המשך אליפות העולם יורקשייר - כביש עילית נשים וגברים

המשך אליפות העולם יורקשייר - כביש עילית נשים וגברים

אחרי שבוע של גשמים רצופים ורוחות, אולי יעשה אלוהי יורקשייר עמנו חסד וישלח קצת שמש. לפי התחזית צפוי מזג אויר סביר עם רוח קלה.
הנשים מזנקות בשעה 13:40 שעון ישראל ל-150 ק"מ ואמורות לסיים בסביבות 18:00. שידור חי ביורוספורט לפחות מ-16:00 ואולי גם לפני כן.
את ישראל מייצגות רותם גפינוביץ (מס' גב 121) ועומר שפירא (מס' 122). בניגוד לשאר המרוצים באליפות, כאן יש נבחרת אחת שהיא בשתי רמות מעל כל היתר וזו נבחרת הולנד. כל המרוץ הוא על הכתפיים שלהן וכל ניצחון של רוכבת שהיא לא הולנדית יהיה בגדר הפתעה. המועמדת המובילה היא מריאנה ווס שהמסלול מתאים לה, אבל במידה ואחת מחברותיה לקבוצה תיכנס לבריחה, תאלץ ווס להישאר בדבוקה.
הנעלם הגדול היא הרוכבת האמריקאית שניצחה בנג"ש, קלואי דייגרט אואן. ההולנדיות יצטרכו לשים מישהי על הזנב שלה כל הזמן. אם היא תצליח לברוח 20-30 ק"מ לסיום, זו תהיה הפעם האחרונה שדבוקת הנשים תראה אותה, כי היא תעשה להן "קנצ'לארה".
מבחינת הישראליות, המסלול מתאים יותר לעומר שפירא למרות שהעליות בו אינן ארוכות. המטרה שלהן צריכה להיות להישאר עם הדבוקה עד כמה שיותר מאוחר, ואם הקצב לא יהיה גבוה במיוחד, לנסות להשתחל לאיזו בריחה ב-30 הק"מ האחרונים.
לשתיהן
 
הפסילה במרוץ ה-U23

אתמול נערך מרוץ ה-U23 תחת גשם ורוח. כרגיל בתנאים אלו, היו גם נפילות וגם פנצ'רים. הרוכב ההולנדי גבה הקומה, נילס אקהוף, היה מעורב בנפילה באמצע המרוץ. בתחילה היה נראה שנפגע בכתפו, אך הוא עלה על אופניו, המשיך במרוץ, הגיע להיות חלק מקבוצת רדיפה של 3 רוכבים שהצליחה להשיג בק"מ האחרון את 4 הרוכבים שהיו בראש וניצח בספרינט בין שבעת הרוכבים שייצגו 7 מדינות שונות. כשעה לאחר סיום המרוץ הודיע חבר השופטים כי הוא נפסל והניצחון הועבר לאיטלקי שסיים שני בספרינט.
הפסילה הייתה על רקע זה שאקהוף נעזר בדראפטינג בחזרה לדבוקה אחרי הנפילה שלו. יחד איתו נפסלו על אותה עבירה, אבל בארועים אחרים במרוץ, קונישב, כוכב נבחרת איטליה (בנו של רוכב העבר הרוסי) ונליסן מדנמרק.
הפסילה עוררה הדים וביקורת בגלל מספר סיבות:
1. הפסילה נעשתה באיחור רב. אם היו פוסלים אותו זמן קצר אחר העבירה זה היה בסדר, אבל הרוכב לא ישב אחר כך בדבוקה, אלא היה חלק מקבוצות בריחה והשפיע באופן ישיר על התפתחות ותוצאות המרוץ.
2. איפה ואיפה בפסילות על רקע דראפטינג. יש מרוצים שפוסלים ויש מרוצים שמעלימים עין. לחלק מהמעורבים נראה שאין חוקים ברורים.
לדעתי, לא שמענו את צוות השיפוט. כנראה היו להם סיבות טובות לפסול. יתכן והמשיכה הייתה עם רכב הקבוצה ולמרחק רב ואז זו בבירור עבירה. נכון שהיה צריך לפסול מיידית, אבל לא תמיד יש בידי השופטים מיידית את כל סרטי הצילום ואם מביאים להם את העדות רק בסיום המרוץ, אז רק שם הם יכולים לפסול.
 
