"המצאות שישנו את פני המאה...."

miritsk

New member
"המצאות שישנו את פני המאה...."

נגדיר בעיה כאובה להרבה כבדי שמיעה: תא קולי/משיבון.... לרוב הכבדי שמיעה יש בעיה לדבר בטלפון את זה אנחנו כבר יודעים, אבל אחוז גדול מכבדי שמיעה שמדבר בטלפון מתגבר איכשהו, מבין 80% מהנאמר ומבקש בעדינות: "מה??? לא שמעתי , תחזור שוב" "מה?????" מהדובר שיחזור על הדברים. ואיכשהו שיחת הטלפון הזו "מחליקה". הבעיה מתחילה כשיש בצד השני של הקו תא קולי/משיבון שאמור לטפל בהזמנתך. למשל הזמנת כרטיסי קולנוע..... אתמול למשל רצינו אני ובן זוגי יחד עם עוד זוג חברים כבדי שמיעה ללכת לסרט "אפקט הפרפר" בגרנד קניון בחיפה. כמובן שניסינו להזמין כרטיסים דרך האינטרנט אבל לסרט הזה לא היה אפשר. בלית בררה, בן זוגי ניסה להתקשר למדור הזמנת כרטיסים. את תחילת ההקלטה הוא הצליח איכשהו להבין ולעקוב, אתה רוצה ללכת לסרט? כן לחץ על אחד... איפה? תל אביב לחץ על שתים חיפה לחץ על חמש... התקדם כמה שלבים מכובדים (בעזרת תוכנת ספיישויו!) ואז נתקע. טוב, הכבד שמיעה השני מנסה. מתקשר ואומר - יופי הזמנתי לנו כרטיסים.... אנחנו שמחים , מתארגנים והולכים לסרט. בקופה מתבררת הטעות: בבחירת הסרט: שם הסרט: "אפקט הפרפר" משום מה נשמע לכבד שמיעה (ואולי את זה אתם תצליחו להסביר לי) כמו "רוק בבית הספר".... בקיצור תקע אותנו על הסרט הזה... טוב שבקולנוע מצאנו אוזן קשבת שקיבלה את הסיפור המוזר הזה שלנו שלא שמענו את שם הסרט נכון ונתנו לנו זיכוי.... וחזרנו בבושת פנים הביתה. יש מישהו שמרים את הככפה להמצאה טכנולוגית שתאפשר לכבדי שמיעה לשמוע תאים קולים? כמו שבתחילת ההקלטה יהיה אופציה: "אני שומע טוב ורוצה לשמוע הקלטה קצרה ומהירה, לחץ על אחד. אני כבד שמיעה, לחץ על שתים" ובמקרה של לחיצה על שתים המכשיר יחזור 5 פעמים על כל הנאמר בקצב איטי מאוד?
 

