shmulik1234
New member
הנאשם: ביה"ס וילוקמיץ' בראש פינה
ברשימת הקישורים של הפורום ראיתי תחת הכותרת: "בתי ספר ייחודיים בתוך מערכת החינוך" קישור לבית הספר היסודי שבראש פינה, שהוא במידה זו או אחרת בית ספר קצת שונה עם גישה שונה ללימודים. אני סיימתי את יב' בתיכון למדעים ולאמנויות בירושלים השנה והייתי רוצה לספר לכם על בית הספר היסודי של ראש פינה מזוית של מישהו שלמד בו לפני כשש שנים והושפע ממנו רבות. הגעתי לוילקומיץ' בכיתה ב' לאחר שעברי מבית ספר שהיה במרכז הארץ. הגעתי לבית הספר וכל הזמן לא הפסקתי לשמוע על הקשר של בית הספר למושבה, על החשיבות של התרומה לקהילה, על כמה שחלוצי ראש פינה היו חשובים וכו'. שמעתי עד כמה בית הספר ניסויי ועד כמה חשוב לכבד את הקשר שבין אדם לחברו וכו'. שמעתי הרבה, אך המקסימום שיצא לנו לעשות היה לחלק מתנות לפסח בקהילה בכיתה ו'. יצאנו גם פעם או פעמיים להתרים כסף. אמרו שאין אלימות, אבל דווקא הייתה, ולא מעט כלל, היו למשל מספר מקרים של הטרדות מיניות. אמרו שכולם שווים, אבל מי שמשפחתו חיה דורות רבים במושבה או שאמא שלו הייתה חברה של המורה היה שווה יותר. עד כאן בתחום החברתי, התחום הלימודי בנוסף, היה מזוויע לגמרי. כולם למדו ביחד את אותו החומר, והתלמידים דווקא נהנו. אך משנגשתי למורה לחשבון לקבל חומר נוסף משום שהחומר הרגיל לא הספיק לי היא אמרה לי- אתה לא צריך לדעת יותר. משהתחלפה המורה לחשבון, הפתרון היה- לך תלמד עם כיתה ד' (כשהייתי בג') וכשזה לא עזר לך תלמד עם כיתה ה'. זה גם לא עזר, אז הפתרון היה תפסיק להציק ופשוט תעזור לחבריך. כשבאתי עם ההורים ליום הורים הם שמעו במשך כל השיחה על למה לא כדאי לבוא עם תיק כבד לבית הספר, אך משהופנה הנושא ללימודים שמענו, אנחנו נמצא לו פתרון. ופתרון לא נמצא. בכיתה ד' החלו שיעורי המדעים. שמעתי על שיעורים אלה עוד מילדי הכיתות הגבוהות יותר שאמרו שהם ממש נהנים ובשבילם זה השיעורים הכי מעניינים וכיפיים. ובאמת, שיעורי המדעים היו ממש מעניינים. מורי המדעים, דורון ותמיר, היו מורים קצת שונים. הם התייחסו לתלמידים כיצורים חושבים. בנוסף, הם גם באמת הבינו במדע. הם לימדו אותנו על מבנה האטום, על החושים של בעלי החיים, קצת על גנים ועל תכונות שעוברות בתורשה, קצת חשמל וכו'. השיעורים בפירוש היו מעניינים ומאתגרים והמורים אף נתנו לי פה ושם ספר מעניין לקרוא וממש לימדו מתוך הנאה ואהבה למקצוע. אז מה הייתה הבעיה? בשנה אחרי זה פיטרו אותם. והחליפו אותם במורה לתנ"ך שיצאה להשתלמות וחזרה בתור מורה למדע. למזלי, בכיתה ד' התקבלתי למרכז למחוננים בתל חי. ובכל יום שלישי נסעתי לתל חי וקיבלתי העשרה. מאוד נהניתי מזה. אבל אז, בית הספר נזכר שבימי שלישי אני מפסיד לימודי מוסיקה, שאמנם הסתכמו בלשיר שיר או שניים ואני כבר ניגנתי על כינור, אבל הם הציעו להפסיק את לימודי שם כדי שלא אפסיד את השיעורים. הוריי, והורי כל יתר התלמידים שלמדו בתל חי כמובן לא הפסיקו לשלוח את ילדיהם לשם. בשנה שלאחר מכן הפסדתי שיעורי הנדסה ובכל זאת קיבלתי ציון 100 במבחן בסוף השנה ושנה לאחר מכן לא יצא שהיה מקצוע שלימדו רק ביום שלישי. בניגוד לי ולתלמידים שביקשו ללמוד עוד, התלמידים שביקשו ללמוד פחות דווקא קיבלו מענה חיובי, ובשבילם כל הכיתה האטה את הקצב ואף עשו להם שיעורים מיוחדים כדי שיוכלו לעמוד בקצב של הכיתה. ולמה זה? כי אחד התלמידים היה ממשפחה של מקימי המושבה. יש לי עוד הרבה מה לספר על בית הספר של ראש פינה. אך כאן אסיים את כתב האישום ואבקש מכם להרשיע אותו ולהוריד את הקישור אליו. כי הוא בדיוק ההפך ממה שבית ספר אמור להיות, מחנך לידע ולערכים. כי אף אחד מהם לא אני ולא אף אחד אחר לא קיבל ממנו.
