המעביר הקדמי בכסאח איתי ללא סיבה :(

tubi24

New member
המעביר הקדמי בכסאח איתי ללא סיבה :(

עד עכשיו היינו חברים טובים אפילו טובים מאוד בשבת האחרונה אפילו חיזקתי אותו קצת פתאום הוא עושה פוזות לא בא לו על הפלטה הראשונה כאילו היא לא לרמה שלו,אגב שמו המלא שימנו דאור ... וברצינות,משומה כך פתאום הוא לא מוכן לרדת מהפלטה השניה לראשונה ,מהשניה לשלישית הוא גם עושה פוזות אבל מעביר ,כשאני הופך את האופניים מסובב את הפדל ומעביר דווקא הכל בסדר יש למישו כיוון לרעיון ? תודה,גיא
 

andnem

New member
אולי הוא מרגיש שהוא לא במקום הנכון?

אם זה המצב, כל אחד במקומו היה עושה פוזות. אולי הזזת אותו כשחיזקת? אפשר להתחלה לשחק עם מתח הכבל. אם זה לא עוזר, אז סביר להניח שצריך לשים את המעביר במקום שלו. כלוב של המעביר צריך להיות מקביל לפלטות. גובה של המעביר צריך להיות כזה שבזמן שהוא נמצא בפלטה האמצעית, הדופן החיצונית של הכלוב יהיה 1-2 מ"מ מעל שיניים של הפלטה הגדולה. לכיוון צריך לשחרר את הבורג(בד"כ אלן 5 מ"מ) שמחזיק את המעביר על צינור הכסא, ליישר ולסגור את הבורג. אחרי היישור יכול להיות(ויכול גם לא) שתצטרך לכוון גם מתח הכבל וברגים מגבילים.
 

tubi24

New member
חיבוק דוב

כוונה טובה עם תוצאות קצת פחות חיזקתי 2 ברגים שמתחתיהם רשום היי ולאו, חוץ מגבוהה ונמוך ישלהם עוד תפקידים פונקציונלים על המעביר ? מיקום הכלוב אכן במקומו,והתקלה שבה למקומה אחרי ששחררתי את חיזוקי הברגים.... אז תודה
הכבל מתוח והמביר יושב דיי טוב ,כך שנראה לי שאפסח על פירוקו הפעם.... אגב איפה לומדים את הדברים האלה ? או שזה בא מניסוי וטעייה ? תודה וכלטוב
 

andnem

New member
לברגים HIGH ו-LOW אין שום תפקיד אחר

חוץ מלהגביל את מהלך המעביר בכיוון החוץ וכיוון הפנים. בורג HIGH מונע מהשרשרת לברוח מהפלטה הגדולה החוצה, בורג LOW מונע ממנה לברוח מהפלטה הקטנה לכיוון השילדה. הם לא חייבים להיות מחוזקים עד הסוף. מה שאני עושה זה מעביר שרשרת לפלטה גדולה וסוגר את הבורג HIGH עד שמרגיש התנגדות, אחרי כן משחרר אותו בסיבוב אחד. אותו דבר עם הפלטה הקטנה ובורג LOW. ברור, שאם השרשרת לא עולה על הפלטה הגדולה, צריך לשחרר את ה-HIGH, אם היא לא יורדת לפלטה הקטנה, צריך לשחרר את ה-LOW. הכבל צריך להיות מתוח כך שהוא שם את המעביר בהילוך הנכון. אם ההילוך לא יורד טוב גם מהפלטה הגדולה לאמצעית, גם מהאמצעית לקטנה, צריך לשחרר את הכבל, אם לא עולה טוב לשתי פלטות(גדולה ואמצעית)- למתוח. לדעתי, עדיף שהכבל יהיה מתוח קצת פחות מאשר קצת יותר. אבל שוב, כל הכיוונים האלה עוזרים רק אם המעביר יושב במקום הנכון. קרא גם את הכתבה בקישור המצורף
 

tubi24

New member
רב תודות

כתבה מעניינת !! אני אחזור ואשאל לגבי רכישת הידע הטכני הזה ? מאיפה אני יכול לקבל אותו במידה ואני לא עובר קורס מכונופן :) שבת שלום
 

andnem

New member
"עיניים פוחדות, ידיים עושות"

הפתגם האהוב של סבתא שלי. מאוד מתאים לטיפול באופניים. זה סך הכל מכונה פשוטה. רוב התיקונים דורש שכל ישר וסבלנות, לא ידע נרחב. מה שפעם אחת ראית איך עושים או, עוד יותר טוב, הצלחת לעשות לבד - תוכל לעשות גם בעתיד ללא בעיה. שילוב של נסיון, מידע מהרשת וחברים - מנצח.
 
למעלה