המלצות על אופני כביש לטריאתלון?

המלצות על אופני כביש לטריאתלון?

נניח, שהחלטתי לעשות תריאטלון ראשון במהלך השנה הקרובה, וטריאתלון הנשים הוא הבחירה הראשונה (מספיק רחוק ממרתון טבריה, חודש אחרי מירוץ השליחים מהר לעמק, מספיק זמן להתאוששות,וכולן טוענות כאן שזה הטריאתלון הכי כיף
). כרגע רוכבת על אופני שטח ובקרוב מתחילה להעלות קילומטראז' ברכיבת שטח (כן, ידוע לי שזה ממש שונה מכביש, זה מה יש בינתיים). בלי שום לחץ זמן אני רוצה להתחיל בבדיקת הנושא של רכישת אופני כביש שיתאימו לטריאטלון, ובהמשך לחצי איש ברזל. החלום הגדול הוא תחרות איש הברזל, אבל לכך יידרשו כמה שנים ועד אז מן הסתם ישודרגו או יוחלפו האופניים. מישהי מהרוכבות/טריאתלטיות כאן יכולה להמליץ על אופניים נוחים, ברמה סבירה ובתקציב לא גבוה יחסית? האם רצוי לרכוש אופניים יד שניה? יש המלצות מיוחדות לנשים לעניין המידה, המושב או הגיאומטריה? ועוד שאלה: רכיבה על אופני כביש- כבר מההתחלה מתחברים לאופניים עם קליטים או שמוטב לרכב ללא קליטים לתקופת הסתגלות? (לאופני השטח אני לא מחוברת).
 

MayaShuShu

New member
בעיני יד שניה זה מעולה למתחילים

רק שחייבים לקנות מידה שמתאימה לך! לי היה נסיון רע עם אופניים גדולות לי שגרמו לי כאבי גב ברכיבות. אני עשיתי מדידות אצל עמוס וולף שמדד אותי והתאים לי את המידה. - היו לי כמה דגמים שרציתי. המידות נשים התאימו לי בול.
 

moran ashur

New member
המלצה שלי

דבר ראשון לברר את המידה המדוייקת שלך. אפשרות יקרה - אצל כל מכווני האופניים למינהם (רזניק, עמוס, אפרת) אפשרות זולה יותר - להיכנס לאחת החנויות באזור החשמונאים ולבקש לבדוק איזו מידה את. הם ישמחו למדוד אותך ולקבוע מה המידה שלך (אח"כ אם תרצי להתאים בצורה יותר מדוייקת את האופניים אליך גשי לחייטים למינהם) דבר שני עליך להחליט על תקציב. תגידי כמה יש לך או כמה את מוכנה להשקיע ולפי זה אפשר לראות. עקרונית אני מעדיפה אופני יד שניה משודרגים יותר מאשר חדש וכניסה כי באותו כסף את משיגה יותר וגם, אם מספיק מחפשים טוב אפשר למצוא מציאות. בגדול כל הפירמות טובות, מעולות, יפות, נוסעות מהר. השאלה היא התקציב מבחינת ההתחברות, היות ואת כבר רכבת על אופני שטח אגיד לך כך: התחברות מידית, בלי פחד. אפשר בהתחלה לשחרר את הפדל ואז הקליט משתחרר מהר עם spd שזה חיבור שטח הרבה יותר קל לשחרר. הרכיבה עם נעלי ספורט אינה יוצרת דיווש שלם מבחינה תנועתית ולכן ניצולת האנרגיה המושקעת קטנה מאוד. השחרור של הרגל בעת הצורך הוא ממש אינסטנקטיבי (כמו ללחוץ על הברקס באוטו) מושב זה עיניין אישי לפי צורת האגן ועצמות הישיבה שלך. ממליצה אוכפי נשים. אגב, מאוד מקובל לבקש אוכף לנסיון למשך כמה ימים. אז לא להתבייש לבקש!! מקוה שעזרתי.
 
3000-3500 ש"ח יספיקו ליד שניה סביר?

בהנחה שכן, על אילו דגמים היית ממליצה?
 

