בשורה התחתונה
להרבה אנשים לא כזה אכפת מהתוכן. הם רוצים מחיר אטרקטיבי ו*הרגשה* שיש מה לראות כדי שלא ייראו כפראיירים.. הוט מפמפמים את ה-VOD ואנשים מתלהבים מהאפשרות לראות מה שרוצים מתי שרוצים, אפילו אם זה אומר בעצם לראות גיא פינס והאלופה. מבחינתם יש כביכול מה לראות ועל הנייר הם מקבלים הרגשה שהחברה משקיעה בהם ומחדשת להם. ובשורה העוד יותר תחתונה זה גם לא כזה זול. אני מכיר אנשים עם הוט ו-VOD שמשלמים כל חודש 280 ש"ח בממוצע עם כל הרכישות ב-VOD כאשר יס למשל מציעה מסלולים של 235 ש"ח כולל מקס בחינם וכל חבילות הערוצים. משפחות עם ילדים גם קשה לנתק מהוט בגלל שהם מציעים הרבה תכנים בחינם וההורים שמים את הילד מול המסך והוא צופה בקטעים בלופ. ואם יש איזה משהו שכן עולה כסף הרבה הורים מעדיפים לשלם כל פעם 5 שקלים העיקר שהילד יבהה בשקט מול המסך. בגלובס או דה מארקר נדמה לי הראו לא מזמן טבלאות רייטינג המחולקות לפי מנויי יס ומנויי הוט. לפי אותן טבלאות מסתבר שמנויי יס צופים פחות, באופן יחסי כמובן, בערוץ 2. אפילו תכנית כמו כוכב נולד זכתה לאזור ה-26 אחוזי רייטינג בקרב מנוי הוט ואצל מנויי יס זה היה באזור ה-21-22 אחוזים. מה שיכול ללמד על שני דברים: מנויי הוט הם בעלי טעם עממי יותר ומעדיפים ממילא את הריאליטי של ערוץ 2. בהוט אין היצע מספיק מעניין של תכנים ואנשים צופים בסופו של דבר בערוץ 2 כברירת מחדל. ישנו אחוז קטן שבשבילו העונה החדשה של הפמליה וסדרה בריטית כמו ג'קיל גורמים לו לחייך בסיפוק. ויש את השאר בשבילם רכש זה סיינפלד, חברים וסקס והעיר הגדולה. ויאללה תעביר לערוץ 2 מתחיל כוכב נולד.