המנצח הגדול הוא אלקנה מרציאנו

trilliane

Well-known member
מנהל
העונה החלה ב-8/6, שזה די באמצע 2014... (אבל לפני 5 חודשים)

אני דווקא ממש לא חושבת שזה היה בכיס של אלקנה; לו זה היה נכון הוא היה מנצח בפער גדול, והוא ניצח בפער קטן מאוד (יחסית, כמובן).
גם אני חושבת שאביב קלקל לתמר, אבל להערכתי בשלב שזה כבר לא ממש משנה... כל אחד כבר יודע למי הוא מצביע, ואני בספק אם יש הרבה צופים שממש התלבטו בין שניהם (הם באים מסגנונות שונים מאוד).
&nbsp
בועז מעודה ממש לא שר מזרחית. הוא בקושי סלסל ורוב השירים שבחר לא היו מהסוגה הים תיכונית (וגם אלה שכן זה היה בקטנה; הוא לא מאלה ששרים עופר לוי או עמיר בניון וכו'). הוא ממש לא דומה לאלקנה משום בחינה שהיא; אם כבר יש דמיון מסוים לאיל (ביו"ד אחת, כך הוא מאיית את שמו) בגלל ששניהם תימנים עם מבטא תימני וקול חם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא לא זייפנית ואין לה שום "שטיק"...

היא אמנם לא תמיד דייקה בגמר (אבל היא לא לבד...
) ויש קצת מניירות שצריך לנקות, אבל כישרון ופוטנציאל יש בכמויות, ובהתחשב בגילה הצעיר זה מרשים במיוחד. לדעתי היא נועדה לגדולות; אם נשמע עליה או לא זה תלוי בעיקר בה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מצליחה להבין איפה ה"שטיק" פה. ככה היא שרה...

ודווקא המניירות שלה הופכות את השירה שלה לטובה פחות (כפי שציינו כאן גם אחרים מלבדי) ואני מקווה מאוד שהיא תעבוד עם מישהו רציני (לא אביב) שינקה אותה מהן. מכיוון שהיא צעירה מאוד ורק בראשית דרכה, זה נסלח בעיניי.
&nbsp
אין לי מושג מי הן אותן "טובות ממנה" שלא שמעו עליהן, אבל בסופו של דבר זה תלוי הרבה באדם, ברצינות ובמוטיבציה שיש לו וברצון לעבוד קשה, ונראה לי שמכל אלה יש לה בשפע. גם פרסום ראשוני היא קיבלה עכשיו, אז בסיס יש, ומכאן והלאה זו בחירה שלה.
&nbsp
גם אני לא מתלהבת מיובל דיין (פשוט לא לטעמי), אבל יש לה כישרון וקהל והיא מצליחה בזכות ולא בחסד.
 

פולספגן

New member
יובל דיין היתה לוקחת את הגמר בהליכה הן בעונתה והן בכל העונות

זה ששיר שלה לא היה מוצלח, לא מוריד את גדולתה כזמרת.
גם עופרה חזה ז"ל שהצליחה מאוד גם בעולם, היו לה כמה שירים שהיו נפלים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בפעם הראשונה זה היה בעיקר כי יובל דיין פרשה...

גם אז וגם העונה הייתה לה נבחרת די חלשה, אבל מספיק מתמודד אחד חזק כדי לזכות, לא צריך הרבה יותר. בשנה שעברה למשל היא הגיעה עם המתמודדת הכי חלשה בגמר... וגם השנה התוצאות היו צמודות מאוד (כי לאביב הייתה נבחרת חזקה פי כמה). מה שכן, אני מסכימה שהיא עובדת טוב עם המתמודדים שלה, ודאי בהשוואה לשאר. אבל זה לא קשור לזכייה בעיניי (זה נכון בלי קשר).
 
המנצח הגדול הוא אלקנה מרציאנו

כל המביעים את תסכולם ללא מילות גנאי. תכבדו את אלקנה ואת הזכיה שלו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רוב הפרשנים לא מסכימים איתך... ולכל הפחות את לא יכולה לדעת

יובל דיין הייתה מתמודדת פופולרית יותר, וגם אחרי התכנית היא פופולרית יותר (את זה קל לדעת ולראות).
 
בינינו גם את לא יודעת

ומה שהיה אחרי התוכנית, שונה לגמרי מהתוכנית עצמה. במהלך השנים זכו בריאלטי המון אנשים שאחר-כך נעלמו כי לא הצליחו למנף את הזכיה שלהם הלאה.
אני מאמינה שקטלין הייתה זוכה בכל מקרה, עם או בלי פרישתה של יובל.
כן חושבת שצחי הלוי לא היה עולה לגמר, אם יובל לא הייתה פורשת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואיפה כתבתי שאני כן? הצגתי את הדעה הרווחת, לא את דעתי

