המשך קיטורים על הסייעת

המשך קיטורים על הסייעת

מה עושים אם הסייעת הבטיחה לעבוד בימי שישי למרות שעד עכשיו לא עבדה ורק במקרה גיליתי באיחור של חודשיים שהיא שיקרה? הכי מעצבן שזה גם היום החופשי של המחנך, אז כל שעה יש מורה מקצועית אחרת.
וגם גיליתי שהוא לא מקבל 24 שעות - כי היא נמצאת איתו 4 ימים. העניין הוא שבימים האלה פעמיים מסיים אחרי 6 שעות, פעם אחת אחרי 5 שעות ופעם אחת הוא לומד 5 שעות אבל היא לא נמצאת איתו בשעה החמישית כי זה ספורט. אז נכון שזה קטנוני לריב בגלל שעתיים, אבל זה גם יכול להוביל בשנה הבאה להורדת שעות. וגם השנה הוא זקוק לשעות האלה. דיברתי עם אחראית על הסייעות ודרשתי שימצאו מישהי לפחות לשעתיים ביום שישי. אמרה שתנסה לעזור, אמרה שיש לה רעיון יצירתי. נמאס לי כבר, גם לא הגיוני שאאבק בסייעת שאמורה לשמור לי על הילד. ואם זה לא מספיק, הילד טוען שהוא רואה אותה בהפסקות רק כשהיא הולכת לחדר מורים. אז או שהיא סמויה טובה מדי או שהיא מתרשלת בתפקידה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה אומרים על זה במתי"א?
והאחראית על הסייעות (בעירייה?)- האם שיתפת אותה בחוסר שביעות הרצון
וחוסר האמון שלך בסייעת הזאת? מה היא אמרה?
ואיך המחנך רואה את העניין? איך הוא מתרשם מעבודתה ותיפקודה?
 
לא שיתפתי אותם

את המורה לא מרגישה בנוח לשתף - הוא מורה חדש בכיתה שכבר עבד עם אותה הסייעת בעבר. מרגישה שהוא קרוב אליה יותר מדי.
דיברתי על האחראית על הסייעות בבית ספר עצמו - הבטיחה לעזור בכל מיני דברים שציינתי. לדוגמה, שתחפש פתרון לשעה אחת בשישי. ובעיני זה לא מספיק.
הסייעת קבועה במערכת, נמצאת בבית ספר שעות קבועות, בלי קשר לילד.
וגם שוב, הבעיה שלי היא עד כמה לנהל מלחמה - הרי אני צריכה לסמוך עליה שתעזור לילד.
וכמובן שאין סייעת אחרת פנויה - במיוחד שכמו שאמרתי - לא יפטרו אותה בגלל הקביעות.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא מלחמה
אבל כן נראה לי חשוב קודם כל לברר האם ההתרשמות השלילית שלך ממנה מוצדקת-
לכן כדאי לשאול למשל את המחנך איך הוא מתרשם מהעבודה שלה עם הילד,
האם הוא יכול לתאר לך מה בעצם נעשה.
מעבר לזה, סייעת יכולה לקבל הנחיה, למשל מהמתי"א.
זה יכול להועיל לכל סייעת
(אצלי היתה אפילו בקשה כזאת מצד הסייע המשלים, לקבל הנחיה)
ובמיוחד אם אכן יש מקום לשיפור בעבודתה.
זה לא בקטע של פיקוח
אלא בקטע של לסייע לה, להנחות אותה.

ילדים, במיוחד ילדים א"סים, נוטים להיות רגישים מאד למסרים סמויים מהוריהם.
לכן אם אצלך יש חוסר אמון והתנגדות לסייעת, לא יהיה מפתיע אם זה יחלחל לבנך,
לא משנה כמה תנסי להסתיר זאת ממנו, ויחבל עוד יותר בסיכוי שהוא ייתרם ממנה.
על כן נראה לי חשוב שלא תקברי בבטן או תסתפקי בשחרור קיטור כאן,
אלא כדאי שתעזרי במתי"א ובכל הגורמים שהזכרתי בהודעה הקודמת, לפחות בחלקם,
כדי לטפל בעניין.
מה עוד שיתכן בהחלט שתחושותייך מוצדקות, ואז בטח שכדאי לעשות משהו-
וכאמור, גם אם לא ניתן עכשיו להחליף סייעת, אפשר לנסות לשפר את עבודתה.
אגב- קביעות לסייעת? את בטוחה?
 
אז כאן הבעיה

אכן ביקשתי הנחיה בישיבת תח"י מנציגת המתי" א וגם ביקשתי הנחיה כזאת ממורת השילוב. לא אמרתי שהיא לא בסדר אלא כי בכללי אשמח להנחיה כי היא לא מכירה את הילד. גם תוך כדי הישיבה היא שידרה שהיא לא צריכה הנחיה כי יש לה נסיון. לכן לא בטוח שהיא מקשיבה להנחיה. וכן, יש לה קביעות כי היא הייתה שנים סייעת בגנים. אז עכשיו היא נמצאת בבית ספר מ 7:30 עד 14, גם אם הילד בבית. ואז קשה להוכיח שהיא לא איתו.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה היתה תשובתה של מורת השילוב לבקשתך?
באיזו מידה הסייעת תהיה קשובה או לא להנחיה, את זה תשאירי למורת השילוב.
היא אמורה לדעת למצוא את הדרך לעבוד איתה, ואם תגלה שאין דרך-
להבין מה המשמעות ומה המסקנות המתבקשות.
קביעות או לא, אם היא אכן לא עושה עבודתה נאמנה שיעבירו אותה לתפקיד אחר.
 
למעלה