הממשלה מצאה פטנט להעלות עוד את מחירי הדיור

eranfalk

New member
הממשלה מצאה פטנט להעלות עוד את מחירי הדיור

אם מחירי הדיור יקרים מאוד אז למה לא להעלות אותם עוד והינה יוצאת לדרך רפורמת המרפסות אשר תעלה את מחירי הנדל"ן חוק זה שכנראה לוביסטים הכתיבו לחברי הכנסת תאלץ את כולנו לרוץ ליקנות דירות חדשות מבעלי ההון
כיום יש פטור מהיטל השבחה אם הנכס קטן מ 140 מטר הרפורמה כמובן מבטלת את הפטור לפיכך המוכרים של דירות יד שנייה יקפיצו את מחירי הדירות והרשויות מצידם יגדילו את אחוזי הבניה כך שכל מוכר ישלם היטל השבחה מופקע כך יצא לו החשק למכור ואז הציבור יאלץ לקנות רק דירות חדשות
רפורמת המרפסות תבטל תביעות של ירידת ערך שלא לדבר על בלאגן תיכנוני צפיפות וכיעור בקיצור אם הבניה בארץ לא מספיק יקרה צפופה ובעיקר מכוערת אז עכשיו יהיה יותר גרוע
 

baudrate

New member
לא כל כך ברור לי איך זה עובד

ואני חושב שיקח עוד שנה שנתיים לעכל כיצד הרפורמה החדשה עובדת.
מה שכן ברור לי זה שהטלת מיסוי נוסף על המעמד הבינוני זה עניין של זמן.
 

eranfalk

New member
מדובר במיסוי על מעמד הביניים

מיסוי על דירות אשר קטנות מ140 מטר זה מיסוי על מעמד הביניים שחי בדירות כאלה
הכי קל לממשלות לגבות מיסים ממעמד הביניים שכירים לא מחזיקים רואי חשבון ממולחים בניגוד לעשירים
 

hoshe

New member
זה גם יגביר את תופעת המאכערים (המתווכים)

שהרי "האזרח הקטן" לא יתמצא בין נבכי 600 סעיפי החוק, ולכן יקומו להם "מומחים" שמכירים גם את החוק וגם את הנפשות הפועלות בועדות.

כמו כן צפויה השפעה גדולה יותר של שר הפנים + פוליטיזציה, כי הועדות ביישובים הקטנים (מועצות אזוריות או עיריות קטנות) לא יקבלו סמכויות.

והכל החל ביבבתו של ביבי "לך תסגור מרפסת". אז זהו, שלא נראה שהרפורמה הזאת תעזור לאזרחים הפשוטים "לסגור מרפסת".

היא תעזור רק למאכערים, יזמים מפוקפקים ועסקנים פוליטיים (זה גם יכול להיות אותו אדם ב-3 המשבצות הללו).
 

Anat for good

New member
לא צריך להיות רק אנטי

אפשר לראות גם את היתרונות בחוק הזה.
אם תושבי בניין ממוצע ממעד הביניים מתגוררים בדירת 3 חדרים יוכלו לשפר את מצבם עם גדילת המשפחה למשל יוכלו גם להגדיל את הדירה ל 5 חדרים, הרי שזה יהיה אפשרי בזמן סביר וללא בירוקרטיה מיותרת.
לא לשכוח שאולי הפטור יעלם אבל בעל הנכס יהנה מנכס גדול יותר. ואולי ירצה למכור ולזכות בתשלום גבוה יותר מאשר קודם להשבחה.

אם זוג הורים בוגרים רוצים לשכן בביתם את בנם, אשתו והנכד ולצורך כך צריכים לסגור מרפסת כדי לאפשר למשפחה לחסוך תשלום שכר דירה ל"בעלי הון" אחרים, הרי שלא יאלצו לחכות לבר המצווה של הנכד בין ה 5 ויוכלו לעשות זאת בפרק זמן קצר יחסית.
 

baudrate

New member
זה לא ברור האם החוק החדש יקל לסגור מרפסות

או יפשט את עבודת הוועדות. ואפילו אם הביורוקרטיה תהיה קצרה יותר, יתכן מאוד שהועדות לא יאשרו סגירת מרפסת.
התשובה השלילית תתקבל אולי בזמן קצר יותר... וגם אם תהיה תשובה חיובית, הרי זה יעלה הרבה יותר בגלל מס השבח.

