לפי נתונים שהושגו מכוח חוק חופש המידע, בשלושת השבועות הראשונים שבהם פעל השירות נסעו כ-1,500 נוסעים בממוצע לסופ"ש, ואילו בסוף השבוע הרביעי, שבו נוספו גם קווי אוטובוס, נסעו ברכבת כ-500 נוסעים ■ 43% מהנוסעים בשישי ובשבת היו חיילים וחיילות ■ חרף הצורך המוכח, גם בסוף השבוע הקרוב לא תפעל תחבורה ציבורית
***
www.themarker.com
בהתחשב במצב ובכל מה שמשרד התחבורה עשה כדי להסתיר ולהקשות על השימוש - אלו נתונים מרשימים.
1. למעט חיפה, לא היתה תח"צ סדירה משלימה לתחנות הרכבת.
2. הרכבות נסעו בתדירויות נמוכות - פעם בשעתיים בשבתות הראשונות ופעם ב 4 שעות בשבת האחרונה להפעלה (מה שמסביר את הצניחה בכמות הנוסעים)
3. זמני הרכבות לא פורסמו.
4. הרכבות עצרו במספר תחנות מוגבל לאורך הקו הראשי.
5. בשבוע השלישי פורסם שרק חיילים יוכלו לנסוע בתח"צ החירום בשבת, אף שמשרד הביטחון לא ביקש את השירות.
6. קווי נעים בסופ"ש בתל אביב וגוש דן הושבתו בתחילת המלחמה ועברו לתדירויות נמוכות של פעם בשעתיים.
7. הקו לירושלים היה אמור לפעול, אך בפועל לא הופעל. ירושלים היא עיר אוניברסיטה עם כ 21,000 סטודנטים באוניברסיטה העברית ש 70% הגיעו לעיר לצורך לימודיהם, ו כ 19,000 סטודנטים במוסדות אחרים ומכללות. בנוסף - חילונים רבים עברו מהעיר למקומות כמו מודיעין והמרכז, כך שיש גם דרישה מובנית להגיע לעיר, במיוחד אם קרובי משפחה וותיקים נשארו בה בעוד הצעירים עברו ממנה (התיכון הירושלמי שלי קיים פגישת מחזור בתל אביב).
נקווה שהעתירה לבג"ץ תצליח, כי השירות בוטל בטענת שווא. משרד הביטחון לא היה מעורב בעניין ולכן אי אפשר לתרץ את הפסקת השירות בהוראת שקר שלא הגיעה ממנו.