מקווה שלמישהו שקורא את זה יש יכולת להעביר את ההמלצות האלו וליישמם.
קצת כדי לשפר את המצב באשקלון.
1.יש להפוך את רחוב קיבוץ גלויות (היכן שהיציאה מהתחנה מרכזית) לנת"צ בלבד.
כיום אוטובוסים נתקעים שם בגלל כל הרכבים הפרטיים שמגיעים לאזור.
2. יש לצמצם רחובות למקסימום 2 נתיבי תנועה לכיוון , כיום הבנייה באשקלון מעודדת מפורשות נסיעה ברכב על פני הליכה /אופניים.והרבה מהצירים רחבים מידי.
3. להסדיר את הלו"ז של הקווים העירוניים , אני לא מבין מי חושב ב2024 שזה בסדר שלקו 18 יש לוז כזה (XX:08,XX:38,XX:50 )
אין פריסה הגיונית בשעות של הנסיעות ואמנם יש 3 נסיעות בשעה אבל יש נסיעות שבינהם יש חצי שעה.
הגיע הזמן לעשות סדר בקווים באשקלון ולסדר להם לו"ז מאוזן ואינטואטיבי.
נתחיל מזה שאשקלון היא לא עיר, אלא אוסף של שכונות המחוברות בדרכים מהירות.
לגבי קו 18 זה פשוט כי הוא קו הזנה לרכבת והלוז שלו מותאם לרכבת. על המרווחים הלא הגיוניים פנה לרכבת ישראל.
ואכן יש בעיות רבות בתחבורה הציבורית באשקלון. והיא בין הערים הבודדות בישראל שרשת הקווים העירוניים לא עברה בה רפורמה משמעותית. בין השינוייים שניתן לעשות בשירו העירוני:
למשל שקו 4 יקוצר לתחנה המרכזית (ללא אפרידר), וימשיך לתחנת הרכבת במסלול 4א. ולתושבי אפרידר לתת פתרון אחר ומהיר יותר. כך גם רוב השירות העירוני באשקלון, שנוסע במסלולים מפותלים.
בעיה עוד יותר גדולה היא בשירות הבינעירוני, שלא עובר בסמוך לשכונות המגורים של העיר. כאשר העירייה מתנגדת שתהייה תחבורה ציבורית על ציר רבין בה ניתן להעביר שירות בינעירוני, קווי הזנה טובים מביאה לכך שהרכבת מביסה את שירות האוטובוסים.