המנטליות הפגנית

suki da yo

New member
בקצרה

אני חושבת שזה התחיל מהאם אלי אשד כן או לא הציג אותנו כאקו-פמניסטים, אם אנחנו אוהבים את זה ואם בכלל יש לנו מה לעשות נגד זה...
 

llkessem

New member
באיחור מה

האמת, לא נראה לי שמישהו יכול להחליט להיות פגאן. לכל היותר יכול לזהות שיש שם למה שהוא תמיד היה. אבל לגבי המאמר של אלי אשד, לדעתי הבעיה היא שלקהל פמיניסטי, הוא לא ייצג אותנו כמספיק פמיניסטיים. אבל אולי זה מתאים לכם. כתבתי תגובה למה שנכתב בחלק יותר למעלה בדיון הזה. אולי כבר לא לעניין, אבל הנושא נראה לי חשוב. לא נורא, בקרוב אחזור לשמור מרחק מפורומים ולהתמקד בעבודה. אזהרה: זה עצבן אותי. -רינה אז ככה, לא בא לכם להיות מזוהים אם האקו-פמיניסטים התמהוניים? אתם יודעים מה? האמת היא שגם אני לא רוצה להיות מזוהים איתכם. אתם במקרה בעד שיוויון לנשים, במקרה לא נראה לכם לרדוף את ההומוסקסואלים, במקרה בעד להתייחס לטבע בכבוד? (אבל האחרון רק כרעיון, כמובן, ליישם את זה בחיים היומיומיים עלול להראות תמהוני מאד.) אני לא. אצלי זה במהות, לא במקרה. אם אתם יכולים להאמין באפשרות שנכחיד כאן את כל הטבע ואז נצא לרקוד בחללית, אם אתם מתעקשים על זכותכם לאכול בשקט בשר שהורידו את יערות הגשם על מנת לגדל אותו כי מה זה עניינכם, אז אין בינינו מספיק משותף לומר שאנחנו שייכים לאותה דת. אם אני סוגדת למארג החיים והמוות של כדור הארץ, ואתם פועלים להריסתו (וכל אחד המנהל סגנון חיים מערבי בלתי מבוקר פועל באופן שותף להריסתו), אז מה מקרב אותי אליכם יותר מאשר למונותיאיסטים? תווית? ההפך מפגאני אינו מונותיאיסטי, אלא עירוני. אם אתם במהות פגאנים עירוניים, אז עבורי לא נשאר במונח הזה משמעות. טוב, נו, אני עדיין יכולה להשתמש במילים pagan, wicca, witchcraft לחיפושים אחר אתרים באינטרנט, או ספרים בספרייה (בחו''ל, כמובן), או מפגשים ופסטיבלים (גם בחו''ל, כמובן). בזירה העולמית, חיפושים כאלה עדיין מביאים אותי לאנשים אם מערכת ערכים שתואמת את שלי. בדרך כלל. אבל כבר לא תמיד. אולי מגיע זמן למצוא לנו הגדרות יותר מדוייקות של מה אנחנו, ונפריד בין דרכינו השונות?
 

romharel

New member
הסתכלתי על עצמי היום בראי

וראיתי [שבהשוואה] את לא כל כך תמהונית..... אז לפני שאת בורחת לי לחול [אני עדיין חולם לטעום מכוסוני/כיסוני העשתורת שלך באחד האביבים הבאים]. מה שאף אחד לא שם לב זה ש"הגדרות" הן עניין של מונו ולא של פולי [הגדרה מחייבת]. לכן הויכוח הזה הוא שטותי בעיקרו עיקר הפולי זה לראות שיש עיקרים שונים שיכולים להיות אלוהיים באותה מידה לעיקרים שלי [אם יש לי]. ויש כאלה שיגידו [אני] שכל "עיקר" מייצר "טפל" ושולי [המוכר במקומותינו כזבל] וכדי לא להיות מוצפים בזבל החשיבה צריכה להיות אקו מיינד [ובין היתר לרדת מהחשיבה הקווית שכל כך הרסנית לחיים ולשפע שהם יוצרים אז רינה ליטופים ואל תלכ [מי יחנך את הילדים שמשתוללים פה.... ויגדל אות קצת הלאה?]
 

llkessem

New member
בדיוק גמרתי לקרוא את השיחה ב"וואלה"

