המריבות של אפל עם פייסבוק

JEK12345JEK

Well-known member
"פייסבוק" יכולה רק לקפוץ
נאחל בהצלחה לשתי הצדדים
 

JEK12345JEK

Well-known member

התביעה החדשה: גוגל פעלה עם פייסבוק להרוג תחרות בפרסום מקוון​

קואליציה של עשרה תובעים כלליים בארה"ב הגישה אתמול תביעה נגד גוגל: ובה הם מאשימים אותה בהסכם לא חוקי עם פייסבוק​

ההסכם נתן לפייסבוק זכויות מיוחדות בתמורה לכך שהרשת החברתית תבטיח לא לפתח מערכת פרסום מתחרה​



שרשרת התביעות נגד ענקיות הטכנולוגיה ממשיכה קואליציה של עשרה תובעים כלליים במדינות בארה"ב בהובלת התובע הכללי של טקסס, הגישה אתמול תביעה נגד גוגל ובה הם מאשימים אותה בהסכם לא חוקי עם פייסבוק, לפי התביעה ההסכם נתן לפייסבוק זכויות מיוחדות במערכת הפרסום המקוון של גוגל בתמורה לכך שפייסבוק תבטיח לא לפתח מערכת פרסום מתחרה, התובעים כולם רפובליקנים הגישו תביעה אזרחית נגד גוגל כאשר פייסבוק עצמה אינה מואשמת

פייסבוק מפעילה מערכת פרסום פנימית משלה כבר שנים אך לפי התביעה שורשי הבעיה צצו כאשר החברה ניסתה לאיים על הדומיננטיות של גוגל בפרסום באינטרנט
ב2017

גוגל הציעה בתמורה לפייסבוק הסכם לפיו האחרונה תיסוג מנסיונות לאיים על הדומיננטיות של גוגל בתחום זה, בתמורה כאמור לזכויות שימוש מועדפות במערכת של גוגל הקוד הפנימי בגוגל להסכם עם פייסבוק היה "ג‘דיי כחול" על שם הדמות מסרטי מלחמת הכוכבים
גוגל היא מונופול של טריליון דולר שמנצל בחוצפה את כוחו המונופוליסטי והולך עד כדי לגרום למנהלים בכירים בפייסבוק להסכים לחוזה שפוגע בלב התהליך התחרותי אמר התובע של טקסס קן פקסון

מדובר בתביעה נוספת מעבר לתביעה התקדימית והראשונה שמשרד המשפטים האמריקאי ומדינות שונות הגישו נגד גוגל באוקטובר על כך שהיא מנצלת את כוחה כדי לשמור על מונופול בעולם מנועי החיפוש, כולל תשלומים למפתחים של דפדפני אינטרנט תביעה שלישית אמורה להיות מוגשת נגד גוגל בשבוע הבא על-ידי קואליציה אחרת של תובעים רפובליקאים ודמוקרטיים ממדינות שונות בתביעה המתוכננת טוענים התובעים כי גוגל שינתה את מנוע החיפוש כדי לפגוע במתחרים

רשות רגולטורית אחרת בארה"ב נציבות הסחר הפדרלית (FTC) הגישה בשבוע שעבר תביעת הגבלים עסקיים נגד פייסבוק ובה דרישה כי הענקית תיפרד משליטתה בשתי החברות שרכשה וואטסאטפ ואינסטגרם

פייסבוק לא הגיבה לתביעה גוגל הכחישה את פרטי העסקה עם פייסבוק וטענה שהאחרונה לא מקבלת מידע מיוחד, הטענות של התובע הכללי פקסון חסרות ערך אך הוא החליט להתקדם בניגוד לכל העובדות, אנחנו השקענו במערכת מתקדמת של טכנולוגיית פרסום שעוזרת לעסקים ותורמת לצרכנים מסרה גוגל
 

לוייםLEVIM

Well-known member
בשבוע שעבר הוגשה בישראל בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת גוגל
על הפרק Google Play חנות האפליקציות של גוגל
האישום: מהלכים אנטי תחרותיים לכאורה ותביעה להחזיר עשרות מיליוני שקלים למשתמשי אנדרואיד בישראל
 

Critical Thinking

Well-known member
אין לי בעיה עם Apple שכן אין לי מכשירים מתוצרתה.
גם אין לי account אמיתי ב- Fecesbook(*), אלא אחד בזהות בדויה, לצורך עיון בדפי Fecesbook המחייבים קיום account, אולם הייתי רוצה לראות את Fecesbook מתגמדת בחזרה לממדיה בראשית דרכה - מיזם קטלוג שמות סטודנטים ותמונתם באוניברסיטה.