דורסל12

New member
אני התחלתי עם יד שנייה 3500 שח

אופני כביש מרידה שרכבו עליהם ממש תקופה קצרה יד ראשונה עולים 8000-9000 יחי ההבדל הקטן רק צריך סבלנות ... מייק בייק קידרון-בחור בשם גל מדהים....
 

ofec bar

New member
המלצות

הי, באופני כביש יש יחס ישר בין התקציב לתמורה - בכל רמת תקציב יש מספר דגמים של החברות השונות שדומים זה לזה מבחינת רמת השלדה, המערכות, הגלגלים וכו'. באופני "כניסה" עיקר השוני בין החברות הוא בעיקר במערכות וב"פינוקים הקטנים" - גלגלים ברמה אחת יותר גבוהה, כידון כזה או אחר, אוכף וכו'. בעיני הדבר החשוב ביותר באופניים הוא ה"אמא והאבא" שלהם, כלומר - מהיכן רכשת אותם והאם החנות ממנה קנית תתן לך שירות תיקונים אמין. לכן אני בחרתי לקנות אופניים יד ראשונה (גם כביש וגם שטח) מחנות עליה אני סומכת, ואליה אחזור לתקן (ויש הרבה תיקונים וכיוונים לאורך הזמן, את הקשר עם האופניים צריך לטפח...). בנוסף, לפחות מהניסיון שלי, ובעיקר בכביש, קשה יותר למצוא אופניים יד לשנייה לנשים מהסיבה הפשוטה שיש פחות נשים רוכבות (באופן יחסי לגברים, לא לכעוס עלי...) ולכן ההיצע מבחינת מידות נמוך יותר. כמו כן, בעיני מרגיעה העובדה שלאופניים יש אחריות ומאחר שאיני מבינה גדולה באופניים ואין לי סבלנות להתעסק עם כיוונים, אני שמחה שיש לי לאן ללכת עם הבעיות. כמו שנאמר הדבר החשוב ביותר הוא המידה. מידות האופניים משתנות בין חברה לחברה (כמו ההבדלים בין זארה למנגו בג'ינסים) ולכן לכל חנות שתכנסי - תצטרכי שיתאימו לך אופניים למידתך. אם יש לך אפשרות להגיע עם מישהו שמבין באופניים מה טוב, אם לא חשוב למצוא מוכר שאת סומכת עליו. בכל מקרה חשוב לבצע סיבוב ניסיון ובעיקר להרגיש שאת אוהבת את האופניים. בזמנו כשקניתי אופני כביש התלבטתי בין טרק לקנונדייל באותה רמת מחיר, והלכתי על הטרק מהסיבה הפשוטה שהם היו כחולים. בדרך כלל ההבדלים בין הדגמים של החברות השונות באותה רמת מחיר הם כל כך זניחים, שלפעמים הצבע הוא הגורם המכריע... שלוש שנים לאחר מכן ולא התחרטתי לרגע על הבחירה. גיאומטריה: בכביש אין הרבה הבדל בין אופני נשים לגברים, רק בשנים האחרונות מתחילים להיכנס דגמי נשים "אמיתיים". אני מכירה וריאציות נשיות של אורבאה אבל הן לא ברמות כניסה. באופן כללי לדעתי גיאומטריית השלדה זהה. איפה כן יש הבדלים? בכידון ובאוכף. ברכישת האופניים שימי לב שהכידון מתאים לנשים, כלומר צר יותר. בעניין האוכף - בלי קשר לשיוך המגדרי, לכי על אוכף שנוח לך. בהתחלה בכל מקרה זה כואב, אבל אוכף ניתן גם להחליף ממש בקלות עם הזמן. בדרך כלל אוכפי נשים רחבים מעט יותר. עניין הקליטים - אני מציעה להתחבר ישר. זה כמו כשלומדים חתירה לטריאתלון, עדיף מראש ללמוד לנשום לשני הכיוונים... קליטים יותר יעילים אך בעיקר יותר בטוחים מהרבה בחינות. לאחרונה נכנסתי לרכיבת שטח, קניתי אופניים והייתה לי התלבטות דומה. בסוף החלטתי להתחבר ו"לגמור עם הסיפור הזה". לא התחרטתי... כאמצעי ביטחון את יכולה להתאמן בכניסה ויציאה מהפדלים במגרש חניה לפני שאת יוצאת לכביש ולבקש שיכוונו לך את הקליטים להתנתקות הקלה ביותר (יש שם קפיץ שניתן למתוח או לשחרר). בכל מקרה רוב האנשים בדרך כלל נופלים ברמזורים הראשונים... אין מה להתבייש בזה, כולם נפלו! את יכולה לעשות סיבוב ראשוני בחנויות, לראות מה ההיצע ולהכיר את הדגמים, ולבדוק מה מידתך בכל דגם. את יכולה גם לחפש בלוחות יד שנייה את הדגם המבוקש במידתך. מבחינת יד ראשונה/ שנייה, כמו שכתבתי יש יתרונות לכאן ולכאן, כשאני התלבטתי בסוף בחרתי ביד ראשונה עם אחריות ומקום אליו אני חוזרת לתקן מאשר ביד שנייה עם רמה יותר גבוהה. אם את מחליטה על יד שנייה יש מספר דברים שעליך לבדוק לפני הרכישה, קצת כמו טסט לרכב, בזמנו היה בפורום אופניים "מורה נבוכים" לאופניים יד שנייה, שווה לבדוק. מקווה שעזרתי ואשמח לענות על שאלות נוספות, רוני
 