עומר שפירא סיימה במקום ה-60

בפיגור של קרוב ל-10 דקות מהמנצחת אנמיק ון פלוטן. רותם גפינוביץ לא סיימה את המרוץ, ואם להתבסס על הרשימה ב-PCS אז היא הייתה אחת הרוכבות האחרונות שהורדו מהמסלול כשהדבוקה האחרונה שנרשם לה זמן הייתה בפיגור של 23:47 דקות מהמנצחת. אם ניקח את הדבוקה הראשית שהגיעה בפיגור של 5:20 דקות מהמנצחת וכללה את מריאנה ווס, מדובר על פיגור של 4:30 דקות לעומר שפירא מול השדה הראשי. לדעתי, בסך הכל, התוצאה והמיקום האלו משקפים בדיוק די רב את מעמדה בדבוקה העולמית.
 
מרוץ הגברים

7 שעות של גשם, רוח ו-280 ק"מ של עליות וירידות בלתי פוסקות. זה מה שמצפה לרוכבי העילית היום החל משעה 10:40 ועד קרוב ל-18:00. גובה מצטבר של טיפוס הוא 3,645 מטר ובסיום בהרוגייט יש 7 סיבובים של המסלול הקבוע באליפות של 13.8 ק"מ לסיבוב (לדעתי, המרחק מוגזם, ניתן היה בשקט להוריד 2 סיבובים והיה עדיין מרוץ סופר קשה).
הנתונים משקרים - ראינו בכל המרוצים באליפות שהמסלול הזה הוא קשה בצורה בלתי רגילה ויחד עם תנאי מזג האוויר הוא עוד יותר קשה. בכל מרוצי הכביש באליפות המספר המירבי של רוכבים שהגיעו בסיום לספרינט ניצחון היה 7 (ב-U23) וגם הוא נבע מהתלכדות של 2 קבוצות בריחה בק"מ האחרון. הסיכוי שיהיה לנו ספרינט של למעלה מ-10 רוכבים בסיום מרוץ הגברים הוא נמוך ביותר. זה מביא לכך שהקבוצות לא יהמרו על ספרינט סיום ולא יהיה לנו את המאבק הרגיל בין נבחרות הספרינטרים ובין הנבחרות חסרות הספרינטרים. לדעתי, המנצח יהיה רוכב בריחות שיודע להתנהל כחלק מקבוצת בריחה, כמו: ון אוורמט, פוגלסן, ז'ילבר, רוי קושטה, דייגו אוליסי. לגבי ון דר פול שרוכב בנבחרת הולנד. לדעתי, הוא רוכב מסומן ובכל קבוצת בריחה שהוא יכנס אליה יצפו שהוא יעבוד יותר מהאחרים וזה יפגע בבריחה, כך שבסופו של דבר יהיה לו קשה לנצח. אני מקווה שרוכבים צעירים כמו אוונפול יעירו את המרוץ בבריחות מרחוק כך שלא נראה מרוץ של דבוקה משועממת במשך 6 שעות כשרק בשעה האחרונה יש אקשן. הימור שלי: ון אוורמט.
 
כיצד ניצחה הבריחה

כ-64 ק"מ לסיום יצאו לוסון קרדוק (ארה"ב, נג"ש מעולה לפני כמה ימים) ושטפן קונג (שווייץ, נג"שיסט מעולה באופן קבוע) לבריחה שנראתה כסתמית. כשנותרו 55 ק"מ (4 הקפות) היה להם פער של 25 שניות. לא מבטיח במיוחד. כשנשארו 46 ק"מ ועם פער של לא יותר מ-20 שניות, מדס פדרסן מדנמרק גישר אל השניים, הכתיב קצב גבוה שפירק את קרדוק, אבל קונג הצליח להשאר על הגלגל שלו, אחרי דקה איטליה שלחה את מוסקון והולנד את טוינסון שהצליחו לגשר אל קונג ופדרסן. כשנותרו 41 ק"מ היה לרביעיה יתרון של 30 שניות על הדבוקה. כ-37 ק"מ לסיום תקפו ון דר פול וטרנטין והצטרפו לשלישיה שבינתיים איבדה את טוינסון.
2 סיבובים לסיום, 27.5 ק"מ - עדיין הפער 30 שניות. בהחלט ניתן לסגירה. אבל כאן חל המהפך, בסיבוב שלפני האחרון הוכרע המרוץ! הבריחה הגדילה בו את הפער מ-30 שניות ל-48 שניות. היא עשתה זאת על ידי משיכות כמעט שוות של כל חמשת הרוכבים בבריחה כשוון דר פול מכתיב קצב גבוה בעליות. סוד ההצלחה היה גם בהימצאותו של רוכב על בדמות ון דר פול בבריחה וגם בזכות יכולת השרידות העצומה של קונג ושל פדרסן שלמרות שהיו כבר הרבה זמן בבריחה ויכלו לקחת משיכות קצרות מקדימה, הם משכו משיכות ארוכות ומשמעותיות. גם העובדה ששני האיטלקים עבדו וטרנטין לא נח, תרמה ללכידות של הבריחה. וכך, בריחה שהייתה כל הזמן בטווח ההשגה של הדבוקה, לחצה על הגז בדיוק כשהדבוקה הייתה כבר מותשת ולפועלים לא נותר כוח.
בסוף המרוץ באו החכמים בדיעבד וביקרו את סאגאן שנשאר בדבוקה למרות נראה שהיה לו כושר מעולה אתמול. אבל סאגאן היה לבד ללא פועלים. הוא סמך על הבלגים שיחזירו את הבריחה והוא גם ידע שברגע שהוא יברח יהיו לו על הגלגל רוכב דני ורוכב איטלקי ואם גם אחד מהם יצליח להיצמד לגלגל שלו, אז סאגאן יסחוב אותו כל הדרך לגישור.
לסיכום, מרוץ אכזרי אך מרתק. סבל לרוכבים והנאה לצופים.
 