Fecesbook הפכה להיות מפלצת המייצרת fake news ותאוריות-קשר מטומטמות ועליה לעבור מן העולם.
היא פשוט מטפישה את האנושות!



(*)לא שגיאת כתיב
 

JEK12345JEK

Well-known member
אין לי בעיה עם Apple שכן אין לי מכשירים מתוצרתה.
גם אין לי account אמיתי ב- Fecesbook(*), אלא אחד בזהות בדויה, לצורך עיון בדפי Fecesbook המחייבים קיום account, אולם הייתי רוצה לראות את Fecesbook מתגמדת בחזרה לממדיה בראשית דרכה - מיזם קטלוג שמות סטודנטים ותמונתם באוניברסיטה.

Fecesbook הפכה להיות מפלצת המייצרת fake news ותאוריות-קשר מטומטמות ועליה לעבור מן העולם.
היא פשוט מטפישה את האנושות!



(*)לא שגיאת כתיב

אתה לא חושב שפייסבוק האמיתית כיום זה בכלל לינקאדין?


בקשר לפייסבוק
הנה כמה פעולות שהיא ביצעה בזמן האחרון (אי אפשר לומר שהיא לא מנסה להילחם בפ"נ)

פ"נ על הקורונה



יש לה אפילו זמן להתקוטט עם עובדי NSO
 

Critical Thinking

Well-known member
אתה לא חושב שפייסבוק האמיתית כיום זה בכלל לינקאדין?


בקשר לפייסבוק
הנה כמה פעולות שהיא ביצעה בזמן האחרון (אי אפשר לומר שהיא לא מנסה להילחם בפ"נ)

פ"נ על הקורונה



יש לה אפילו זמן להתקוטט עם עובדי NSO

אתה לא חושב שפייסבוק האמיתית כיום זה בכלל לינקאדין?


בקשר לפייסבוק
הנה כמה פעולות שהיא ביצעה בזמן האחרון (אי אפשר לומר שהיא לא מנסה להילחם בפ"נ)

פ"נ על הקורונה



יש לה אפילו זמן להתקוטט עם עובדי NSO
אינני חושב כי NSO יצרה פרצות.
היא גילתה פרצות באפליקציות תקשורת ומנצלת אותן כדי "להדביק" טלפונים של קרבנות מעקב מבלי צורך לשים יד על המכשיר...
 

JEK12345JEK

Well-known member
האפליקציות והמשחקים הפופולאריים ביותר לשנת 2020 (גוגל-פליי/אפ-סטור)
 

JEK12345JEK

Well-known member
הצעד של אפל שיחתוך בחצי את ההכנסות של פייסבוק: טים קוק וצוקרברג עולים להתקפה


לקראת השינוי במדיניות הפרטיות של אפל תוקף מארק צוקרברג את אפל ומכנה אותה ”המתחרה הגדולה ביותר שלנו”​

טים קוק מצידו יוצא נגד ”עסקים שבנויים על הטעיית משתמשים”​


מארק צוקרברג.

במה שנראה כמו עוד שלב במאבק הבלתי נגמר של עולם הטכנולוגיה בין אפל ופייסבוק, עולים עתה ראשי ענקיות הטכנולוגיה להתקפה. ברגע, הצעד של אפל שעלול לעלות ביוקר לפייסבוק

תקציר הפרקים הקודמים​

הקרב בין שתי החברות החל בשנה שעברה עם ההודעה של אפל כי החל מiOS 14 – גרסת מערכת ההפעלה שעלתה לאוויר בספטמבר – היא תימנע ממפרסמים דוגמת פייסבוק, להשתמש במידע שאספו מ”מזהה הפרסום” (או IDFA) של המשתמשים – שהוא פרופיל ייחודי למשתמשי iOS, המשמש לפרסום מטורגט. אם המפרסמים ירצו להמשיך להשתמש במזהה הייחודי הזה, עליהם יהיה לקבל את אישורם המפורש לכך (כלומר, מצב opt-in, א.א.).
בפייסבוק טענו אז כי השינוי של אפל יוביל להפסדים של כחצי מההכנסות שלה מפרסום דרך חטיבת Audience Networks שהיא מפעילה, ועל פי דיווחים, ההפסדים של פייסבוק ושאר חברות הפרסום יכולים להגיע למאות מיליארדי דולרים בעקבות המהלך