יובל הייתה פופולרית מאוד כבר מהאודישן הבלתי נשכח, פופולרית יותר מקטלין, והימרו עליה לזכייה.
ולמען הסר הספק, היא ממש לא הטעם שלי; אני קיוויתי שקטלין תזכה (אם כי מאז התאכזבתי ממנה מאוד, בעיקר באופי הבלתי ספורטיבי שהיא הפגינה בקדם אירוויזיון וההאשמות המכוערות בקונספירציה נגדה) אבל אני ממש לא חושבת שהיא הייתה זוכה בהכרח או בקלות; יובל הייתה מתמודדת חזקה מאוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שימי לב לדברים שנכתבו אז, שלא תחשבי שזו אני

ויקיפדיה: "בשלב חצי הגמר פרשה דיין בשידור חי באופן מפתיע מהתחרות, לאחר שהייתה בעיניי רבים מועמדת מרכזית לזכייה."
http://he.wikipedia.org/wiki/יובל_דיין
נענע 10 / גיא פינס: "איך מתמודדת כמעט וודאית לניצחון עוזבת את התחרות שבוע לפני הגמר?"
http://bidur.nana10.co.il/Article/?ArticleID=886011
הארץ: "יובל דיין, שנחשבה למובילה, פרשה מ"דה וויס""
http://www.haaretz.co.il/gallery/television/1.1671125
NRG: "יובל דיין, שהייתה מועמדת מובילה לזכייה בתוכנית, הודיעה הערב בשידור חי שהיא מבקשת לפרוש, רק שבוע לפני הגמר הגדול."
http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/349/729.html

מובן שיש הבדל בין התכנית למה שקורה אחריה, אבל ציינתי את המצב אחרי כדי להמחיש את עצמת הפופולריות של יובל דיין; הקהל שלה חיכה לה. הפופולריות שלה בציבור לא דעכה; של קטלין כן.

יש הבדל בין לומר "קטלין בכל מקרה הייתה מנצחת" לבין "אני מאמינה שקטלין הייתה זוכה בכל מקרה". ועם כל הכבוד לאמונה שלך (או שלי) או של כל אדם אחר, כשמדובר בהצבעת הקהל הרוב קובע, ומרבית ההימורים היו על יובל דיין; היא הייתה פופולרית יותר (עינייך הרואות). גם אם ניתן לומר שהיא לא הייתה מנצחת בכל מקרה, ודאי שלא ניתן לומר את המשפט ההפוך על קטלין. לכל הפחות היה ביניהן מאבק צמוד.

אף שהעדפתי את קטלין ואפילו התעצבנתי שמכתירים את יובל למנצחת עוד לפני הגמר, לא יכולתי להתכחש לפופולריות העצומה שהייתה לה. לא היה לי ספק שגם אם קטלין תזכה בסופו של דבר היא תצטרך להיאבק על זה, לא יהיה לה קל. הניצחון ודאי שלא היה ודאי ולא בכיס שלה ולא בכל מקרה. צריך להסתכל על המצב בצורה מפוכחת ובעיניים פקוחות.

ואגב, לדעתי שרית לא עשתה עם קטלין שום דבר מעניין; היא נשארה בדיוק אותו הדבר. היתרון היחיד שהיה לשרית היה שהיא אמרה לקטלין Girl Power באודישן וזה קנה אותה, זהו. כעולה חדשה היא לא ממש הכירה את המנטורים; הייתה ביניהם אישה אחת, שיחקה על הקלף הנשי, בחרה בה. קטלין ממש לא בסגנון של שרית, היא לא השתפרה ולא השתנתה במאום בשירה אלא בעיקר צעקה רוב העונה... בדו-קרב שלה מול אביבה דסה לדעתי אביבה שרה הרבה יותר טוב ממנה, באופן בוגר, בשל ועמוק, עצמתי אבל לא צעקני (והיא בכלל לא הרשימה אותי באודישן, אבל פתאום בדו-קרב היא הרשימה אותי מאוד, עד כדי כך שאני זוכרת את שמה עד היום, וזה ממש נדיר אצלי) וזה נשמע כאילו קטלין בעיקר מנסה לנצח אותה בווליום... אבל היה לי ברור ששרית תלך עם קטלין כי היא הייתה המתמודדת הכי חזקה שלה... וכך היה.

לסיכום, בעונה הראשונה זכתה המועמדת של שרית כי היא שיחקה על הקלף המגדרי באודישנים וכי המתמודדת המובילה (או לכל הפחות המתחרה העיקרית שלה בגמר) פרשה בחצי הגמר ובכך סללה לה את הזכייה (כי השאר כבר לא היו תחרות רצינית). אני מעריכה את שרית כמנטורית (בדרך כלל היא עובדת עם המתמודדים באופן הטוב ביותר, לפחות עם חלקם), אבל במקרה של קטלין לא חשתי בשום עבודה מהותית, והניצחון של קטלין הוא בעיקר שלה, לא של שרית. לשרית היו בעיקר מזל וצירופי מקרים ששיחקו לטובתה.