0ne Man

New member
תא קולי - האוייב הנצחי של הלק"ש

אני מכיר את הבעיה הכאובה הזו של תאים קוליים, אבל לשמחתי התופעה הזו הולכת ונעלמת מחיי לטובת האינטרנט. אני אחד מאלה ששונאים לשלם חשבונות בדואר, למשל, ובעבר הייתי מתקשר לחברות השונות- למשל חברת החשמל או אמישרגז לשלם דרך המענה הממוחשב את החשבונות, והרבה פעמים הייתי מפספס איזה שלב בהוראות, ונאלץ להתחיל את כל התהליך מחדש. הרבה פעמים הייתי גם מתקשר לשרות הלקוחות של איזו חברה- למשל ביטוח ישיר- ומקבל הקלטה - לשרות בשפה העברית הקש אחת. לשרות בפשה הרוסית הקש שתיים וכן הלאה. פעם לא שמעתי טוב, וכנראה לחצתי מקש לא נכון, וקיבלתי פתאום תפריט קולי ברוסית. אז מה שנשאר לי לעשות זה רק לנתק ולהתחיל את התהליך מההתחלה. בדרך כלל יש אפשרות במענים הקוליים לאלה שלא מסתדרים עם ההקלטה ללחוץ על הספרה אפס ואז מקבלים מענה אנושי, שזה יותר קל, ואני תמיד מנסה להגיע למענה אנושי, אם אפשר. לכבדי שמיעה יש בעייה שלא תמיד הם שומעים את כל המילים, אלא רק שברי מילים, ואז על סמך שברי המילים הם "מנחשים" את כל המלה. רק שבחלט יכול להיות שהחבר שלכם לא שמע את תחילת שם הסרט "רוק בבית הספר, אלא שמע רק משהו עמום שנשמע כמו "רוקספר", ואז זה נשמע לאוזן כבדת שמיעה "'פקט'פר" - הסיומת של שתי המילים זהה, ואפשר בקלות להתבלבל בינהם. זה קורה לי המון...והיו לי הרבה פאדיחות דומות כאלה בעבר. הפתרון לבעיה הזו היא פשוט - העלאת הצורך בהגשה ללקויי השמיעה, תפקיד שנטלה על עצמה ארגון בקול. יש לפנות לכל הארגונים האלה שמפעילים שרות מענה קולי ולבקש מהם שיוסיפו אפשרות מענה ללקויי שמיעה על ידי הקשת ספרה מתאימה במענה הקולי, ואז יקבלו תפריט עם קול מוגבר יותר, איטי יותר וברור יותר, או- יותר טוב- יועבר למענה אנושי. ואגב, מה רע בסרט "רוק בבית הספר"? נשמע לי לא פחות מוצלח מסרט ששמו "אפקט הפרפר"....
 

צלף

New member
זה כמו הסיפור עם האינטרקום

שלא שומעים את הזמזום שפותח את הדלת, אז לפני חצי שנה היציע שי בפורום המרכז להוסיף נורית אדומה שמאירה מתי שמזמזם, והעלות קטנה מאוד של עשר או או עשרים קטנים לכל אינטרקום, אבל צריך גוף שידחוף את החקיקה הדרושה ו... בינתים שמים את היד על הדלת, ודוחפים עד ש...
 
הבהוב מיסרונים בסלולרי

מיסרונים (המילה העברית החדשה להודעות sms, דווקא בחירה טובה, אך האם הציבור יאמץ אותה?) מופיעות בסלולרי ללא הבהוב, וזה מתסכל כי לעיתים עובר זמן רב עד שמבחינים בה, עד כמה שידוע לי בעיה זו לא נפתרה ע"י החברות הסלולריות (החמדניות והאטומות עד לזרא). לקריאות טלפוניות יש להן הבהבובים אבל למיסרונים לא...למה??? תשלומי חשבונות - היום ניתן לשלם כמעט כל חשבון באינטרנט (לבעלי כרטיס אשראי), פשוט ונוח.
 

צלף

New member
בפלאפונים יש ריטוטים ../images/Emo70.gif

בס"ד האם אתה מתכון לרטט
אז שמתקבלת הודעת SMS בפלאפון של חברת פלאפון זה רוטט פעם אחת, כאשר זה שיחה, זה רוטט כמה פעמים..., ויש גם איקון מיוחד שמסמן שיש הודעות שמחכות... הפלאפון אצךי הוא SAMSONG 620.
 

צלף

New member
פתרונות כרגע

1) לי יש טלפון סלולרי Samsong 620 שביחד עם הדיבורית של מהלב, אני לפחות אישית כן מצליח להגיע לאיזה הבנה של דיבורית קולית... זה הטלפון היחידי שאני יכול להגיע לרמה כזאת, בטלפון לכבדי שמיעה של מהלב ameriphone Dialogise II אני לא מצליח להגיע לכך. 2) חברת מהלב מפיצה משיבון קולי, שיש לו את הפונקציות של האטת דיבור כך שאפשר להסתיע בו לפחות להודעות קוליות עבור הטלפון שלך... (יותר טוב מהאלטרנטיבה)
 

Novokat

New member
תא קולי ("טלמסר")

מהווה בעיה גם לשומעים. עוד התחכמות ישראלית מיותרת. גם בתחנת ממסר מתקשים לטפל בזה, והזמן של תחנת הממסר עלול לעלות יותר מהכרטיסים עצמם.
 

ani Hayehida

New member
כבר שנים לא הייתי בקולנוע...