“אחת המתחרות הגדולות”​

עד עכשיו הקפידה פייסבוק לתקוף את הצעדים של אפל כחברה, וגייסה לצורך כך טיעונים כמו הגנה על העסקים הקטנים. אולם עם דיווח תוצאות הרבעון הרביעי של 2020, נראה שבחברה שלפו את החליפה של האיומים מהארון.
בשיחה עם משקיעים, אמר מנכ”ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג: “אפל אומרת שהם עושים את זה (מונעים את הגישה של חברות למזהה המשתמש, א.א.) כדי לעזור למשתמשים, אבל המהלכים שלהם מראים בבירור כי הם עושים את זה פשוט כדי לשמור על האינטרסים שלהם”, אמר צוקרברג והגדיר את אפל כ”אחת המתחרות הגדולות שלנו”.
לדברי צוקרברג, המטרה הסופית של אפל היא להשתמש בכוח האדיר שיש לה כדי לשים בקדמת הבמה את המוצרים שלה. צוקרברג ציין כי אפל עושה זאת עם iMessage, המתחרה ישירות מול וואטסאפ ופייסבוק מסנג’ר וכינה אותה “אפליקציית המסרים הפופולרית ביותר באמריקה”. צוקרברג טען ש-iMessage מגיעה עם ה-API של אפל ומותקנת מראש על כל אייפון, ולכן היא “כלי נשק מרכזי” באקוסיסטם של אפל.




“לאפל יש כרגע תמריץ להשתמש בדומיננטיות של הפלטפורמה שלהם (iOS, א.א.) כדי להשפיע על האופן שבו האפליקציות שלנו עובדת, והם עושים זאת באופן קבוע כדי לתת קדימות למוצרים שלהם”, אמר צוקרברג וחזר למסר של קמפיין המודעות של פייסבוק נגד אפל – הטוען כי האופן שבו פועלת הענקית מקופרטינו “פוגע במיליון עסקים קטנים”.
צוקרברג גם תקף את מדיניות ה-App Privacy Details או “מדבקות הערכים התזונתיים” שהחלה אפל לצרף לאפליקציות, וכוללות מידע בנוגע לדאטה שנאסף מהמשתמשים: “אפל השיקה עכשיו מה שמכונה ‘מדבקות ערכים תזונתיים’, שעוסקות בדאטה שאפליקציות אוספות, במקום הפרטיות והאבטחה של ההודעות שאנשים שולחים. אפל מגבה עותקים לא מוצפנים מקצה-לקצה של הודעות ה-iMessage של משתמשים, אלא אם אתם מבטלים את iCloud”

הפיצ’ר הפרטיות שהוציא את פייסבוק משלוותה היה אמור לעלות לאוויר עם הגרסה הראשונה של iOS 14 – אי שם בספטמבר, אך אפל דחתה את היישום שלו לאביב. באפל אמנם לא הגיבו ישירות לצוקרברג, אך בעבר עמדו שוב ושוב מאחורי ההחלטה – ובשבוע שעבר שחררה קופרטינו מדריך בשם “יום בחיי המידע שלכם” כדי להציג בפני המשתמשים את כל הדרכים שבהם עוקבים אחריהם עבור פרסום וטרגוט, עוד עקיצה מרומזת בקרב נגד פייסבוק.

טים קוק: טכנולוגיה יכולה להצליח גם בלי מאגרים של מידע אישי שנאסף מעשרות אתרים​





טים קוק אמנם לא הגיב ישירות לטענות של צוקרברג ולא הזכיר את שמו, אבל בנאום שנשא בכנס פרטיות אירופאי, אמר מנכ”ל אפל: “טכנולוגיה יכולה להצליח גם בלי מאגר עצום של מידע אישי, שנאסף מעשרות אתרים ואפליקציות… הפרסום שגשג במשך שנים בלעדי זה”.
קוק גם הוסיף עקיצה לגבי תפקידה לכאורה של פייסבוק במאורעות האחרונים בוושינגטון: “אנחנו נמצאים בתקופה שתיאוריות קונספירציה ודיס-אינפורמציה משתוללות ומתודלקות על ידי אלגוריתמים. אנחנו לא יכולים להתעלם מהתפיסה כאילו כל מעורבות (אינגייג’מנט) של משתמשים היא טובה – וככל שהיא מתמשכת יותר, כך היא טובה יותר – הכל למען המטרה של לאסוף יותר דאטה”. לבסוף סיכם קוק, בלי להזכיר את פייסבוק בשמה: “אם עסק בנוי על הטעיית משתמשים, ניצול דאטה ויצירת מצג שווא של חופש בחירה, לא מגיעים לו שבחים אלא תיקונים”
 

לוייםLEVIM

Well-known member
פייסבוק למשתמשי אייפון: אפשר בבקשה לאסוף עליכם מידע?

