הנה השיטה לשרוף מליארדים במחלפים, גם בלי היתר

tapuzo

New member
הנה השיטה לשרוף מליארדים במחלפים, גם בלי היתר

כך שולטים קבלני התשתיות והטייקונים שבעלי חברות הקבלנות במשרד האוצר והכסף זורם לכיסם:

חברי הוועדה לתשתיות לאומיות שכונסו כדי לאשר הקמת מחלף חדש בכביש 531 שבשרון,
נדהמו לגלות כי חלקו כבר בנוי. כך מדווח "ידיעות אחרונות".

הוות"ל אמורה להיות חוד החנית של ועדות התכנון, וחבריה אמורים לקבל החלטות מהירות
לצורך קידום פרויקטים תשתיתיים - אך מסתבר שגם אותם אפשר להקדים.
כדי לא לעכב את הקמת מחלף מל"ל, מחלף גדול בין כפר סבא לרעננה, הוחלט בעבר שהוא יאושר
בחלקים בכל פעם. לפני כחודש וחצי התבקשו חברי הוועדה לאשר שלב נוסף של המחלף.

ואולם, נציג המשרד להגנת הסביבה הציג לחברי הוועדה צילומים שביצע ערב הדיון, לפיהם הקמתו
כמעט הושלמה וכל שנותר הוא להניח בו קורות עיליות. הוא טען שהפעילות בוצעה ללא היתר וכי קבלן עימו
דיבר בשטח אמר לו ש"הם ממתינים לוועדה כדי לבצע את היציקה".

ככה בכל הארץ מלבישים כל צומת במחלפי ענק ודוחפים עשרות מליארדי שקלים לא למבני
ציבור, לא לפיתוח עירוני, לא לבנייה לדיור, לא לקידום התחדשות עירונית ובטח לא לשיפור
תחבורה ציבורית - רק מחלפים, כבישים, מעקפים, גשרים.. זה כל מה שהמטומטמים המושחתים
יודעים לבנות, אם צריך גם בלי היתרים.
 

ש מים

New member


 

tapuzo

New member
למה לחכות להיתר כשבטוחים שיאושר וימומן מראש?

ככה עובדת השיטה
 
הוחלט בעבר שהוא יאושר בחלקים

החלטה תמוהה ואינה ראויה.. מחלף הוא יחידה שלימה אחת - כאשר קטע אחד קשור למשנהו. אישור התוכנית חייב להיות למחלף בשלמותו.
את הבניה עצמה ניתן לבצע בחלקים - כאשר כל חלק מהווה יחידה שלימה בפני עצמה.
קבלני התשתיות אינם יכולים לפעול מכוח עצמם. קיימים מכרזים, קיימים חוזים, נקבעת הקף העבודה, מסלול התשלומים ומועדם והחשוב מכל היא הבקרה.
 

ש מים

New member
לא מכיר את המחלף אבל מכיר "שלביות ביצוע"

דן, אני מבין את ההגיון במה שאתה אומר, אבל אני זוכר (לא זוכר כרגע את המיקום) דרכים ומחלפים שנבנו בשלבים. אז אני חושב - למעו אנשים כמוני - שכדאי להבהיר/להגדיר מה היא "בניה בחלקים" ומה ההבדל מ-"בניה בשלבים".
 
שים לב התייחסתי לתכנון ולא לבצוע

התכנון חייב להיות שלם למבנה בשלמותו כיחידה אחת - כולל כל האישורים.
הבצוע יכול להיות בחלקים ו/או בשלבים.
אני מגדיר חלקים - כחלק מהפרויקט כולו - חלק היכול לעמוד ולתפקד בפני עצמו ופותר חלק מהבעיה.
שלבים הם שלבי הבצוע על פי סדר מובנה מסויים - כאשר המשך השלב העוקב מותנה בהשלמתו המלאה של השלב שקדם לו. כדוגמא טריוויאלית : אין להניח את הקורות טרם השלמת הצבת העמודים; אין להוסיף שכבה נוספת במסועה טרם הושלמה השכבה שמתחתיה ( כולל הרטבה (קודם) והידוק על פי דרישות המתכנן (לאחר מכן)). וכו'.
 

jp3raptor

Member
אלוהים אדירים, כמה זמן לוקח לאשר במדינה הזאת

התוכנית כבר מוכנה 20 שנה. שום דבר כאן לא חדש.

לא פלא שהפתיחה של 531 ומסילת השרון מתוכננות לעוד שלוש שנים.

דווקא שפיר עובדת בקצב יפה מאוד, הוועדה פה הם חבורה של פרימדונות
 

tapuzo

New member
ברור, ברור. שפיר ממש דואגת לקופת המדינה

בגלל זה כל פרויקט נגמר בתביעות שלה למצוץ עוד כסף.
 

tapuzo

New member
עבור הטייקונים, עבורנו זה הפסד-הפסד

פעם אחת כי אין תחבורה ציבורית והכסף נזרק למחלפים ותוספת נתיבים וגשרים מיותרים
ופעם שנייה כי כסף ציבורי לבני ציבור נשדד על ידי חבורה מצומצמת של טייקונים בעלי חברות תשתיות
 

amit1270

New member
טייקונים... טייקונים.....