בקיצור אני לא רואה סיבה לחגוג. אגב גם לא ללבוש שק ולקרוע קריעה.נראה לי זוהי רפורמה שהיא יותר רעש וצילצולים
מאשר מהות.
 

blackbomber

New member
מה רע במחירי דיור גבוהים?

מי שמרצונו בוחר לחיות באיזור צפוף באוכלוסין שם מתאפיינים המחירים הגבוהים, זאת החלטתו!!!
לדעתי מצויין שהמחירים שם יהיו גבוהים, כך שצעירי ישראל יעדיפו לנטוש את מרכזי הערים הצפופות ויתרמו את חלקם לפיתוח המדינה, כפי שהוריהם עשו בעבר.
יו"ש, נגב, גליל, גולן, בקעה....
גם איכות חיים, גם תחושת עשייה. מה הבעיה?
 

SupermanZW

Well-known member
הדבר הכי חשוב חסר, מה עם עבודה?

בכל האיזורים שציינת יש מחסור חמור במקומות עבודה. האם אתה מצפה מאותם צעירים לנסוע מינימום שעתיים לכל צד מהבית לעבודה ומהעבודה לבית? גם אם כן, האם כבר שכחת כמה יקר הדלק? איך אפשר לחיות ככה?
 

blackbomber

New member
מניין לך שבאיזורים האלו "אין עבודה"

כון שישנן פחות משרות פנויות/מוצעות, אבל הסיכוי להתקבל ולאייש אותן גבוה יותר בפריפריה לנוכח מיעוט המועמדים.
וכן, אפשר לנסוע מרחקים, זה יותר זול מלקנות דירה במחירים "אסטרונומיים".
 

SupermanZW

Well-known member
כי אפילו הצעירים שגרים שם עכשיו נוסעים לעבוד

במקומות מרכזיים יותר, כמו כן באיזורים האלה יש בעיקר עבודות לחסרי השכלה וגם הן במשורה. מקומות עבודה לבעלי השכלה אקדמית יש כמעט רק במרכז.

המגמה במחירי האנרגיה בעולם כולו היא התייקרות משמעותית, אני צופה שבעתיד אפילו אלה שלא יהיה להם אכפת לנסוע אפילו 3 שעות מהבית לעבודה ו3 שעות מהעבודה לבית לא יוכלו להרשות זאת לעצמם בגלל מחירי הדלק.
 

blackbomber

New member
לא מוכרת לי תופעה רחבה כזאת.

ואם שנם כאלו שנוסעים היום, הם משקיעים לקראת עתיד טוב! כי לנוכח הפיתוח העצום בנגב למשל, צפוי "ים" של משרות כך שיהיה להם יתרון בתור בעלי ניסיון.

תעריפי הדלק, אכן נושא כאוב.
לדעתי יש פתרון פשוט מאוד לעניין, פתרון ישים שגם לא "יכאב" לתקציב במדינה.
היום כשעושים טסט לרכב, נרשם הקילומטראז של הרכב, מכאן שניתן בנקל לחשב את מספר הקילומטרים שעשה הרכב במהלך השנה.
אני מציע שהמדינה תנהיג החזר שנתי שיהיה ביחס ישר לכמות הקילומטרים שעשה אותו הרכב, זאת אך ורק לרכבים פרטיים לבעלים פרטיים.
לדוגמה:
רכב שנסע עד 20 אלף ק"מ, 0 החזר.
בין 20-30 אלף ק"מ, 20% החזר
על כל ק"מ בין 30-40 אלף ק"מ, 30% החזר
על כל ק"מ בין 40-50 אלף ק"מ, 40% החזר
על כל ק"מ מעל 50 אלף , 50% החזר.

