הניחוש שלי
הם לא מתכננים טובים לטווח רחוק. אפשר להדגים את זה עם שלושת השחקנים השונים ששיחקו את גרגור קלגאן (והיי, אולי ארבעה. לא קל לאבד את הראש ולהישאר אותו שחקן), או עם שתי השחקניות ששיחקו את מירסלה, שני השחקנים של טומן, וכו'.
זו לא אשמתם, אגב: העסקים של סדרות הם עסקים עם אי וודאות, לא ברור אם העונה תמשיך ולכמה עונות. למשל למרות הצהרת ד&ד שהם רוצים שבע עונות, היו דיווחים שבHBO רוצים שמונה. כלומר כל עבודת התכנון לעתיד משתנה כל הזמן.
אני מתאר לעצמי גם שהם רצו משהו אינטנסיבי בכל עונה: הארדהום, למשל, בעונה הקודמת. דמיין לעצמך כמה העונה הייתה חלשה בלי הארדהום ועם קינגסמוט/משאל מלך? גם ככה הצופה הממוצע שלא קרא את הספרים לא זוכר את כל גיבורי המשנה. אז להזכיר לו את באלון, ולהכניס על הדרך את יורון/ויקטאריון/אאירון? זה היה הורס את הסדרה. כל העלילות המתונות יותר צריכות להיות במשורה.
בעונה הקרובה הם כבר מתמרנים בארץ לא נודעת: הם יודעים מה יהיו קווי העלילה באופן גס, אבל את האירועים וההתפתחויות הקטנים יותר הם צריכים להמציא בעצמם. והנסיון מראה שהדברים שמרטין כתב והם מעבדים יוצאים לרוב יותר טובים מקווי עלילה שהם המציאו. אז חוץ מ"קרב ששת הצבאות", שזה משהו שמרטין בוודאי המציא, גם אם לא כתב עדיין, צריכים להיות הרבה אירועים כמו המצור על ריברן/נהרן, אירועים קטנים, לא מאוד משפיעים על התמונה הגדולה, אבל מעמיקים את העיסוק בדמויות ובעולם. אירועים כאלה מרטין טרם המציא, אז הם מעדיפים פשוט לקחת את כל עלילות המשנה שלא עובדו ולעבד אותן. התוצאה כמובן יוצאת צורמת לקוראים: מה הצופים חושבים על כוחות הקסם של מליסנדרה, היום אחרי שריפת שירין והקרב על וינטרפל? לעומת זאת מה הקוראים יודעים, בהתחשב בקסם שלושת העלוקות?
(לא זוכר אם הבאתי פה את התיאוריה שמליסנדרה היא בעצמה מתה שהוקמה לתחיה כמו לורד בריק דונדאריון, ואפשרי בהחלט שהיא בת כמה מאות שנים. זה מעוגן מאוד בספרים, אבל בסדרה מליסנדרה נראית כרגע כמו סתם עוד פנאטית כמו הדרורים. ואם כבר דרורים, הם דוגמה לעלילה שעובדה בצורה גרועה מאוד לעומת מרטין: בראש ובראשונה זו ההצגה שלהם בסדרה כפנאטים והומופובים, בזמן שהספרים מעמיקים את העובדה שהדרורים הם גם לוחמים בשחיתות ומהווים את קולו של האזרח הקטן, ככה שעם כל הבעיות שלהם, הם לא סתם עוד רשעים שאפשר לאהוב לשנוא כמו את הבולטונים)