ותהיתי מי זאת רום הראל, האם נפגשנו? אני אכן לא נראית תמהונית, לפחות לא בבגדי חורף, ולא אם לא מסתכלים קרוב מדי על צורת החיים שלי.
ואין לי כל כוונה לברוח לחו''ל, לפחות לא ליותר מביקור שקרב ובא... בכל מקרה הכוונה שלי לשמור מרחק מהפורומים זה פשוט לפתוח את המקלדת הגדולה שלי במקומות יותר הולמים וכדאיים! אני מנסה להבין את דברייך בהקשר של מה שאני כתבתי. זה מעניין מאד. נראה לי שאני תמיד חוזרת, בלשון שלך, לדיכוטומיה שבין הראייה הדיכוטומי לבין הראייה ההוליסטי. מעניין מאד. כי יש ההבדלים בין הגוונים, הכל לא טוב ויפה בעיני באותה מידה, ואיני שואפת לזה. יש מקום לכל גוון, אולי, אבל גוונים שהם זבל רעיל שלא ניתן למיחזר, כמו זבל רדיואקטיבי למשל, יש להמעיט ככל האפשר ביצירתו, לא?
 

romharel

New member
רדיואקטיביות כמו תבלין בבישול

טוב במידה. שנים נלחמתי במשפט "הכל טוב", כי נראה לי שיש המון רע ולא רציתי לטאטא שום רע מתחת לשום שטיח הכרתי רק בשביל משפט כללי שמכסה עליו. ואז גיליתי שאני מתווכח עם פרשנות מסווימת שלו עם "הכל טוב" ואפשר לקרוא את זה אחרת כ" הכל טוב" זאת אומרת שאם את רואה משהו כרע, סימן שלא ראית הכל, אלא רק חלק מהתמונה. מאז אני מוצא מקום לאלימות, לאכזריות, לטיפשות, לאטימות , ליתושים ולקרציות, להכל יש מקום כי "הכל - הוא למעשה בכוליותו "טוב" ואפילו טוב מאד...
 

llkessem

New member
ועוד...

לא תאמינו, אבל גם אני הייתי פעם קטנה וגזענית... ואם את רוצה דוגמא לחשיבה כוללנית, אני מסכימה עם ונהנית גם מדבריך וגם מדבריה של מי אגם, מאד.
 

L e s t a t

New member
אולי לא תאמינו לזה

אבל אני לא הייתי גזעני בכלל. לא, רק חשבתי שכל הערבים הם רעים וכולם רוצים להרוג אותנו. היום אני יודע שרק חלק מהם...
 

מי אגם

New member
או אולי

אנשים פשוט יעשו חשבון נפש עם עצמם? לפחות פעם בחיים אדם צריך לרשום על דף מהם חמשת הערכים החשובים לו בחייו, וליד זה לכתוב מה הוא עושה בשביל זה. הרי מה זה משנה אם אני מאמינה בשוויון זכויות, אבל לא מיישמת את זה בחיים שלי? רינה, אני חושבת שהרבה מאוד אנשים כאן צועדים באותה דרך איתך, או לפחות שואפים לכך, אבל בגלל היעדר מודעות עצמית וחיצונית מפספסים הרבה מאוד, וזה מתבטא בדברים שנאמרו בדיון הזה. חבל, והלוואי שיפתחו קצת את העיניים והאוזניים.
 

romharel

New member
ומצד שני הדרך לגהינום רצופה....

בערכים שחובה לשמור עליהם. אין ערך עליון בחיים, אין עיקר המרכז ריק והשפע חוגג.אין יצור עליון יותר מאחר לא בחיים ולא באלים, וכולם רוחשים ביחד בשיר הרמוני וקוסמי בו אין תו אחד יותר חשוב או עיקרי מהשני.... הביצה [הריבוי] רוחשים חיים וזה לא אומר שהמאבקים שלך מיותרים [רק שלאורך זמן אני מוצא עצמי מתפשט מכל ערך שהוא [לפחות פעם אחת בכל חיי] ומוצא עצמי עירום
 

romharel

New member
ועוד משהו

שאמר אמן אוסטרי בשם הונדרטואססר "הקו הישר הוא חסר אלוהים", כלומר בחיים [בטבע] אין קווים ישרים ואין קו ישר תהליכי שמוביל תוצאה מסויימת [ידועה מראש]. אחי הקטן למשל . דודי נחרד מהעובדה שהוא יתחתן עם חברתו הראשונה. הוא אמר לו את זה כל כך הרבה פעמים "אל תתחתן איתה" עד שלא היתה למסכן ברירה , אלא להתחתן איתה....
 
הו, אני אוהב הונדרטואסר!

כתלמיד אומנות, מצאתי בסדנה שלנו ספר שלו ומאז אני מאוהב. אכן האומן והאומנות שלו מלאים בפילוסופיה מגניבה הגוררת אחריה דרך חיים אקולוגית ונכונה יותר. long live Hundertwasser!
 

suki da yo

New member
או, את זועמת...