המדינה לא תפסיד מה"הסדר"! הרי המיסוי גבוה מ 50%...
אבל נהגי רכבים פרטיים שנוסעים למקום עבודתם, רק הם ייהנו מהחזר, זאת כאשר החישוב יעשה בהתייחס לתצרוכת דלק של ליטר ל 15 ק"מ, זאת כדי לעודד רכבים חסכוניים.
לדוגמה, אחד שעשה 45 אלף ק"מ בשנה.
התחשיב ייעשה בהתייחס לתעריף הרשמי של ליטר דלק ביום הטסט והוא יהיה X.

( 0.2 * 10000 + 0.3 * 10000 + 0.4 * 10000 + 0.5 * 5000 ) * 0.15X .
בעל הרכב יקבל צ'ק לידיו יחד עם קבלת רישיון הרכב לאחר הטסט.
אחד כזה יקבל בחזרה מהמדינה כ 16 אלף ש"ח חזרה מהמדינה עפ"י התעריף של היום, זאת מדי שנה, כרבע מהוצאות הדלק.

מה דעתך?
 

SupermanZW

Well-known member
ישראל לעולם לא תממש את הצעתך

מפני שהצעה זו תעודד למעשה כל מי שמחזיק רכב לנסוע כמה שיותר והדבר יגרום לזיהום אוויר משמעותי ועקב כך גם לעליה בתחלואה מזיהום אוויר.
 

blackbomber

New member
מי שנוסע "כמה שיותר", זה למקום עבוד

מה, עדיף למדינה שיהיה מובטל?
עדיף למדינה שיעבוד במקום עבודה קרוב במציאות השתכרות נמוכה יותר ואז הכנסות המדינה לנוכח עבודתו תהיינה קטנות יותר?

אם אני למשל נוסע כל יום לאשדוד מעומר, משמע שאני מועסק כי השכר שם גבוה יותר בהשוואה למקום עבודה דומה באזור.
אז המדינה מקבלת ממני יותר מיסים ומהמעסיק שלי יותר מיסים, היא מרוויחה!
מה הבעיה?
 

baudrate

New member
המדינה בונה על זה שתמשיך לנסוע מעומר לאשדוד

גם אם זה יעלה 15 ש"ח לליטר.
אל תספר לי שתוותר על ביתך הנוח בעומר או על מקום העבודה שלך רק בגלל שהדלק התייקר קצת.
המדינה לא מפסידה כי אתה ממשיך לעבוד ולשםם מיסים ומשלם יותר מיסים על דלק.
אז תצטמצם קצת. לא נורא.
 

blackbomber

New member
אני לא "מתבכיין", אני רק דוגמה.

אני מדבר על אחרים צעירים שהאינטרס של המדינה הוא זה שיעזבו את מגוריהם במרכז.
אני חושב שהצעתי פתרון כולל יפה שטוב לכולם!
אבל לא חייבים לקבל את הצעתי.
 

baudrate

New member
המיסים על הדלק הם מקור הכנסה חשוב

הם אינם מכבידים על העשירים, ולכן אין סיבה להוריד את המס.
הצעירים יעזבו את המרכז כשלא יוכלו לגור שם.
 

blackbomber

New member
אני מתכוון למיסים שמשלמים השכירים שעובדים.

יש להקל בהוצאות הדלק על עובדים שכירים שנוסעים עם רכבם הפרטי למקום עבודתם המרוחק.
רובם המכריע של הכנסות המדינה ממיסים על דלק, זה במסגרת הפעילות העסקית של העצמאים.
 

baudrate

New member
עבור העצמאים והחברות זוהי הוצאה מוכרת לענ"ד

כלומר זה מתקזז בחלקו ממס הכנסה ומע"מ.
 

blackbomber

New member
לכן יש לבוא לקראת השכירים!

ואין הרבה שכירים בישראל שנוסעים מרחקים גדולים עם רכבם הפרטי.
מדינה שרוצה לקדם אופציה לביזור אוכלוסיה, נכון תעשה באם תמצא דרך להקל על הוצאות הדלק של כאלו.
 

baudrate

New member
אם אין מספר גדול אז זה חסר משמעות.

ואם יש מספר גדול, אז זה הפסד גדול במיסים.
בשני המקרים יחס העלות/תועלת לא מצדיק את הצעד.
 
למעלה