המשרד לתחבורה חרדית: קווי אוטובוס יוסטו למוקדים חרדיים בחופשת הישיבות

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

מנכל אחד

Active member
כתבה מטופשת,
המשרד הסביר את ההיגיון שבתוספות, ואת ההיגיון שבדילול.
גם הטענה שתוספות השירות נתנו רק לקווים המיועדים למגזר החרדי היא איננה נכונה, אם כי בקווים המשרתים את המגזר החרדי ישנם עומסים הרבה יותר משמעותיים מאשר בקווים אחרים, וניתן לראות זאת בבירור בקובץ הריידרשיפ תחת העמודה של מספר נוסעים לק"מ.
 

Ccyclist

Well-known member

משרד התחבורה צריך לשכלל את חגי האיסלאם והמועדים החרדיים שאינם משותפים לציבור הכללי כדי לתכנן מראש תיגבורים וקיצוצים - במקום להנחית אותם כל פעם בהפתעה.

בממשלה הזו יושב סגן שר ייעודי לענייני חרדים במשרד התחבורה, אז יש מקום לביקורת מסויימת כי אף מגזר אחר לא מקבל ייצוג כזה וקשרים כאלו. מצד שני - בגלל שיעורי הכנסה נמוכה ורמת מינוע נמוכה - החרדים הם מגזר שמרבה להשתמש בתח"צ וזכותם שתהיה להם דרך (הוגנת יותר, בדומה למגזרי עולים, לא נוהגים, צעירים וכו') להשפיע על המשרד.

בפוסט אחר בפורום ישנה דוגמה שבה במקום תיגבור קווים פנימיים באשדוד לחיבור החוף הנפרד לתחנה המרכזית ותחנת הרכבת - מפעילים אליו אוטובוסים בינעירוניים ישירים. הגעה לחוף הנפרד היא בקשה לגיטימית, האופן שבו החיבור נעשה בצורה שמבזבזת תשומות - אינה.

כירושלמי לשעבר מעולם לא היה לי קו ישיר משכונות ירושלים לחוף ירושלים בתל אביב. נסעתי בקווים 4,405,32 ואז הלכתי את המקטע האחרון של אלנבי ממוגרבי לאופרה. אם תיגברו את קווים 405 ו 4 לנוסעים לתל אביב ולבאים לעיר במהלך החופש הגדול - זה היה לטובת ציבורים רבים עם מגוון יעדים.

גם כיום, כשקו 490 עובר באזור ניות כי זה חיבור עירוני הגיוני בסך הכל לכביש 16 - בתל אביב הוא עוצר בתחנת עזריאלי בבגין ובמסוף 2000 בלבד, מי שרוצה יעד אחר בתוך תל אביב צריך להחליף לקו מקומי.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member
משרד התחבורה צריך לשכלל את חגי האיסלאם והמועדים החרדיים שאינם משותפים לציבור הכללי כדי לתכנן מראש תיגבורים וקיצוצים - במקום להנחית אותם כל פעם בהפתעה.

בממשלה הזו יושב סגן שר ייעודי לענייני חרדים במשרד התחבורה, אז יש מקום לביקורת מסויימת כי אף מגזר אחר לא מקבל ייצוג כזה וקשרים כאלו. מצד שני - בגלל שיעורי הכנסה נמוכה ורמת מינוע נמוכה - החרדים הם מגזר שמרבה להשתמש בתח"צ וזכותם שתהיה להם דרך (הוגנת יותר, בדומה למגזרי עולים, לא נוהגים, צעירים וכו') להשפיע על המשרד.

בפוסט אחר בפורום ישנה דוגמה שבה במקום תיגבור קווים פנימיים באשדוד לחיבור החוף הנפרד לתחנה המרכזית ותחנת הרכבת - מפעילים אליו אוטובוסים בינעירוניים ישירים. הגעה לחוף הנפרד היא בקשה לגיטימית, האופן שבו החיבור נעשה בצורה שמבזבזת תשומות - אינה.

כירושלמי לשעבר מעולם לא היה לי קו ישיר משכונות ירושלים לחוף ירושלים בתל אביב. נסעתי בקווים 4,405,32 ואז הלכתי את המקטע האחרון של אלנבי ממוגרבי לאופרה. אם תיגברו את קווים 405 ו 4 לנוסעים לתל אביב ולבאים לעיר במהלך החופש הגדול - זה היה לטובת ציבורים רבים עם מגוון יעדים.

גם כיום, כשקו 490 עובר באזור ניות כי זה חיבור עירוני הגיוני בסך הכל לכביש 16 - בתל אביב הוא עוצר בתחנת עזריאלי בבגין ובמסוף 2000 בלבד, מי שרוצה יעד אחר בתוך תל אביב צריך להחליף לקו מקומי.
כמו שכתבתי לא מזמן.
סגן השרה לא קשור לרוב התגבורים, ובודאי שלא קשור לתגבורי בין הזמנים שכבר קיימים הרבה מאוד שנים, יתכן שעבר כח"כ או חבר מועצת העיר בירושלים הוא כן דחף לכך, אבל לא בתפקידו הנוכחי.

כבר כתבתי בעבר שהיקפי הביקושים במגזר החרדי גבוהים בהרבה מהמקובל בעולם, ולכן הגיוני להפעיל קווים ישירים כמעט לכל מקום.
יתכן שאם בצעירותך היו קווים ישירים משכונות ירושלים לחוף הים בתל אביב, היו יותר נוסעים שבוחרים בצורת הנסיעה הזאת.

קווי חופש קיימים גם במגזר הכללי, כמו קו 366 מבאר שבע לחופי אשקלון, קו שמופעל עם ביקושים נמוכים מאוד כבר לפחות שנה שלישית.
 
למעלה