המראה חלקה

ריצת המראה על ציר המסלול?

מתאים למטוסים קלים הממריאים על מסלות של שדה לתעופה כללית.
במסלולים של שדות תעופה גדולים יש על ציר האמצע פנסים אשר להם גבשושית הבולטת כשני ס,מ מעל פני המסלול.
בדרך כלל טייסים של מטוסי נוסעים יימנעו מלהריץ את הגלגל הקדמי ע"ג קו האמצע וימריאו מעט הצידה ממנו ע"מ שלא להרעיד את המטוס מנסיעת הגלגל על גבשושיות הפנסים.
אריאל אריאלי
 

mayafit

New member
גבשושיות תאורה על ציר המסלול

אריאל, לא ישבתי בתא טייס מטוס נוסעים ולא דיברתי עם מטיסיהם, אבל השבוע שמעתי ברדיו את הקברניט אלון (אם איני טועה) פרג העוסק בשעות הפנאי שלו בהסרת פחדי טיסה מאלו הפוחדים לטוס.
בין יתר דבריו, המפגש כולל הסבר לגבי רעשים בריצת ההמראה הנובעים מריצת הגלגלים הקדמיים על גופי התאורה בציר המסלול.
סתם הערה.
 
נכון מאד.

וזאת, בדיוק, הסיבה שהם מנסים שלא להמריא בדיוק על קו האמצע (ואני, כמובן, לא טייס מטוס נוסעים.....
)

אריאל אריאלי
 

rafibo

New member
במקרה...

יצא לנו לנחות בחודש שעבר עם הטקסן שלנו בפסקרה שבאיטליה. הבמפים של התאורות בציר המסלול שם בהחלט מטרידים. וזה לא עניין של פחד מטיסה, זה עניין של בלאי מואץ ומיותר למטוס. משום מה בשדה הזה הבמפים האלה גבוהים במיוחד, גם במסלולי ההסעה. אחרי החוויה של ריצת הנחיתה, את כל השאר (כולל ההסעות וההמראה) עשינו כבר קצת בצד. חצי מטר הצידה מספיק...
 
למעלה