natyh

New member
הפעם לחלוטין לא מסכים איתך.

מהו ספורט האופניים ?
לא בדיוק ספורט ,הופעה על הגבול שבין ספורט לבין
עסק קידום מכירות.
העסק מקדם בעיקר תיירות ,אך גם ,פלאפונים ,דואר אמריקאי ,קבוצות.תקשורת מכשירי שמיעה ...פונאק לדוגמא נעלי.ספורט קלמה מי שזוכר,מטבחים בורה למשל... וכולי...
ובכן בתחרויות הללו מתיצבים מקצוענים במדי קבוצות.לאומיות ,כמובן שיש בעיה בענין ..
כבר כתבו אתה או יאיר בן עמי על שני רוכבי קוויק סטפ נגד אחד באחת התחרויות לא מזמן ...

הדבר העיקרי שדורש הספורט הזה הוא קהל ובעיקר דרך שידור טלביזיוני .
בלי קהל אין משמעות לתחרות .
אין קידום לכלום.
הפעם השידור במזג האויר הנוכחי לא יכל להתבצע.
למה צריך מהנדס חשמל שמבין מזג אויר שיסביר
אך לא באמת עקרוני מחוץ.לענייני הפורום ,לא יכלו
להעביר שידור .
נעבור לנוטשים ,למעשה סיימו 46 מתוך 197 שהחלו,
חישוב קל מעמיד את.מספר המסיימים על פחות מ 25 אחוז.
מה זה ? זהו מירוץ זו תחרות שרוב המשתתפים לא יכולים לסיים ?
לדעתי אם רוב המשתתפים לא מסיימים התחרות צריכה להיות מבוטלת חד וחלק !
מי לא סיים ?
בואו נראה:
מי ניצח בטור הקודם והשנה סיים במקום שני ?
מי ניצח בג'ירו השנה ?
מי ניצח בוולטה השנה ?
מי הדהים בוילטה רמז רוכב מבוגר בשם פיליפ ....
מי לקח מדלית כסף בנגד השעון השנה ?
מי היה אלוף העולם המכהן עד תחרות זו?
סיכום שלושה מכל ארבעה רוכבים לפחות שהחלו
לא סיימו .
מה הרעיון לרכב בשלולית בעומק שלושה ארבעה סנטימטר מיים ,בראות אפסית ?
לדעתי מדובר בטמטום מוחלט והתעללות בקריירה של ספורטאים מקצוענים .
יש סיכונים הגיוניים ויש התעללות.
האיגוד כורת לעצמו את הענף עליו הוא יושב להבא רוכבים פשוט לא ישתתפו בתחרויות פשוט מאד.
השתדלתי להיות עדין במיוחד בתגובה הזו.
 
