דלק ושמן ומה שבינהם...
לחיים רוה ערב טוב, תודה על התייחסויותך המקצועיות בפורום. אין ספק שהן מעשירות את כולנו. ולנושא דלק עם שמן או דרך משאבת מינון, אגיב:- בזמנו היתה לי משאבת מינון ובהתייעצות עם איציק אפלבוים, פירקתי אותה. הסיבה כפי שכבר ציינתי שעדיף שהשמן יהיה כבר בתוך הדלק ולא לסמוך על משאבת שמן עם מרכיבים שונים שעשויה להתקלקל. ולא רק המשאבה, אלא גם פילטר השמן הקטן המורכב על הצינור ממיכל השמן למשאבה יכול להסתם, באופן מלא או חלקי או כפי שציינת בגלל איזה כשל שאיזה ניפל ניפתח בזמן הטיסה וכל השמן נוזל החוצה. וכבר הייתי גם בסרט הזה, באיזה טיול שהשתתפו בו מספר כלים ופתאם הנוסע, שהיה גם טייס בקאי, הסתובב אחורנית וראה שכמעט אין שמן במיכל המילוי, כי פשוט שכחו למלא לפני הטיסה והם נחתו בבהלה. בעיני מערכת המינון היא עוד מערכת שיכולה להתקלקל ואם אפשר לוותר עליה בכלי אוירי, עדיף לוותר. ואיך אני נוהג בתידלוק ובעירבול השמן ? קודם כל, אני ממלא דלק בתחנת דלק רק לתוך ג'רקנים ורק לפני הטיסה עצמה (כדי שתהיה תערובת טריה) ואז אני מערבב ישר שמן בכמות המתאימה בתוך הג'ריקן ומנער בנחרצות. אם בכל זאת אני לא מתכנן לתדלק את הבקאי מיד לאחר תידלוק הג'רקנים בדלק נקי, אני לא מערבב את השמן עם הדלק, אלא מצמיד אזיקון פלסטיק קטן לכל ג'ריקן דלק נקי וכך אני יודע שהג'ריקן עם אזיקון לא מהול בשמן (נישמע פרימיטיבי אבל עובד). בנוסף, מאחר ולצערי חלק מתחנות הדלק מוכרות דלק מזוהם, אני מתדלק מהג'ריקן למיכל הבקאי דרך פיה עם פילטר, למניעת מעבר של לכלוך גס למיכל הדלק. דבר נוסף שאני עושה, אני מחנה את העגלה עם הבקאי בשיפוע (מרים את ג'ק העגלה עד הסוף למעלה), כך שהלכלוך והמשקעים שבתוך הדלק שוקעים למיכל קטן שנימצא בתחתית המיכל. לפני גרירת הכלי לטיסה, אני מנקז כ-300 סמ"ק דלק לקופסא קטנה וזורק אותם. את הניקוז אני מבצע בעזרת ברז ריקון מיוחד שהתקנתי שהוא עם אבטחה טובה שלא יפתח בזמן הטיסה. מנסיוני, כל הפעולות הנ"ל שניראות מורכבות ומסובכות ובסך הכל לוקחות 2-3 דקות, מקטינות את האפשרות לסתימות דלק ושומרות את פילטרי הדלק במצב נקי לאורך זמן. אגב חיים, לא ענית מה דעתך האם צריך מעת לעת להחליף את השמן במיכל השמן הקטן, כדי לרעננו (מדובר בכ-330 סמ"ק) . בני נדלר