"המצב כאן קטסטרופלי": הנוסעים בתחנה המרכזית אשקלון מייחלים שתיפתח כבר התחנה החדשה

כשלוגי

Active member
התקרה מתפוררת, השירותים לא תקינים, אין מיזוג בשום מקום ונוסעים מתלוננים על אוטובוסים שמאחרים, לעתים ביותר משעה ■ עד פתיחתה הצפויה של תחנה מרכזית חדשה ב-2026, נוסעי התחבורה הציבורית באשקלון ימשיכו לסבול מהזנחה וליקויי תחזוקה

 

EHP12

Well-known member
התקרה מתפוררת, השירותים לא תקינים, אין מיזוג בשום מקום ונוסעים מתלוננים על אוטובוסים שמאחרים, לעתים ביותר משעה ■ עד פתיחתה הצפויה של תחנה מרכזית חדשה ב-2026, נוסעי התחבורה הציבורית באשקלון ימשיכו לסבול מהזנחה וליקויי תחזוקה

חוזר על מה שכתבתי לפני שלוש שנים על מרכזית אשקלון: מי שרוצה להמנע ממנה יכול את המעבר מהאוטובוס הבינעירוני לעירוני לעשות בקניון חוצות.
 
נערך לאחרונה ב:

yair480

Active member
מקווה שלמישהו שקורא את זה יש יכולת להעביר את ההמלצות האלו וליישמם.
קצת כדי לשפר את המצב באשקלון.
1.יש להפוך את רחוב קיבוץ גלויות (היכן שהיציאה מהתחנה מרכזית) לנת"צ בלבד.
כיום אוטובוסים נתקעים שם בגלל כל הרכבים הפרטיים שמגיעים לאזור.

2. יש לצמצם רחובות למקסימום 2 נתיבי תנועה לכיוון , כיום הבנייה באשקלון מעודדת מפורשות נסיעה ברכב על פני הליכה /אופניים.והרבה מהצירים רחבים מידי.

3. להסדיר את הלו"ז של הקווים העירוניים , אני לא מבין מי חושב ב2024 שזה בסדר שלקו 18 יש לוז כזה (XX:08,XX:38,XX:50 )
אין פריסה הגיונית בשעות של הנסיעות ואמנם יש 3 נסיעות בשעה אבל יש נסיעות שבינהם יש חצי שעה.
הגיע הזמן לעשות סדר בקווים באשקלון ולסדר להם לו"ז מאוזן ואינטואטיבי.
 

EHP12

Well-known member
מקווה שלמישהו שקורא את זה יש יכולת להעביר את ההמלצות האלו וליישמם.
קצת כדי לשפר את המצב באשקלון.
1.יש להפוך את רחוב קיבוץ גלויות (היכן שהיציאה מהתחנה מרכזית) לנת"צ בלבד.
כיום אוטובוסים נתקעים שם בגלל כל הרכבים הפרטיים שמגיעים לאזור.

2. יש לצמצם רחובות למקסימום 2 נתיבי תנועה לכיוון , כיום הבנייה באשקלון מעודדת מפורשות נסיעה ברכב על פני הליכה /אופניים.והרבה מהצירים רחבים מידי.

3. להסדיר את הלו"ז של הקווים העירוניים , אני לא מבין מי חושב ב2024 שזה בסדר שלקו 18 יש לוז כזה (XX:08,XX:38,XX:50 )
אין פריסה הגיונית בשעות של הנסיעות ואמנם יש 3 נסיעות בשעה אבל יש נסיעות שבינהם יש חצי שעה.
הגיע הזמן לעשות סדר בקווים באשקלון ולסדר להם לו"ז מאוזן ואינטואטיבי.
נתחיל מזה שאשקלון היא לא עיר, אלא אוסף של שכונות המחוברות בדרכים מהירות.

לגבי קו 18 זה פשוט כי הוא קו הזנה לרכבת והלוז שלו מותאם לרכבת. על המרווחים הלא הגיוניים פנה לרכבת ישראל.

ואכן יש בעיות רבות בתחבורה הציבורית באשקלון. והיא בין הערים הבודדות בישראל שרשת הקווים העירוניים לא עברה בה רפורמה משמעותית. בין השינוייים שניתן לעשות בשירו העירוני:
למשל שקו 4 יקוצר לתחנה המרכזית (ללא אפרידר), וימשיך לתחנת הרכבת במסלול 4א. ולתושבי אפרידר לתת פתרון אחר ומהיר יותר. כך גם רוב השירות העירוני באשקלון, שנוסע במסלולים מפותלים.

בעיה עוד יותר גדולה היא בשירות הבינעירוני, שלא עובר בסמוך לשכונות המגורים של העיר. כאשר העירייה מתנגדת שתהייה תחבורה ציבורית על ציר רבין בה ניתן להעביר שירות בינעירוני, קווי הזנה טובים מביאה לכך שהרכבת מביסה את שירות האוטובוסים.
 
למעלה