לנושא הזה יצא שם של נושא מפחיד, בעיקר בגלל שהוא לכאורה דורש "ראייה מרחבית" ועוד כמה תכונות ששמורות בדרך כלל לסופרמן... אבל האמת היא שהנושא הזה הוא לא כל כך מפחיד כמו שהוא נראה, ואחרי תרגול נכון של סוגי תרגילים ספציפיים, ניתן לראות שיש שם הרבה עקרונות ודפוסי תרגילים שחוזרים על עצמם. זה כמובן תלוי באיזו רמה אתה לומד אותו, יש הבדל בין לימוד אוניברסיטאי למה שנדרש בשלוש יח"ל. קיימים במתמטיקה כמה כלים שנועדו לפשט מאוד את הבעיות שמתעוררות בנושא זה, כמו למשל שימוש בווקטורים, שהופך את הפיתרון לקל ונוח, ובהרבה מקרים חוסך את הצורך "לראות" עד הסוף את כל הזוויות שבשאלה... ובאמת משרד החינוך מכניס בשנים האחרונות לאט לאט את נושא הווקטורים כנושא חובה בכל רמות הלימוד, ובמקביל מוריד יותר ויותר את הדרישות מהנדסת המרחב "הטהורה"...
תשמע אני גם תלמיד כיתה י"א ברמה של 5 יח"ל והתחלנו ללמוד את זה כי סיימנו את כל ההכנות לבגרות ואת המתכונות. זה לא כזה קשה, בעקרון אני עדיין בחומר הבסיסי וזה כולל הרבה ישומים בגיאומטריה של המישור בכל מישור בנפרד... דוגמא לשאלה שהייתה לי בשיעורי בית נתונה לך פירמידה שבסיסה הוא מחומש משוכלל... הוכח כי אחד מהאלכסונים מקביל לאחת מהצלעות של המחומש פה פשוט מחשבים זווית במחומש ע"י חישוב זווית במחומש משוכלל ואז כל שיוויוני הזווית בטרפז שווה שווקיים ומשולש שווה שווקיים..או שחוסמים אותו במעגל ואז זה בכלל קל.. שאלה שנייה זה חישוב סכום הזווית בכל הפאות של הפירמידה..לפירמידה 6 פאות..5 מהן הן משולשים והבסיס הוא מחומש משוכלל ככה שמכפילים 180 ב-5 ומוסיפים לזה 540 מעלות וסעיף אחרון היה למצוא את ישר החיתוך של שתי פאות נגדיות...פה פשוט ממשיכים את הישרים שמהווים הבסיסים של המשולשים שמהווים פאות עד שהם נפגשים בנקודה מסוימת ואת הנקודה המסוימת הזאת מחברים לקודקוד הפירמידה...
הי, המורה שלי בתיכון סרבה ללמד את זה כי היא טענה שזה קשה. אני למדתי לבד (לקחתי שיעור אחד עם מורה פרטי ואחרי זה תרגלתי שאלות) - ולדעתי זה היה הרבה יותר קל + כיף מגאומטריה אנליטית, נגיד. כך שאני בעד להפטר מהפחד.
אותנו סתם לא לימדו את זה.... אבל המורה שלי אמרה שזה קל, התחלתי לפתור בזה תרגילים אבל עדיין צריכה עוד קצת אימון - אני מקווה שאני אוכל לפתור את זה בבגרות, אני בכלל לא מסתדרת עם הנדסה אנליטית במיוחד לא עם מקומות גיאומטריים.