלל מצוקת מיטות בבית המלון, נאלץ לישון באותה מיטה עם צבּע ושמו יוברט פייג'. באותו לילה – בגלל פרעוש שעקץ את נובס – התרחש הגילוי הבא: "אלוהים אדירים! מה זה הדבר הזה! אתה אשה!"" [מתוך האמא והאבא של הטרנס].

הסיפור הוא לא על טרנסג'נדר, אלא על אישה שהחליטה להתחפש לגבר כדי למצוא עבודה. יש בסרט מערכות יחסים בין נשים, אבל זה בעידן כל כך אחר, שאי אפשר לקרוא לאף אחת מהן לסבית [או ביסקסואלית].

ממש שווה צפייה!

2. את שאהבה נפשי [Keep Not Silent] הוא סרט תיעודי על נשים לסביות בחברה החרדית בישראל. סרט מורכב שמציף תכנים מעניינים, ולדעתי מוציא את החברה החרדית מהסטריאוטיפים שיש עליה בחברה האתאיסטית בה אני גדלתי וחונכתי. מרגש ומקסים.
 
למעלה