מצד שני, לפעמים די במתמודד אחד חזק וצריך פשוט לא לקלקל לו... רודי הייתה מתמודדת "יהלום", כזאת שכבר מהאודישן היה ברור שהיא תגיע לגמר, אבל יובל ושלומי לא ידעו לעבוד איתה ורק קלקלו... אחרי שורה של ביצועים בינוניים היה ברור שהיא לא תצליח לזכות. גם זה משהו שצריך לציין לזכותה של שרית – גם כשהיא לא משפרת, היא בד"כ לא מקלקלת. גם שלומי כזה – לא מקלקל... בוחר שירים לא רעים, עיבודים מוצלחים, ובעיקר נותן למתמודדים שלו להיות הם. כשהמתמודדים שלו מגובשים במידה מספקת (יובל, לינה, שיראל) זה עובד יפה; כשלא, זה עובד קצת פחות טוב, אבל עדיין לא רע, בדרך כלל. מוש גרוע, לא יודע לעבוד עם המתמודדים ובוחר להם שירים זוועה (ממש מתחרה עם שלומי ויובל מי מנטור גרוע יותר) ואביב דווקא יכול להיות מוצלח, כל עוד לא נכנסים לו לראש ג'וקים של בחירת שירים עם "אמירה" או בשל אהבתו ליוצר (בלי קשר להתאמת השיר לזמרים...) או עיבודים אלקטרוניים מוזרים. הוא בד"כ בוחר את המתמודדים החזקים ביותר, אבל אז נוטה לבזבז את חלקם באופן מצער או לעשות כל מיני בחירות תמוהות.

 
מסכימה לגבי רודי

הם לא ידעו לעבוד איתה ובמקום להעצים אותה, הם הורידו אותה, וחבל! עד היום האודישן של רודי הוא בין האהובים עליי, איך שהיא שרה באודישן, איך שהיא פתחה את הקול שלה בצורה כל-כך יפה ומדויקת. זה מרשים אותי כל פעם מחדש.
אגב, לא לקלקל זה לא פחות חשוב מלהעצים. וזה ששרית שמרה על הסטסטוס-קוו של קטלין, זה לא עניין של מה בכך. חוץ מזה, אחרי הזכיה דווקא קטלין כן מינפה את הקריירה שלה ונהנתה מפופולריות, אבל כל הסיפור בקדם אירוויזיון דה הרס לה את המומנטום.
ולגבי מוש, ברגע שהוא למד שהוא גרוע בבחירת שירים, הוא די נתן לניב לבחור את השירים בעצמו. ולכן, היו פעמים שניב שר מדהים, והיו פעמים שהוא התרסק כשבחר לדוגמא, שיר של הדורבנים, שהיה למעלה מיכולתו. המזל של ניב כמובן, זה שהיה לו מערך יפה של אנשים שהצביעו בשבילו ולכן הוא הגיע לגמר.
 

גםצופה

Member
מנהל
אם אלקנה זכה בעונה הזאת...

אז באמת אי אפשר לדעת אם יובל היתה זוכה באותה עונה.
&nbsp
בעיני הזכייה של אלקנה היתה לא במקום אחרי שני שירים שהיו בעיני די מזעזעים (וכמו שאמרו כבר כאן להביא את השיר ל'תל אביב' לגמר זה הזוי לגמרי...)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלקנה זכה בפער קטן מאוד, הניצחון לא היה בכיסו

וגם לא בכיסה של תמר. ואיש לא טען שיובל הייתה זוכה בוודאות; הימרו עליה, היא נחשבה למועמדת המובילה. זו עובדה (שכך נאמר בשעתו). אז לטעון שהמתחרה שלה, שלא נחשבה למובילה, הייתה זוכה בכל מקרה, זאת לא ניתן לומר, מסכימה? זו הייתה כל הנקודה שלי (לא שיובל הייתה זוכה בוודאות, אלא שקטלין בוודאי שלא הייתה זוכה בוודאות).
 
כל הפרשנות הזאת לא מדויקת

לטעמי. כי קטלין התמודדה בגמר מול רז שמואלי שהיא גם היא הייתה בין החזקות בעונה, וזכתה לפופולריות לא מעטה. והמשיכה למנף את הקריירה שלה אחרי התוכנית. כמו יובל. גם אם יובל לא הייתה פורשת, אף אחד לא יכול לדעת לאיזה מקום היא הייתה מגיעה. יש מצב שהיא לא הייתה מגיעה לשניים הסופיים. אלא נופלת קודם. זה הכל ספקולציות.
כי היא החליטה לפרוש, ולא בדרך הכי טובה. היא הוכיחה, שוב, שעדיף שיהיה הגבלת גיל לתחרויות האלה, כי היא הייתה צעירה מידי להכיל את כל החוויה האינטינסיבית הזו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רז אכן איכותית אבל הרבה פחות פופולרית ולא הימרו עליה לניצחון

כשמדובר בפופולריות אלה לא ספקולציות... כי מי שפופולרי מצליח יותר בתחרות שבה נבחר חביב הקהל.

ודאי שמדובר בהימורים, ואני אומרת בפעם השלישית שהטענה שלי לא הייתה שיובל הייתה זוכה בוודאות, ואם את מבינה זאת אז קל וחומר שאת אמורה להבין שלטענה ההפוכה שלך, שקטלין הייתה זוכה בוודאות, אין על מה להישען.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חבל, אבל כך רצה הקהל

אני מעריכה שעוד נשמע על תמר וגם על מתמודדים נוספים טובים ומוכשרים.
 
למעלה