זה קורה כל הזמן כחלק מהשגרה ברכבת ישראל וברכבת הקלה
בירושלים.
זה שונה מהכרמלית כי בכרמלית יש רק מערך קרונות אחד. אם הוא תקול אז הכרמלית מושבתת עד לתיקונו או החלפתו.
ברכבת ישראל וברכבת הקלה, אם יש קרון תקול אז הוא מפונה מהמסילה ומוחלף מיד ע"י קרון אחר. אם יש קטר תקול אז יש קטר אחר במקומו.
מהבחינה הזאת, הרכבת הקלה ורכבת ישראל הן עדיפות.
מבחינת קווי החשמל, יש בעייתיות לרכבת הקלה ולרכבת ישראל המחושמלת כי אם יש הפסקת חשמל בקטע קטן של המסילה אז כל המסילה מושבתת עד לתיקון התקלה.
לכל אמצעי של תחבורה ציבורית יש את היתרונות והחסרונות שלו.