קשקשן. פיתוח כבישים ומחלפים לא צריך לבוא על חשבון תחבורה ציבורית וגם פיתוח תח"צ לא צריך לבוא על חשבון פיתוח כבישים (שאוטובוסים גם נוסעים עליהם, אם לא שמת לב). לפני כמה ימים פרסמה כאן נעמוולה מחקר שבו הוצגו התקציבים, ומהם עולה שבשנים האחרונות ההוצאה הממשלתית על כבישים נשארה קבועה פחות או יותר וההוצאה על תח"צ עלתה וחלקה כיום גדול יותר מזה של הכבישים.
 

tapuzo

New member
אני חושב שאתה הקשקשן כי יש נתונים

בישראל רק 35-40% מהאוכלוסיה העירונית שהיא 90% מגיעה למקומות העבודה בתחבורה ציבורית
בעוד 60% מגיעה ברכב פרטי.
המגמה הזו הפוכה לרוב ערי העולם המתקדמות (ואגב גם לא, אם כי אז זה נעשה מכורח ולא מבחירה)
בעולם כיום 60-70% מהאוכלוסיה העירונית מגיעה למקומות עבודה בתחבורה ציבורית ורק 30% רכב פרטי.

אז אתה בא ואומר לי שפיתוח כבישים לא צריך לבוא על חשבון תח"צ ואני אומר לך שאם היינו מגיעים
ל-60% בתחבורה ציבורית לא היינו צריכים להגדיל עוד ועוד ועוד ועוד את מחלפי רעננה וכפר סבא אם היו
דואגים שאל אזורי התעשייה האלו והאחרים במקום לתמרץ ליסינג היו מתמרצים ומסבסדים קוי אוטובוס
מהירים ונוחים.. אז גם היינו באמת יכולים להשקיע בתחבורה ציבורית במקום בעוד נתיב ועוד מחלף...

שום מחלף לא פותר שום פקק. בינואר עלו על הכבישים 20 אלף כלי רכב. הציבור איבד אמון לחלוטין
בתחבורה הציבורית שמכל הדברים והמיסים בחרו לייקר דווקא אותה... דוחפים רכב ליסינג לכל המגזר
הציבורי אבל מעלים מחירי תחבורה ציבורית - אתה לא מבין שאנחנו מדינת עולם רביעי בחשיבה המיושנת שלה?

מה בהחלטות הבאות: מכרז תפור לפיקוח, חוסר יכולת לאחד תעריפים ברמה ארצית, רב קו ב-3 שיטות צבירה,
אמצעי תחבורה וחברות שלא מקיימות מוקדים משותפים למידע, בלאגן שלם בניהול פניות ציבור נוסעי תח"צ
שנזרקו לפח.. מה מכל אלו לא נראה לך מדינת עולם רביעי??
 

tapuzo

New member
תפנימו חברים: ישראל -- מדינת -- עולם -- רביעי

והנה עוד קישורים שמבהירים איפה אנחנו חיים ומי מנהל את החלטורה

אחר שימוע משמעתי ושיחת נזיפה: האחראי על התחבורה הציבורית בישראל פורש
לאחר 25 שנים בתפקיד הכריז יהודה אלבז על פרישה מרצון. גורמים במשרד תחבורה קושרים עזיבתו
לבין דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה והצביע על ליקויים ברפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן
 

tapuzo

New member
המטרונית - זרקו מליארד וחצי על אוטובוס ארוך..

סקירה מקיפה על המטרונית מלמדת על צפיפות בשעות השיא, בעיות תיקוף ונגישות וחוסר קדימות ברמזורים
נתון זה ואחרים עולים מסקירה שביצע ארגון נוסעי בתחבורה הציבורית בישראל.

מן הסקירה עולות הבעיות הבאות:
כריזה ושילוט - ב-21% מהמקרים השילוט או הכריזה באוטובוס אינם עובדים או אינם מסונכרנים.
תחנות ההמתנה - התחנות כוללות 3-2 מקומות ישיבה בלבד ואינן מגינות מפגעי מזג האוויר.
תיקוף - מכשירי תיקוף לא תקינים ובעיות בתיקוף עבור אלה שביקשו לעבור בין חיפה לקריות באמצעות "חופשי חודשי".
קדימות - המערכת אינה נותנת קדימות ברמזורים ולכן זמן הנסיעה ארוך מהמוצהר.
נגישות - מטרוניות לא עצרו סמוך לרציפים ולא מעט נוסעים מעדו ונפלו.
בעיות נוספות כוללות: דילוג על תחנות, מקרים של השחתת רכוש, אתר מידע לא ידידותי
אי-יכולת של מוקד עיריית חיפה לטפל בבעיות בזמן שהמוקד של "דן צפון" סגור בסופי-השבוע.
 

darkshadow1

New member
אין שום קשר בין הטענות שלך לבין המציאות.

השימוש הנמוך יחסית בתחבורה ציבורית בישראל הוא תוצאה של עשרות שנים של הזנחה כמעט מוחלטת. מקום המדינה ועד לשנות ה-90 ההשקעה ברכבת הייתה אפסית, והתחבורה הציבורית במדינה התבססה בצורה כמעט בלעדית על אוטובוסים.
ההשקעה היום בתחבורה ציבורית היא סבירה לחלוטין בהשוואה בינלאומית, הבעיה היא שאי אפשר לסגור פער של 40 שנה תוך שנים בודדות.

לגבי הטענה שלך שישראל היא "עולם רביעי"- נו באמת. גם אם נתעלם מהעובדה שיש מדינות מפותחות שהמצב בהן מהבחינה הזאת גרוע יותר מאשר בישראל (ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד), ההשוואה בין ישראל לבין מדינות עולם שלישי היא פשוט מופרכת. בג'קרטה למשל, עיר של יותר מ-25 מיליון תושבים שבכבישים שלה נוסעים מעל ל-10 מיליון כלי רכב, אין אפילו קו אחד לרפואה של רכבת תחתית או רכבת קלה, והשימוש ברכבת הכבדה זניח.
 

amit1270

New member
ההשקעה בתח"צ בארץ ממש לא "סבירה לחלוטין"

בלי קשר לטענות המופרכות של הטרול.
 
למעלה