המלצת היום!! אלבום קאברים..

המלצת היום!! אלבום קאברים..

עוד חודש אמור לצאת הדיסק החדש של שינייד אוקונור, שכל כולו על טוהרת גרסאות כיסוי לשירי רגאיי משנות השבעים, שבוצעו במקור על ידי איקונין כגון בוב מרלי, פיטר טוש ולי פרי. רגאיי במבטא אירי? מסתבר שזה נשמע כמו שזה נשמע. אוקונור יודעת שאין לה דרך להאפיל על הביצועים המקוריים, ורואה בדיסק מעין מחווה לשירים ולאמנים שניחמו אותה בנעוריה. המטרת-משנה שלה היא להעביר מסר: אלוהים ודת הם שני דברים שונים. דומני שהיא מתכוונת להגיד שאלוהים והממסד הדתי הם שני דברים שונים, אבל ניחא. את השיר הראשון, "ג'ה לא מת", של רומח בוער, היא מבצעת א-קפלה, וזה דווקא נשמע טוב, כי היא מצליחה להערות פנימה משהו חדש. 11 השירים הבאים פחות מעודדים: שינייד פשוט עושה רגאיי, אבל איכשהו זה לא מתלבש. השירה שלה מנומסת מדי, לבנה מדי, ומלבד מעריציה הנאמנים, איש לא יתעקש לשמוע אותה שרה רגאיי. למרות שההפקה היא של הצמד האגדי סליי ורובי, גם המוזיקה לא מצליחה להלהיב, למרות שהכל מבוצע לעילא והסאונד מצוין. הנגנים מיתנו את הקצב ואת הלהט לפי הזמרת. לא רק זה, אלא שההגשה האנמית מצליחה לעיתים להדגיש את היות המילים מיופיפות כאן, או נאיביות יתר-על-המידה שם. אי אפשר שלא להשוות בין הדיסק הזה לבין פרויקט הרגאיי של סרז' גנסבורג. קווי הדמיון מפתיעים: גם שם ההפקה הייתה של רובי שייקספיר וסליי דאנבר, גם אז דובר במועמד לא סביר בעליל לשיר רגאיי, ואפילו שמות הדיסקים דומים: אצל גנסבורג זה היה "אל הנשק וכולי". אלא שהשוני בין שני הפרויקטים מהותי: גנסבורג ירד לג'מייקה ב-79', וחזר עם בשורת הרגאיי לצרפת ולאירופה, בימים שבהם להקות בריטיות רק התחילו להשתעשע עם סקא; גנסבורג כתב את המילים והמוזיקה לכל השירים; גנסבורג לא ויתר על הזהות שלו ועל עיסוק בחומרים בהם תמיד עסק (השיר "מים וגז בכל קומה", לדוגמה, מספר על גבר שעולה במדרגות, משתין ומפליץ בדרכו), ובין השאר עורר (עוד) שערורייה עם שיר הנושא, וריאציה על ההימנון הצרפתי. עבור הצרפתים זו הייתה המקבילה ל"אל נצור את המלכה" של הסקס פיסטולס – "לה פיגארו" הציע לשלול ממנו את האזרחות, והתוצאה הייתה שהשיר נשאר כשנה ברשימות ההשמעה; גנסבורג עשה דיסק טוב. יום נעים מלא בסאטלה באטלה חהחה -כשף!
 
אה וואי שכחתי..

את האלבום חהחה
 
מי אוהב דאב?!??!?! קצת המלצות =)

1. Muslimgauze - Ceylon Daggar 2. Systemwide - Contrapositive 3. Sound Secretion - Beat Trilogy 4. The Rootsman vs. Muslimgauze - Aswan 5. Spectre - Crooked 6. Scorn - Nights Ash Black ( Bill Laswell's Slow Black Underground River Mix) 7. Witchman - Ghost Drums At Dawn 8. Sub Dub - Sound Check 9. Scorn - Black Ash Dub 10. DJ Spooky - Rapper's Relight (Featuring Kevin Shields) 11. DUBMARINE -- Lovin' Dub 12. INTERSPERSE -- Du Bi True 13. VITAL DUB -- Merciful Dub 14. DUBBLESTANDART -- Blue Moon Dub 15. BDF MEETS LOUD & LONE -- Give Dub The Praisies 16. DUBITAL -- Night Drop Dub 17. BLUE -- Division Dub 18. CLOUD NINE -- Peas 'n' Luv Dub 19. DUBCHECK -- Football Dub 20.NONPLACE URBAN FIELD -- Western Dub 21. Horace Andy - Do You Love My Music 22. Victor Rice - Twins 23. Funki Porcini - Dubble (Organ Swell) 24. Leftfield - Dub Gusset 25. i cube - le dub 26. Rootical Sound - Horny Dub 27. Max Romeo - Chase The Devil 28. Bill Laswell - Cybotron 29. Lee Perry - Soul fire 30. The Congos - Wheel 31. U-Roy - Chalice in the Palace 32. Hugh Mundell - 1983 dub 33. Keith Hudson - Pick A Dub 34. Soul Rebel - Dub with toast 35. Burning Spear - Garvey's Ghost 36. Mikey Dread - each track has dub appended 37. Mighty Diamond - Planet Mars Dub 38. Any Dubs - Dennis Bovell 39. Black Uhuru Groucho Smykle Remix 40. Mad Professor - Dub Me Crazy שיהיה יום מלא בסאטלות דאבלות
-כשף!
 

Dtiup

New member
קצת אמני דאב מעולים..

( טראק של 68 דקות) gift_culture_-_temple_at_dawn-mycel.mp3 king tubb'ys המלך calamalka - shredder's dub אלבום דאב אלקטרוני נחמד אללה Papa_Project_-_Dub_On_The_Moon אלבום שפיצי לפנים david gould אני קורא לזה דאב "יהודי".. שמעו נשמע טוב לאלה. Stress.Assassin.-.2002.-.Within.The.Office.Of.Eye.and.Ear אלבום נחמד מאוד. Jah Shaka ממש טוב.
 
למעלה