מצטרפת לכל השאלות

גם אני חושבת עכשיו על אופני כביש לטריאתלון ובכלל. מקווה גם למצוא מקום לשכור כדי לודא סופית שאני לא אבזבז אלפי שקלים על אופניים שלא אסע בהם.
 
עוד שאלה - האם יש הבדל בין נעלי ספינינג

לנעלי רכיבה? אני עושה ספינינג כבר חמש שנים עם נעלי ספינינג של נייקי. יש מניעה לרכב איתן? בהנחה שאעיז לחבר את הרגליים שלי לאופניים. בשטח זה הפחיד אותי ולא דמיינתי לנסות. יש מצב שבכביש אני אנסה אם כי אולי לא בהתחלה.
 

moran ashur

New member
פחות חשוב הדגם

או קיי אם זה הסכום שלך נסי תחילה לעשות סבב חנויות וכמה מדידות כדי לאתר את המידה שלך. ברוב המקרים המידה לא משתנה כ"כ בין החברות אני הייתי תמיד 54 בספשליזד וגם בקנונדל. הייתי בודקת גם בחנויות אפשרות ליד שניה (את הזוג השני שלי מצאתי בקנונדל עוד בימים של תמיר בסכום ממש מצחיק לעומת השווי שלהן!!) . נסי לכוון שהמערכות יהיו לפחות 105 (שזו רמה שלישית מלמטה בשימנו) המלצה שלי ללכת על שימנו ולא קומפניולו (פשוט העדפה אישית). מבחינת שלדה, שוב, זה ממש עיניין של תקציב וכמעט כל השלדות של החברות הגדולות הן זהות, קיימת גם ההעדפה וטעם אישי. לסיכום תתחילי להסתובב וכשתמצאי דברים שנראים לך ויהיו לך השוואות אפשר יהיה לעזור יותר. נסי גם באתרים של יד שניה יש הרבה מציאות!!! וגם אם תקני ביד שניה עדיין חנות האם תיתן לך שירות אם זה אופניים שלהם
 