אז סלחי לי על שאלת תם: מוכרחים להזמין מראש בטלפון? אי אפשר כבר לעשות את מה שעשינו פעם - אני ואבות-אבותיי - ללכת פשוט לקולנוע קצת יותר מוקדם ולרכוש כרטיסים ישירות מהקופה? או לחילופין, לגשת למשרד כרטיסים ולרכוש כרטיסים שם (אם רוצים להיות בטוחים שיהיו כרטיסים לשבת בערב)?? אני מודעת לטרחה שבכך, ולזמן שמתבזבז בגישה ישירה למקום הזמנת הכרטיסים, אבל גם בהסתלבטות על הטלפון עם המענה הקולי מבזבזים המון זמן מיותר, שלא לדבר על עצבים מרוב תסכול, ושלא לדבר בכלל על מה שקרה לכם בסופו של דבר. ונכון שאנחנו בעידן האינטרנט וה"נגישות", אבל ישראל מקום קטן ומפגר, תמיד היתה, ומה שהיא צריכה לעשות עוד בענייני נגישות שקיימים כבר היום במקומות מתקדמים כמו ארה"ב, ייקח לה עוד 20 שנה לפחות. סליחה, גם אני מתוסכלת, אפילו יותר מכם...
 

צלף

New member
אתר לרכישת כרטיסי קולנוע באינטרנט

כאן כבר שנים לא הייתי בקולנוע (בבית שמש אין אולם קולנוע אחד
) אז אינני יודע מה היעילות של האתר הזה, אבל זה יותר עדיף מהתעלולים של מזכירה קולית...).
 

Novokat

New member
לפני שנים

ראיתי פרק בסדרה. מפקד המשטרה חשד שבנק מסויים יישדד במועד מסויים. הוא התקין מצלמת וידיאו בבנק ובאותו המועד השודד אכן הגיע לבנק. במו עיניו ראה המפקד איך השודד הסתער על הבנק, חטף את שקי הכסף ונמלט מהבנק - והכל דרך מצלמת הטלויזיה. המפקד אפילו הצליח לסובב את מצלמת הטלויזיה עם השלט בידו, וזעק אל המסך: "תפסו את השודד! תפסו אותו!!!" אולם השודד רץ אל המכונית ונסע מהמקום עם שקי הכסף.
 

יצחקיי

New member
השיטה שלי

קראתי בעניין רב ובחיוך רחב על אופן כתיבתך היפה והמצחיקה כמובן אבל זהו לגבי התוכן כל מילה מיותרת...ולגבי רק רציתי להגיד לך שמזמן כבר פיתחתי שיטה שפועלת לא רע הכל כמובן בנתיים לגבי המשיבונים שלדעתי משגעים לא רק אותנו אלא את כלל הציבור(וזאות מתוך כתבה ששודרה ברדיו) והשיטה שלי היא כזאות: מיד עם תחילת הדיבורים על הקש 1-2-3 אני מקיש מיד ומבלי להתיחס לאיזו מן ההקשות המתאימה לי ועדיף שההקשה לא תתאים למה שאני רוצה ואז מופיעה פקידה בקול שלה ואז אני מבקש ממנה את מה שאני רוצה ואז היא מפנה אותי הישר לפקיד שעוסק אם זה קורה גם שהפקידה אומרת שאלי להקשיב למשיבון ולהקיש את מה שאני רוצה אז אני מסביר לה את בעיתי ואז הן פשוט מפנות אותי ישירות לפקידה שעוסקת בבקשתי
 

girronimo

New member
טלפון לכבדי שמיעה

קיימים מכשירי טלפון מיוחדים המאפשרים להגביר ולחדד את הקול חפשו בארצות הברית לא יקר במיוחד
 
למעלה