המספר 23

  • פותח הנושא emen
  • פורסם בתאריך

emen

New member
המספר 23

שלום, רציתי לדעת אם ישנה חשיבות כלשהי למספר 23 בתנ"ך. כל חשיבות שהיא או כל התייחסות למספר הזה. תודה מראש למשיבים
 

פלגיה

New member
מה מיוחד במספר הזה?

אני מכירה את פרק כ"ג בתהילים ("גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע") ובמגילת אסת מצאתי את זה: וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי-הַמֶּלֶךְ בָּעֵת-הַהִיא בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי הוּא-חֹדֶשׁ סִיוָן, בִּשְׁלוֹשָׁה וְעֶשְׂרִים בּוֹ, וַיִּכָּתֵב כְּכָל-אֲשֶׁר-צִוָּה מָרְדֳּכַי אֶל-הַיְּהוּדִים וְאֶל הָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים-וְהַפַּחוֹת וְשָׂרֵי הַמְּדִינוֹת אֲשֶׁר מֵהֹדּוּ וְעַד-כּוּשׁ שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה מְדִינָה, מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ וְעַם וָעָם כִּלְשֹׁנוֹ; וְאֶל-הַיְּהוּדִים--כִּכְתָבָם, וְכִלְשׁוֹנָם
 

shushu10

New member
בספר "נומרולוגיה בראשיתית"

של פרופ' מאיר בר-אילן הוא נזכר כמספר ראשוני בלבד בין 12 מספרים ראשוניים לצורך חשוב המספר 318. לא יותר .
 

kacha

New member
מה אותו פרופ' אומר על המספר 11 ?

מאוד מעניין אותי....
 

shushu10

New member
אז ככה....

אצטט מעט מהספר כי זמני ממש דחוק. "לאור המבנה "העשרוני" שתואר לעיל, היינו שבבסיסם של כמה מספרים עומד ה-10, ניתן לכאורה לומר כי בבסיסם של המספרים הנדונים עתה(33,66,77,99) עומד ה-11. אך ככל הנראה, אין הדבר נכון. המספר 11 מסמל חוסר שלמות, שהרי אינו 10 ואינו 12, וכמעט ואינו משמש בתנ"ך. לפיכך, מספר המבוסס על 11 מעיד על בנין קורס מיסודו, ואי אפשר למצוא לו מקום במספרים הנדונים עתה. יתר על כן, כפי שהענין מתבאר על ידי הכתוב עצמו, המספר 99 עשוי על פי העקרון: 1 שווה = n , וכיון שמספר אחד כבר אינו עשוי על פי בסיס ה-11, נראה עי עורער מעמד של ה-11 כמספר העומד בבסיס המניין (מבלי לדון בקשיין האפשריים של הפיכת 11 למניין הבסיסי), ומכאן שיש לחפש דרך אחרת בהבנת המספרים הנראים ככפולה של 11."
 

פלגיה

New member
ועוד קצת

תקופת השיפוט של השופט תולע בן פואה (שופטים פרק י)
מלכים ב' פרק י"ב: "וַיְהִי, בִּשְׁנַת עֶשְׂרִים וְשָׁלֹשׁ שָׁנָה--לַמֶּלֶךְ יְהוֹאָשׁ: לֹא-חִזְּקוּ הַכֹּהֲנִים, אֶת-בֶּדֶק הַבָּיִת."
מלכים ב' פרק י"ג: "בִּשְׁנַת עֶשְׂרִים וְשָׁלֹשׁ שָׁנָה, לְיוֹאָשׁ בֶּן-אֲחַזְיָהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה--מָלַךְ יְהוֹאָחָז בֶּן-יֵהוּא עַל-יִשְׂרָאֵל, בְּשֹׁמְרוֹן, שְׁבַע עֶשְׂרֵה, שָׁנָה"
מלכים ב' פרק כ"ג: "בֶּן-עֶשְׂרִים וְשָׁלֹשׁ שָׁנָה , יְהוֹאָחָז בְּמָלְכוֹ, וּשְׁלֹשָׁה חֳדָשִׁים, מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם; וְשֵׁם אִמּוֹ, חֲמוּטַל בַּת-יִרְמְיָהוּ מִלִּבְנָה"
נבואה בספר ירמיהו פרק כ"ה: "הַדָּבָר אֲשֶׁר-הָיָה עַל-יִרְמְיָהוּ, עַל-כָּל-עַם יְהוּדָה, בַּשָּׁנָה הָרְבִעִית, לִיהוֹיָקִים בֶּן-יֹאשִׁיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה: הִיא, הַשָּׁנָה הָרִאשֹׁנִית, לִנְבוּכַדְרֶאצַּר, מֶלֶךְ בָּבֶל. אֲשֶׁר דִּבֶּר יִרְמְיָהוּ הַנָּבִיא, עַל-כָּל-עַם יְהוּדָה, וְאֶל כָּל-יֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם, לֵאמֹר. מִן-שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה לְיֹאשִׁיָּהוּ בֶן-אָמוֹן מֶלֶךְ יְהוּדָה וְעַד הַיּוֹם הַזֶּה, זֶה שָׁלֹשׁ וְעֶשְׂרִים שָׁנָה , הָיָה דְבַר-יְהוָה, אֵלָי; וָאֲדַבֵּר אֲלֵיכֶם אַשְׁכֵּים וְדַבֵּר, וְלֹא שְׁמַעְתֶּם"
ועוד בירמיהו פרק נ"ב: "בִּשְׁנַת שָׁלֹשׁ וְעֶשְׂרִים, לִנְבוּכַדְרֶאצַּר, הֶגְלָה נְבוּזַרְאֲדָן רַב-טַבָּחִים, יְהוּדִים נֶפֶשׁ שְׁבַע מֵאוֹת אַרְבָּעִים וַחֲמִשָּׁה; כָּל-נֶפֶשׁ, אַרְבַּעַת אֲלָפִים וְשֵׁשׁ מֵאוֹת"
בספר דברי הימים א' פרק ב':" וּשְׂגוּב, הוֹלִיד אֶת-יָאִיר; וַיְהִי-לוֹ, עֶשְׂרִים וְשָׁלוֹשׁ עָרִים, בְּאֶרֶץ, הַגִּלְעָד"
 

טובהמ

New member
ועוד אחד

ט ויקראו ספרי-המלך בעת-ההיא בחדש השלישי הוא-חדש סיון, בשלושה ועשרים בו, ויכתב ככל-אשר-צוה מרדכי אל-היהודים ואל האחשדרפנים-והפחות ושרי המדינות אשר מהדו ועד-כוש שבע ועשרים ומאה מדינה, מדינה ומדינה ככתבה ועם ועם כלשנו; ואל-היהודים--ככתבם, וכלשונם. (אסתר ח ט)
 
למעלה