המפתחות של חנוך

אלי אשד

New member
המפתחות של חנוך

היה היה פעם בעבר הרחוק כאשר היו רק מעט מאוד בני אדם על האדמה הזאת ,שעליה הייתה אז רק עיר אחת בשם חנוך, איש שגם שמו היה חנוך. הוא התהלך עם האלוהים ויום אחד נעלם ואיננו כי לקח אותו האלוהים . וזה מה שמסופר עליו בספר בראשית בתנ"ך לכאורה לפחות כל מה שאנחנו יודעים עליו . אלא שברבות הימים לאורך הדורות פורסמו כל מיני ספרים מוזרים מאוד על אותו חנוך. הם סיפרו על מסעות קוסמיים נרחבים ומוזרים שערך חנוך שערך בהדרכת מלאכים שבהם נגלו לו סודות העבר והעתיד. ספרים מאוחרים יותר סיפרו כי אותו חנוך הפך למלאך עליון בשם מטטרון והיו שרמזו ששמו השתנה ל"יהוה הקטן". במאות הראשונות לפניה ספירה קמה אסכולה שלמה של מעריצי אותו חנוך. במשך דורות הם שלטו על הכוהנים של בית המקדש. הם הותירו את חותמם על בין השאר על כת שממנה שרדו מגילות מדבר יהודה, וגם על הנוצרים הראשונים שביססו את דמותו של ישו הנוצרי באופן ספציפי מאוד על זאת של חנוך-מטטרון. . לעומת זאת הם היו שנואים ומתועבים בידי חבורת סופרים קטנה בתחילה אבל אדירת השפעה שנקראה "הפרושים". הללו הפכו בהדרגה למנהיגי היהודים וראו ב"חנוכיים" קבוצה מסוכנת כופרת ומאיימת. הם סילקו אותם בהדרגה מכל עמדות השליטה וההשפעה שלהם על העם,והפכו אותם למנודים.הם גרשו אותם אל המדבר. אבל הם לא הסתפקו בזה. הם עשו הכל כדי לערפל ואם אפשר למחוק את זכרו של אותו "חנוך-מטטרון " ואת זכרם של מעריציו הבזויים בעיניהם. . הם ניסו וכמעט הצליחו. אבל הם לא הצליחו לגמרי. למרות כל מאמצי ההעלמה ספרים על חנוך שרדו במקומות נידחים שונים בעולם כמו אתיופיה. לאורך הדורות מכשפים שונים טענו שהם גילו את שפתם של המלאכים שהיא שפתו של חנוך וזאת הפכה לשפה נלמדת ובעלת השפעה עצומה בעולם הכישוף. ובימינו אלו ישנם קבוצות שונות שמקבלות את השראתן מחנוך –מטטרון. לקבוצות אלו יש השפעה גדולה על עולם ה"ניו אייג'" וגם על חוגים נרחבים ומשפיעים מחוצה לו בתקשורות בכלכלה ובפוליטיקה . .. אז מי או יותר נכון מה היה אותו חנוך –מטטרון ? ומדוע עורר פחד וסלידה כזאת מצד אחד והערצה אלוהית ממש מצד שני עד עצם ימינו אלו ? קבוצת האזוטריקה הטכנו- מאגית "חותם שלמה " תתכנס לדיון ראשון מתוך שניים ( או יותר תלוי בהיענות .) לדיון מקיף בחנוך –מטטרון האיש התופעה, המלאך, הישות ( האלוהית ? ) עברה ההווה שלה ועתידה . דיון פתוח לציבור בנושאים אלה יתקיים במוזיאון התנ"ך ". שנמצא בבית דיזינגוף בשדירות רוטשילד 16 בתל אביב ביום רביעי זה השביעי בינואר בשעה 5 אחרי הצהריים. הציבור המשכיל מוזמן. . פרטים נוספים ראו
 

eyalnadav

New member
יש חנוך אמיתי ויש מדומה

אני רק יכול לומר שמבחינת היהדות לדורותיה - לא מדובר בחנוך אמיתי כלשהו שהיה כתוב בתנ"ך (מי שבנה עיר היה קין שקרא את שמה של העיר ע"ש בנו חנוך. חנוך שעלה לשמים ונהיה מלאך הוא מבני בניו של שת בנו של אדם) אלא מישהו אחר, אפשר לומר אפילו פיקטיבי . כל ענין ספור כישוף או התקשרות למלאכים מיועד להמון העם ולא למי שמשתמש בזה שלגביו זה לא משנה אם זה חנוך או מישהו אחר- העיקר שמבצעים מה שהוא רוצה או מבקש.
 

יוסי ר1

Active member
נסחפת קצת בפאתוס שלך.

הסיפורים על חנוך בהחלט שייכים גם לאסכולה הפרושית, ראה נא בספרות ההיכלות, שראשי דובריה הם ר' עקיבא, ר' ישמעאל, ר' נחוניה בן הקנה, ועוד רבים וטובים. שנית, נסחפת גם בתיאוריה של רחל אליאור על טיבם של הכתבים של כת מדבר יהודה, וקביעתה שמדובר על הכהנים מבית צדוק שנרדפו בידי בית חשמונאי. יש לה עוד הרבה עבודה מחקרית כדי להוכיח את הפרובוקציה הזו.
 

אלי אשד

New member
למיטב ידיעתי

איש עוד לא הפריך את הטענות של רחל אליאור ודווקא יש כמה חוקרים בולטים שתומכים בה. פרופסור יוסף דן למשל. כך שיש סבירות גבוה עד שיוכך ההפך שהיא צודקת. תלוי איזה סיפורי חנוך ולאיזה אסכולה פרושית . גם הפרושים אינם עשויים מעור אחד. ובכל מקרה בתקופה של ספרות ההיכלות כבר לא היו פרושים אלא רבנים. ו\כמובן שראשי הדוברים של ספרות ההיכלות לא היו רבי עקיבא וכו' אלא אנשים שהשתמשו בשמותיהם .
 

יוסי ר1

Active member
רחל אליאור מכופפת את העובדות

לפי ראות עיניה. כדוגמא - היא בוחרת להתעלם מ3 מקורות שונים ובלתי תלויים המספרים על האיסיים, וטוענת שאיסיים לא היו אלא משל היו. אבל עזוב, זה לא מנושאי הפורום.
 

יוסי ר1

Active member
מעבר לזה, גם כתבי מדבר יהודה

אינם אחידים בסוג ההלכה שמצוייה בהם. חלקה פרושית, חלקה צדוקית. בקיצור, הסיפור מורכב .
 

אלי אשד

New member
אני ממליץ לקרוא

את המאמר הזה שמסביר את טענותיה של אליאור התגלית המדהימה של מגילות קומראן על פי רחל אליאור http://www.e-mago.co.il/Editor/history-2902.htm נשאלת השאלה למשל :למה האיסיים אינם מוזכרים בשם זה כלל בכתבי חז"ל למשל? שאמנם מזכירים קבוצות שונות שייתכן שהיו חלק מהם ,אבל לא דווקא בשם המפורש הזה.
 

יוסי ר1

Active member
../images/Emo13.gifיש לי את הספר שהיא כתבה.

לא צריך מתווכים. וגם עם כותב המאמר הנ"ל היה לי דין ודברים על טענותיה של אליאור, אבל כאמור, גלשנו מהתנ"ך הצידה.
 
אין מה להפריך

יש לרחל אליאור תאוריה די רחוקה שמעטים תומכים בה. לא כל תאוריה נחשבת נכונה "עד שיוכח ההפך".
 
למעלה