תשובות

השידור - למרות מזג האוויר הרע השידור החי כן התבצע. לפחות ביורוספורט, היה שידור רצוף של השעה וחצי האחרונות במרוץ. לפני כן לא עקבתי אחרי השידור באופן רציף אבל היכן שכן עקבתי לא ראיתי שום הפסקה בשידור אלא רק כתוביות המתנצלות על הפסקת השידור.
לגבי מספר המסיימים - הוא אינו מעיד על כלום. גם במרוצים חד-יומיים אחרים מסיימים אחוז נמוך של משתתפים, בעיקר נפוצה התופעה במסלולים מעגליים שחוזרים על עצמם כמו באליפות העולם וכמו חלק גדול מהמרוצים החד-יומיים באיטליה. גם אם היה מזג אוויר אידיאלי, בגלל הקושי האובייקטיבי של המסלול, לפחות 50 אחוז מהמזנקים לא היו מסיימים אותו. כמובן שתנאי מזג האוויר הוסיפו לקושי ולמספר המסיימים הנמוך, כי רוכב שהוא ממדינת אופניים מפותחת (שסיום המרוץ אינו אתגר בשבילו, כמו רוכב ישראלי לדוגמא) ומפגר שני סיבובים מהסיום בפער של 5 דקות, אומר לעצמו: "על המרוץ אני כבר לא אשפיע, אז בשביל מה לי לסבול בגשם וברוח עוד 40 דקות, נפרוש עכשיו".
תנאי המרוץ - המארגנים קיצרו את המסלול בכ-24 ק"מ בגלל תנאי מזג האוויר. נראה לי שהנפילות שהיו לא היו רבות ולא גרמו לפציעות משמעותיות. אפשר לייחס זאת למזל, אפשר ליחס זאת לזהירות הרוכבים ואפשר ליחס זאת לדבוקות קטנות יחסית בגלל קושי המרוץ.
ולסיום, יש מרוצים שרוכבי האופניים גדולים מהמרוץ ויכולים לכופף את מארגני המרוץ ויש מרוצים שגדולים מרוכבי האופניים והמארגנים עושים בהם מה שהם רוצים. אליפות העולם היא מהסוג השני.
 

cipo 1

New member
אודי את ה "קנצלרה" כפי שכתבת עשתה בסוף Annemiek van Vleuten

ההולנדית בבריחת יחיד שאני כבר זמן רב לא זוכר .
אולי אתה כן ....
אחד ממרוצי האופניים המדהימים שנראו בעת האחרונה על מסכינו.
מעניין מה יעשו הגברים עלית היום.
שנה טובה לכל באי הפורום!!
עודד צור
 

cipo 1

New member
לקח לי קצת זמן להזכר ( נו טוב הגיל ) אבל אתמול הרכיבה של

ההולנדית Annemiek van Vleuten הזכיר לי את הרוכב הצרפתי שלא יודע כמה מבאי הפורום הספורים זוכרים ג'קי דוראן הצרפתי שגם היה יוצא לבריחות סולו דומות
שחלקן גם הביאו לו נצחונות.
עודד
 
ההבדל הקטן בין שני המקרים

ז'קי דוראן היה מנסה לצאת בתחילת כל מרוץ לבריחה בידיעה ש-99 תיתפסנה ואחת תצליח. ון פלוטן היא כנראה הרוכבת החזקה ביותר בדבוקה הנשית. זה לא שלא ניסו לרדוף אחריה, ניסו אבל פשוט לא הצליחו. גם שבע הרוכבות שהיו בדבוקת הרדיפה הן מהרוכבות הבכירות בעולם ובכל זאת, הפער שלהן ממנה לא קטן ואף גדל. הן העידו בסיום שהן גמרו את המרוץ מרוקנות לחלוטין.
 
בוא נבדוק

נגד השעון - ון פלוטן עדיפה על ווס
טיפוסים ארוכים - ון פלוטן עדיפה
בריחות יחיד - ון פלוטן עדיפה
ספרינט - ווס עדיפה
מרוצים חד יומיים - ווס עדיפה
תווי מתגלגל של גבעות - ווס עדיפה.
אפשר לומר שבהינתן שהתוואי הוא של גבעות ושמדובר במרוץ חד-יומי אז היתרון בזינוק ועל הנייר הוא של ווס. אבל, מרגע שוון פלוטן יצאה לבריחת יחיד ותפסה פער של כמה עשרות שניות, ובהינתן שהיא שייכת לנבחרת החזקה ביותר ואין מי שירדוף אחריה, אז היא החזקה ביותר. בעולם.
 

cipo 1

New member
כתבתי בפוסט "הזכירה לי " ממש לא ניסתי להשוות בין השניים

בריחת היחיד של ההולנדית פשוט עורר בי נוסטלגיה.
שוב שנה טובה לכולם !!
עודד
 

elkanakohn

New member
היתה בריחת יחיד על 160 ק"מ בוואלטה

כמובן שאת השם אניל לא זוכר.
אם אני לא טועה זה היה פועל מיו.אס. פוסטל או אולי בליברטי סגורוס.
 
למעלה