moran ashur

New member
אם את מתחילה עם חיבות לפדל spd בעקרון אפשר

הי נועה לא מכירה איזה דגם את נועלת אבל בגדול לא כדאי לרוץ ולבזבז הון. קודם תתחילי עם האופניים, אח"כ אם תראי שטוב לך ואת מתכוונת להמשיך, תפרגני לעצמך בנעלי כביש אני רכבתי שנה וחצי בהתחלה על נעל שעשיתי איתה ספינינג של ספשליזד והכל היה בסדר. אח"כ כבר עברתי לסידי כביש. ושוב, אני ממש ממליצה להתחבר מהתחלה. את כבר רוכבת על אפני הרים כך שלא צריכה להיות לך בעיה. אם את נשארת על נעלי הספין, בקשי שישחררו את הקליט שיהיה אפשר לשלוף את הרגל בקלוט רבה. אני מעולם לא רכבתי קודם על אופני שטח, כל הזמן רק עשיתי והדרכתי ספין, ובגדול בפעם הראשונה שעליתי על אופני כביש היתה שנים רבות אחרי שרכבתי על אופניים בפעם האחרונה. ישר התחברתי בלי חוכמות, והכל בסדר. לא לפחד - הפחד הוא מקור הבעיות. בהצלחה!!
 

avivar

New member
היי מורן - ברוכה הבאה בצל קורת הפורום..

שמחה שאת חולקת איתנו את הידע הנרחב שלך, אם מתוך לימוד התחום ואם מתוך ניסיונך הרב. בדומה לקומונה שלכן יש כאן מגוון בנות עם תחומי עיניין שונים לפעמים תמצאי שיש כמעט כפילות בנושאים המועלים פה ובקומונת בנות רוכבות. ובכל זאת תודה שבאת לחלוק איתנו מהידע העשיר שלך. ואולי באמת קצת אאוטינג (בלשון מור), מורן רוכבת כביש מהמובילות בארץ. נמרצת כמו שד, ואין אתגר בתחום האופנים שיעמוד בפניה. מכבדת כל תחרות אופניים מן המיניין וכובשת פודיומים לרוב. בקיצור, חיית אופניים. לזוית האישית שלי , אני רוכבת כשנתיים+ ולא התחברתי לקליטים במשך כשנה וחצי, ברכיבה אחת היסטורית מבחינתי עם מורן ועוד כמה חברס הקלטתי בפעם הראשונה עם 2 הרגליים ומאז בא גואל לישראל... תודה מורן.
 

moran ashur

New member
אביבה המתוקה שלי...

תודה יקירתי החמודה, את אישה כלבבי. יודעת את המידה בכל דבר, סקרנית, פייטרית אמיתית, תחרותית, רוכבת נהדרת, מצחיקה בטרוף ומעל הכל כוסית על אמיתית!! אם בבגדי רכיבה ואם בג'ינס צמוד ועקבים רציתי נורא שתספרי את סיפור הקליטים שלך אבל לא ידעתי אם תרגישי בנוח לספר אז לא ביקשתי ובאשר לקומונה "שלי" או "שלנו" אין דבר כזה ברשת. הכל של כולם אין לאף אחד או אחת בעלות על כלום... איזה כיף
 

avivar

New member
צדיקה - מטבע לשון נכון?

כי אני בטח ובטח לא רואה את עצמי ככזו.. אבל תודה על הפירגון מורן. וכמובן הצדק איתך, הקומונה והפורום אין להם קיום בלתי כולנו. כל הבנות כולן וגם הבנים שמתארחים אצלנו מידי פעם. הדבק שמדביק אותנו יצוק מאהבה לספורט באשר הוא. והידע , הרגשות השונים, הקשיים ההתמודדות, הניצחונות הקטנים והגדולים הם חובקים את כולנו כאחת וכאחד. תודה שאת מחדדת נושא כל כך חשוב. אביבה
 
../images/Emo51.gifשמחה לחסכון בכל הוצאה...

אם אכן אראה שכביש זה בשבילי, אני צריכה לקנות אופנים שיהיו יותר יקרות מהקליאו שלי שאותה אני לא מחליפה.....
 

susieada

New member
טריאתלון ראשון! ../images/Emo13.gif

Hi רצה רחוק Others are giving you great ideas about what kind of bike, new or used and where to buy it, click on shoes, etc. Good advice! We have incredible sources of information and experience here in the Forum! I LOVE that you're dreaming, have open visions and vistas, plans and goals! That's great!!! AND you know to take it slowly, one step at a time. The Women's Triathlon is a great tri for your first - lots of support, encouragement, and JUST women! Have fun making progress, learning, experiencing, training, trying, expanding your horizons! A hug, Susie
 
למעלה