אני לא חושבת, דבר ראשון, שאת צריכה להתפוצץ ככה. אבל אלי זה רק אני, וגם לי יש פצעים רגישים במקומות אחרים. אני לא חושבת שמי מאנשי הפורום הוא חסר חשבה חברתית או אקולוגית. אני יודעת שאני בהחלט שומרת על מארג החים שמסביבי, ותורמת כמיטב יכולתי באופנים שונים. אבל אני לא חושבת שהעובדה שאני בעד שיוויון ( לחלוטין במכוון, לא במקרה!) או שאני שומרת על איכות הסביבה קשורה במשהו לעובדת היותי פגאנית הייתי כזו לפני שהייתי פגאנית. ואם אני אפסיק להיות פגאנית אני אשאר כזו. לא אמרתי שלהיות אקו-פמניסטית זה רע. אמרתי( או שאולי לא אמרתי, אז עכשיו אני אגיד) שזה פשוט לא קשור בכלל לעובדה שאני פגאנית- וזה קישור שאני לא חושבת שצריך להעשות- לא לאף כיוון. אז אולי אני עירונית, מה לעשות? אני חייה בעיר. אבל זה לא הופך אותי לפחותה. וגם העובדה שאני לא אוהבת לצאת אקו-פמניסטית לא הופכת אותי לקטנה יותר ( ואלוהים יודע שאין הרבה יותר קטנה משאני כבר ככה). אני בכלל לא סובלת את המושגים המפוצצים האלה. אם אני בעד שיוויון אני מניסטית? חרא! אני זו אני ואני לא אוהבת הגדות גדולות, לא משנה אם הם לטובתי או נגדי.
 

llkessem

New member
קודם כל, לא אמרתי שמישהו מאתנו פחות

רק אמרתי שזה לא אותה דת. בנוסף, עם אתה בעד שוויון המינים, זה ההגדרה של פמיניסט. אם אתה לא אוהב את השם הזה זה משהו אחר. אני, למשל, לא אוהבת את השם בן-אדם, אבל מה לעשות, ככה בעברית קוראים למה שאני (עדיין). עוד דבר אחד, לפי איך שאני רואה, מישהו לא יכול להתחיל להיות פגאן או להפסיק להיות פגאן. הוא יכול לכל היותר להבין שפגאן זה השם בשביל מה שהוא תמיד היה. או שזה לא. בכל אופן, זה הנסיון שלי.
 

suki da yo

New member
קדם כל אני בת

ודבר שני, בסך הכל נסיתי להצביע על העובדה שלהיותי פאגאנית אין קשר ישיר להיותי אקו-פמניסטית, ובגלל זה אני לא מרוצה מזה שהקשר נעשה.
 

llkessem

New member
סליחה על הטעות!

שלא שמתי לב שאת בת... אם יש קשר בין להיות פגאן ולהיות אקו-פמיניסט, זה בדיוק מהות הדיון פה. בכל אופן, אני טוענת שאם עבור חלק מאתנו יש קשר בלתי ניתן לערעור ועבור חלק אחר אין קשר כלל, אז אולי מדובר בשתי דתות (או שתי קבוצות של דתות) מאד שונות זו מזו. אבל זה כבר דיון ארוך, וקצת נמעס לי לנהל אותו בשרשור הזה. אבל מה, אני מודה באשמה, אכן זעמתי.
 

Justin Angel

New member
אני אף-פעם לא הייתי פאגאן.

אולי באיזה גלגול מוקדם יותר, אז יש מצב. אבל אני הייתי אלים מאוד, אני התעללתי בסביבה שלי, אני שנאתי את העולם ואת הטבע, אני הייתי בן-אדם ממש לא נחמד, אני אף-פעם לא הייתי פאגאן לפני שהייתי פאגאן. אגב, במקום "בן-אדם" אפשר "יילוד-אישה".
 

snowj303

New member
את צודקת, זו לא אותה הדת

ובטח שמה שמאחד את האנשים זה לא אמונות אלה אם כבר אז מעשים - תבניות כלליות של טקסים ותאריכים. הדרך היעילה יותר להסתכל על מה שקורה בפורומים ובמפגשים זה כעל מפגשים בעל אופי של INTERFAITH, כלומר של אנשים מדתות שונות שמעוניינים להכיר זה את זו. מפגשים כאלו דורשים סבלנות וסובלנות כי פוגשים בהם אנשים עם אמונות שונות ודעות שונות. אם ננסה ונתעקש לפגוש בארץ רק פגאנים עם דעות ואמונות דומות לנו נשאר כמובן בקבוצות של 3-4 גג. קשה לי להאמין שאפילו בטקסים שלך היו תמיד אנשים עם אותם אמונות ודעות לגבי האלים. אז למה את מצפה שתהיה אחידות דעות לגבי נושאים כמו מעמד האשה, בע"ח, הטבע (WHATEVER THAT MEANS) ומגדר?
 
למעלה