המקטע הצפוני של איילון - היה סגור שנתיים?!

danezeq

Member
המקטע הצפוני של איילון - היה סגור שנתיים?!

אני בדכ לא מתנייד בעיר עם רכב.
המקטע ש הצפוני של איילון (בין מחלף שבעת הכוכבים בדרום למחלף לא יודע את שמו בצפון) היה סגור מ2014 עד לאחרונה?
מישהו יכול לתת פרטים? למה היה סגור?
תודה
 

משה12333

New member
בטח שהיה סגור. תראה כמה דברים עשו בקטע הזה במשך פרק הזמן

של שלוש השנים שבהן הוא היה סגור:

מחלפים חדשים (השלמת מחלף שבעת הכוכבים בדרום הקטע ובניית מחלף המעפילים בצפונו של הקטע), מסילות רכבת חדשות (במקום מסילת החוף הישנה שתינטש ותהפוך ל"פארק המסילה הנטושה". מסילת החוף הועתקה מזרחה אל בין נתיבי האיילון החדש בקטע הזה), תחנת רכבת חדשה (תחנת הרצליה החדשה), תוואי כביש משוקע, מעברים להולכי רגל, מעברים חקלאיים, סוללות הגנה, סוללות אקוסטיות, מערכת ניקוז חדשה שתתחבר לבריכת שאיבה חדשה, פיתוח נופי של עצים וצמחייה.

אי אפשר היה לבצע כל זאת אם קטע הכביש לא היה נסגר לתנועה. הוא נהרס לטובת חפירה עמוקה ובניית כל התשתיות החדשות האלה. אפילו תשתיות ארציות חדשות של קווי מים וביוב נבנו מתחתיו.

































 

danezeq

Member
תודה! זה בדיוק המידע שחיפשתי

1.מה זה גשר הBRT? קשור לקו הוורוד?
2. לתחנת רכבת הרצליה יהיו שני מבני מבואה מזרחי ומערבי כמו בת"א-אונ'?
3.האם יש גשר כלשהו שמאפשר כיום, טרם הקמת מבנה המבואה המערבי לקחת אוטובוס מתחנת הרכבת להרצליה פיתוח מבלי לעמוד בפקקים? גשר הBRT קשור לזה?
4. מחלף מעפילים הוא המחלף האחרון באיילון נכון להיום?
5. מתי יסיטו את הרכבת לתוואי החדש?

שוב תודה!
 

משה12333

New member
תשובות לשאלות:

1. גשר ה-BRT הוא גשר הירידה החדש במחלף שבעת הכוכבים משד' שבעת הכוכבים אל איילון לצפון.
הגשר עובר מעל לחניון המזרחי של תחנת הרכבת הרצליה.
בשד' שבעת הכוכבים יעבור הקו הורוד של ה-BRT מכפ"ס למרינה בהרצליה וההיפך.

2. תחנת הרכבת הרצליה עוברת שינוי מוחלט: נבנות בה מסילות חדשות, רציפים חדשים (כחלק מההכנות לקליטת המסילה המהירה החשמלית לירושלים וההכנות לקליטת מסילת השרון שתבוא מרעננה בין נתיבי דרך 531), נבנית לה כניסה חדשה לנוסעים ממערב לנתיבי האיילון, נבנה לה חניון מערבי חדש לכלי רכב ליד כניסה זאת ואפילו מכניסה זאת מתוכנן קו רכבל אווירי עד למרינה דרך אזור התעשייה.

ניתן יהיה להיכנס לתחנה החדשה משני צידי האיילון (כמו בתחנת האוניברסיטה).


3. קיים היום גשר להולכי רגל מעל לנתיבי האיילון מהכניסה לתחנת הרכבת לכיוון מערב אל הרצליה-פיתוח.


4. נכון להיום, האיילון הושלם לכיוון צפון לכל אורכו, עד לחיבורו לכביש החוף.
מצפון למחלף המעפילים יש עוד שני מחלפים: מחלף שמריהו מזרח (מחבר בין דרך האיילון לדרך 531) ומחלף רשפון-געש (מחבר בין דרך האיילון לכביש החוף).

מחלף שמריהו-מזרח נפתח לתנועה חלקית אך ורק לצפון מדרך האיילון ולצפון מדרך 531 (בנוסף לפתיחתו המוקדמת מהאיילון לצפון לכיוון מזרח אל דרך 531).

מחלף רשפון-געש נפתח לתנועה חלקית אך ורק לצפון מדרך האיילון ומדרך 531 .

האיילון לדרום עדיין לא נפתח מכביש החוף (מחלף רשפון-געש) ומדרך 531 (מחלף שמריהו-מזרח).


5. לפרוייקטים של הרכבת יש תמיד לוחות זמנים אחרים שמפגרים אפילו בעשור ומעלה לעומת הפרוייקטים של הכבישים והמחלפים.

כבישים ומחלפים- נבנים במהירות ונפתחים לציבור לפני הזמן.

מסילות ותחנות רכבת- נבנים באיטיות בשל מורכבותם ועלותם העצומה לקופה הציבורית.











































 

משה12333

New member
ראש עיריית רעננה אינו מסכים לאשר את תוואי הקו הורוד ברח'

אחוזה בעירו (דרך 541) מהסיבה המוצדקת שגריעת נתיב נסיעה לכל כיוון בציר המרכזי הזה לטובת הקו הורוד, תגרום לעצירת התנועה לכלל כלי הרכב בעירו.

ראש עיריית רעננה הציע לשר התחבורה את רח' וייצמן המקביל לו מצפון כרחוב שמתאים יותר להקמת נתיב BRT בו.

שר התחבורה אינו מסכים לכך ותוקף את ראש עיריית רעננה הנוכחי על הפרת כל הסיכומים האישיים בינו לבין ראש העיר הקודם של רעננה.

שר התחבורה הבטיח לראש העיר הקודם שהוא יקדם במהירות את סלילת דרך 531 בשביל תושבי עירו ובתמורה לכך, ראש העיר יאשר את הקמת הקו הורוד בתוואי המקורי שלו, ברח' אחוזה.

כרגע, הקו מוקפא עד שמישהו מבין שני האישים יוותר לשני בסוגיית התוואי.

 
בצדק

אי אפשר להעמיס יותר על רחוב אחוזה - גם היום הוא "סתום" לחלוטין.
אינני בטוח שגם רח' וויצמן מתאים, במיוחד לאור הבניה המסיבית המתקיימת לאורכו.
בכלל לא מזמן עבר הרחוב "שדרוג" = האם בתכנונו נשקלה בכלל האפשרות להוספת נתיב ל- BTR ?
 
למעלה