ברשימת הקישורים של הפורום ראיתי תחת הכותרת: "בתי ספר ייחודיים בתוך מערכת החינוך" קישור לבית הספר היסודי שבראש פינה, שהוא במידה זו או אחרת בית ספר קצת שונה עם גישה שונה ללימודים. אני סיימתי את יב' בתיכון למדעים ולאמנויות בירושלים השנה והייתי רוצה לספר לכם על בית הספר היסודי של ראש פינה מזוית של מישהו שלמד בו לפני כשש שנים והושפע ממנו רבות. הגעתי לוילקומיץ' בכיתה ב' לאחר שעברי מבית ספר שהיה במרכז הארץ. הגעתי לבית הספר וכל הזמן לא הפסקתי לשמוע על הקשר של בית הספר למושבה, על החשיבות של התרומה לקהילה, על כמה שחלוצי ראש פינה היו חשובים וכו'. שמעתי עד כמה בית הספר ניסויי ועד כמה חשוב לכבד את הקשר שבין אדם לחברו וכו'. שמעתי הרבה, אך המקסימום שיצא לנו לעשות היה לחלק מתנות לפסח בקהילה בכיתה ו'. יצאנו גם פעם או פעמיים להתרים כסף. אמרו שאין אלימות, אבל דווקא הייתה, ולא מעט כלל, היו למשל מספר מקרים של הטרדות מיניות. אמרו שכולם שווים, אבל מי שמשפחתו חיה דורות רבים במושבה או שאמא שלו הייתה חברה של המורה היה שווה יותר. עד כאן בתחום החברתי, התחום הלימודי בנוסף, היה מזוויע לגמרי. כולם למדו ביחד את אותו החומר, והתלמידים דווקא נהנו. אך משנגשתי למורה לחשבון לקבל חומר נוסף משום שהחומר הרגיל לא הספיק לי היא אמרה לי- אתה לא צריך לדעת יותר. משהתחלפה המורה לחשבון, הפתרון היה- לך תלמד עם כיתה ד' (כשהייתי בג') וכשזה לא עזר לך תלמד עם כיתה ה'. זה גם לא עזר, אז הפתרון היה תפסיק להציק ופשוט תעזור לחבריך. כשבאתי עם ההורים ליום הורים הם שמעו במשך כל השיחה על למה לא כדאי לבוא עם תיק כבד לבית הספר, אך משהופנה הנושא ללימודים שמענו, אנחנו נמצא לו פתרון. ופתרון לא נמצא. בכיתה ד' החלו שיעורי המדעים. שמעתי על שיעורים אלה עוד מילדי הכיתות הגבוהות יותר שאמרו שהם ממש נהנים ובשבילם זה השיעורים הכי מעניינים וכיפיים. ובאמת, שיעורי המדעים היו ממש מעניינים. מורי המדעים, דורון ותמיר, היו מורים קצת שונים. הם התייחסו לתלמידים כיצורים חושבים. בנוסף, הם גם באמת הבינו במדע. הם לימדו אותנו על מבנה האטום, על החושים של בעלי החיים, קצת על גנים ועל תכונות שעוברות בתורשה, קצת חשמל וכו'. השיעורים בפירוש היו מעניינים ומאתגרים והמורים אף נתנו לי פה ושם ספר מעניין לקרוא וממש לימדו מתוך הנאה ואהבה למקצוע. אז מה הייתה הבעיה? בשנה אחרי זה פיטרו אותם. והחליפו אותם במורה לתנ"ך שיצאה להשתלמות וחזרה בתור מורה למדע. למזלי, בכיתה ד' התקבלתי למרכז למחוננים בתל חי. ובכל יום שלישי נסעתי לתל חי וקיבלתי העשרה. מאוד נהניתי מזה. אבל אז, בית הספר נזכר שבימי שלישי אני מפסיד לימודי מוסיקה, שאמנם הסתכמו בלשיר שיר או שניים ואני כבר ניגנתי על כינור, אבל הם הציעו להפסיק את לימודי שם כדי שלא אפסיד את השיעורים. הוריי, והורי כל יתר התלמידים שלמדו בתל חי כמובן לא הפסיקו לשלוח את ילדיהם לשם. בשנה שלאחר מכן הפסדתי שיעורי הנדסה ובכל זאת קיבלתי ציון 100 במבחן בסוף השנה ושנה לאחר מכן לא יצא שהיה מקצוע שלימדו רק ביום שלישי. בניגוד לי ולתלמידים שביקשו ללמוד עוד, התלמידים שביקשו ללמוד פחות דווקא קיבלו מענה חיובי, ובשבילם כל הכיתה האטה את הקצב ואף עשו להם שיעורים מיוחדים כדי שיוכלו לעמוד בקצב של הכיתה. ולמה זה? כי אחד התלמידים היה ממשפחה של מקימי המושבה. יש לי עוד הרבה מה לספר על בית הספר של ראש פינה. אך כאן אסיים את כתב האישום ואבקש מכם להרשיע אותו ולהוריד את הקישור אליו. כי הוא בדיוק ההפך ממה שבית ספר אמור להיות, מחנך לידע ולערכים. כי אף אחד מהם לא אני ולא אף אחד אחר לא קיבל ממנו.