פייסבוק מבקשת ממשתמשי האייפון לאשר לה לאסוף עליהם מידע מאפליקציות ושירותים אחרים​

המטרה: להקדים את ההודעה הנוקשה שתגיע מאפל​


ההודעה שתציג פייסבוק למשתמשים


הקרב בין אפל לפייסבוק על השינוי למדיניות הפרטיות של החברה, שעל הדרך צפוי לחתוך משמעותית את ההכנסות של פייסבוק מפרסום, נמשך. אחרי שבסוף השבוע, ביקרו מנכ”לי ענקיות הטכנולוגיה את המדיניות של החברה היריבה, מנסה פייסבוק למזער נזקים ולהקדים את התרופה למכה עם התראה משלה, שתקדים את זו של אפל

מנסים לצמצמם נזקים​

כזכור, שינוי במדיניות הפרטיות של אפל, שאמור להיכנס לתוקפו באביב הקרוב, ימנע מחברות דוגמת פייסבוק לקבל גישה למזהה המשתמש (IDFA) של בעלי מכשירי iOS אלמנט חשוב עבור פרסום מטורגט. בפייסבוק מנסים להילחם במהלך בחצי השנה האחרונה, כשבחודשים האחרונים הם מנסים למצב את עצמם כ”מגיני העסקים הקטנים” ומדגישים כי המהלך יפגע קודם כל באותם עסקים, הם עשו זאת בקמפיין פרסום בעיתונים הגדולים בארה”ב בדצמבר האחרון, אז גם טענו שאפל “הורגת את האינטרנט” החופשי על ידי הוצאה לפועל של המהלך שלה


עתה, נראה שפייסבוק השלימה עם רוע הגזירה, ובניסיון למזער נזקים, היא רוצה להקדים את ההודעות העתידיות של אפל. החברה החלה להציג בפני משתמשי iOS הודעה ובה היא מנסה לשכנע אותם לתת לה לעקוב אחריהם לצורך פרסום מטורגט “חוויה מותאמת אישית” – בניסיון לעקוף את השינוי במדיניות הפרטיות של אפל שייצא לפועל בקרוב. ההודעה הזו מגיעה לאחר דיווחים, שפייסבוק מעריכה כי פחות מ20% ממשתמשי האפליקציה בiOS צפויים לאשר את המשך המעקב אחריהם לאחר השינוי של אפל


בלי המילה “לעקוב”​

ההודעה של פייסבוק תוצג בפני משתמשים בכל העולם, והיא תכלול את השינויים במדיניות של אפל, והאופן שבו הם צפויים להשפיע על העסקים של פייסבוק (ספוילר: יפגעו בה כלכלית). המטרה היא לקבל כבר עכשיו את אישורם, ולא לחכות שאפל תציע למשתמשים לתת אישור (opt-in) למעקב של אפליקציות אחריהם עבור פרסום. כך מנסה פייסבוק לשלוט על הנוסח של ההודעה שתוצג בפני המשתמשים, מה שכמובן יעזור לה בנסיונות השכנוע

כך למשל ההודעה של פייסבוק לא כוללת את המילה “לעקוב” (Track) שכן תופיע בהודעה של אפל, במקום המילה הזו מבקשת פייסבוק בהודעה שלה “להשתמש בפעילות שלכם באפליקציות ובאתרים”

בהודעה של אפל, לעומת זאת, ייכתב במפורש שפייסבוק (או כל חברה אחרת לצורך העניין) “תעקוב אחריכם באפליקציות ובאתרים הנמצאים בבעלות של חברות אחרות”.
דובר מטעם פייסבוק אמר ל-The Verge כי משתמשיה ב-iOS שיאפשרו את המשך המעקב דרך ההודעה שתקפיץ בפניהם לא יהיו חשופים לאיסוף מידע שטרם נאסף עד כה, אלא רק ייתן לה את היכולת להמשיך ולאסוף את אותו המידע כדי להציג בפניהם פרסום מטורגט. בנוסף, אחד הטיעונים המרכזיים שמעלה פייסבוק הוא העובדה שפרסומות מטורגטות עוזרות לתמוך בעסקים הקטנים
 
למעלה