המשאבה של ה1124

המשאבה של ה1124

לאחר בדיקה של המשאבה של הסער 1124 לא הופתענו לגלות כי כשמעלים קו מים לגובה (הניסוי בוצע על ידי סולם גבהים)וסוגגרים את המים, המשאבה לא מזהה פתיחת מים . אני בטוח שהבעיה מוכרת אך מה לעשות שאנו קיבלנו רכב סער כזה רק עכשיו וגם הוא מושאל מבית ספר לכבאות.
 

fireman

New member
בעיה של משאבה אוטומטית

עם קווי מים ארוכים....המשאבה המותקנת ברכבי ה 1124 היא משאבה אוטומטית המגבירה או מנמיכה את סיבובי המנוע בהתאם לפתיחה/סגירה של ברזים, המערכת הזו עובדת על פי מד זרימה המפעיל את המשאבה כאשר המים זורמים ומפסיק את פעולתה כאשר אין זרימה של מים כלומר ברז סגור.... הבעיה היא כאמור בקווי מים ארוכים ובקווי מים הנפרשים לגובה.....כאשר פותחים קו מים לגובה קיים לחץ של זרימת מים בכיוון ההפוך בהתאם לכוח המשיכה הפועל על המים שכמובן הולכים עם כוח המשיכה כלומר למטה....במקרה ונפרוש קו מים לגובה של 30 מטר נפתח את המים הזרנוק יתמלא נעבוד איתו נסגור את הברז המשאבה תנמיך את הטורים אבל המים נשארים בזרנוק ושואפים לזרום לכיוון ההפוך כלומר כלפי מטה, אם נפתח שוב את המזנק למעלה לא יזרמו מים כי הם זורמים בדיוק לכיוון מטה כלומר הכיוון ההפוך ולכן אין יציאה של מים מהזרנוק עצמו ולכן המשאבה "חושבת" שלא פתחת את הברז. זאת בהחלט בעיה הניתנת לגישור ע"י פתיחת ברז נוסף כמו ברז הגלגלון שמייד יחזיר את המשאבה לפעולתה או להפעיל אותה באופן ידני. לגבי קווי מים ארוכים המשאבה מזהה כי הברז נפתח במקרה והקו הוא מישורי אך לוקח למשאבה קצת יותר זמן "להבין" את זה. איך אומרים, לכל פלוס יש מינוס....כמו עם המשאבות שמותקנות ב1234 המורכבות מאוד להפעלה אך מערכת הניהול המבטיחה לחץ מוצא קבוע ללא קשר במספר הקווים ואורכם (בדור האחרון של התכוף) ד"א בעיה נוספת שתגלו ב1124 הוא קודם כל הסחיבה העלובה שלו, הוא כבד מאוד ואיטי והבעיות עם מיכל המים שלו שנוטה לנזול ולהתפוצץ לעיתים קרובות
 
למעלה