המלצות
הי, באופני כביש יש יחס ישר בין התקציב לתמורה - בכל רמת תקציב יש מספר דגמים של החברות השונות שדומים זה לזה מבחינת רמת השלדה, המערכות, הגלגלים וכו'. באופני "כניסה" עיקר השוני בין החברות הוא בעיקר במערכות וב"פינוקים הקטנים" - גלגלים ברמה אחת יותר גבוהה, כידון כזה או אחר, אוכף וכו'. בעיני הדבר החשוב ביותר באופניים הוא ה"אמא והאבא" שלהם, כלומר - מהיכן רכשת אותם והאם החנות ממנה קנית תתן לך שירות תיקונים אמין. לכן אני בחרתי לקנות אופניים יד ראשונה (גם כביש וגם שטח) מחנות עליה אני סומכת, ואליה אחזור לתקן (ויש הרבה תיקונים וכיוונים לאורך הזמן, את הקשר עם האופניים צריך לטפח...). בנוסף, לפחות מהניסיון שלי, ובעיקר בכביש, קשה יותר למצוא אופניים יד לשנייה לנשים מהסיבה הפשוטה שיש פחות נשים רוכבות (באופן יחסי לגברים, לא לכעוס עלי...) ולכן ההיצע מבחינת מידות נמוך יותר. כמו כן, בעיני מרגיעה העובדה שלאופניים יש אחריות ומאחר שאיני מבינה גדולה באופניים ואין לי סבלנות להתעסק עם כיוונים, אני שמחה שיש לי לאן ללכת עם הבעיות. כמו שנאמר הדבר החשוב ביותר הוא המידה. מידות האופניים משתנות בין חברה לחברה (כמו ההבדלים בין זארה למנגו בג'ינסים) ולכן לכל חנות שתכנסי - תצטרכי שיתאימו לך אופניים למידתך. אם יש לך אפשרות להגיע עם מישהו שמבין באופניים מה טוב, אם לא חשוב למצוא מוכר שאת סומכת עליו. בכל מקרה חשוב לבצע סיבוב ניסיון ובעיקר להרגיש שאת אוהבת את האופניים. בזמנו כשקניתי אופני כביש התלבטתי בין טרק לקנונדייל באותה רמת מחיר, והלכתי על הטרק מהסיבה הפשוטה שהם היו כחולים. בדרך כלל ההבדלים בין הדגמים של החברות השונות באותה רמת מחיר הם כל כך זניחים, שלפעמים הצבע הוא הגורם המכריע... שלוש שנים לאחר מכן ולא התחרטתי לרגע על הבחירה. גיאומטריה: בכביש אין הרבה הבדל בין אופני נשים לגברים, רק בשנים האחרונות מתחילים להיכנס דגמי נשים "אמיתיים". אני מכירה וריאציות נשיות של אורבאה אבל הן לא ברמות כניסה. באופן כללי לדעתי גיאומטריית השלדה זהה. איפה כן יש הבדלים? בכידון ובאוכף. ברכישת האופניים שימי לב שהכידון מתאים לנשים, כלומר צר יותר. בעניין האוכף - בלי קשר לשיוך המגדרי, לכי על אוכף שנוח לך. בהתחלה בכל מקרה זה כואב, אבל אוכף ניתן גם להחליף ממש בקלות עם הזמן. בדרך כלל אוכפי נשים רחבים מעט יותר. עניין הקליטים - אני מציעה להתחבר ישר. זה כמו כשלומדים חתירה לטריאתלון, עדיף מראש ללמוד לנשום לשני הכיוונים... קליטים יותר יעילים אך בעיקר יותר בטוחים מהרבה בחינות. לאחרונה נכנסתי לרכיבת שטח, קניתי אופניים והייתה לי התלבטות דומה. בסוף החלטתי להתחבר ו"לגמור עם הסיפור הזה". לא התחרטתי... כאמצעי ביטחון את יכולה להתאמן בכניסה ויציאה מהפדלים במגרש חניה לפני שאת יוצאת לכביש ולבקש שיכוונו לך את הקליטים להתנתקות הקלה ביותר (יש שם קפיץ שניתן למתוח או לשחרר). בכל מקרה רוב האנשים בדרך כלל נופלים ברמזורים הראשונים... אין מה להתבייש בזה, כולם נפלו! את יכולה לעשות סיבוב ראשוני בחנויות, לראות מה ההיצע ולהכיר את הדגמים, ולבדוק מה מידתך בכל דגם. את יכולה גם לחפש בלוחות יד שנייה את הדגם המבוקש במידתך. מבחינת יד ראשונה/ שנייה, כמו שכתבתי יש יתרונות לכאן ולכאן, כשאני התלבטתי בסוף בחרתי ביד ראשונה עם אחריות ומקום אליו אני חוזרת לתקן מאשר ביד שנייה עם רמה יותר גבוהה. אם את מחליטה על יד שנייה יש מספר דברים שעליך לבדוק לפני הרכישה, קצת כמו טסט לרכב, בזמנו היה בפורום אופניים "מורה נבוכים" לאופניים יד שנייה, שווה לבדוק. מקווה שעזרתי ואשמח לענות על שאלות נוספות, רוני