שמתחיל - זורם - ונגמר, באופן ידוע מראש.
בביתו של ליבוביץ מתקיים כעת מפגש שבועי בין ליבוביץ לתלמידו. על השולחן מונחים שני עותקים פתוחים של מורה נבוכים.
ליבוביץ: היום נלמד קצת על המקום שתופסת שמירת המצוות בדת היהודית, לפי הבנת הרמב"ם.
תלמיד: אם כבר אתה נוגע בזה, תמיד הטרידה אותי השאלה הנצחית הקלאסית: למה בכלל אתה רוצה לשמור מצוות.
ליבוביץ: טוב, קודם תענה לי אתה: למה אתה רוצה להיות הגון, ולא רוצה להיות מנוול?
תלמיד: סליחה? מי בכלל אמר לך שאני רוצה להיות הגון ולא מנוול?
ליבוביץ: אתה לא רוצה להיות הגון?
תלמיד: ממש לא.
ליבוביץ: אז אתה רוצה להיות מנוול?
תלמיד: כמובן, וכי עלה על דעתך אחרת?
ליבוביץ: טוב, אם כך אז נסתתמו טענותיי...
תלמיד: אבל תכלס, מה התשובה לשאלה העיקרית שלי? למה אתה רוצה לשמור מצוות?
ליבוביץ: כבר עניתי לך: למה אתה רוצה להיות הגון?
תלמיד: שוב פעם אותו תקליט? אז אולי כדי לגוון קצת, הנה אשאל אחרת: למה כפוי עליך לשמור מצוות?
ליבוביץ: למה כפוי עליך להכיר בלוח הכפל?
תלמיד: שוב פעם אותו תקליט? מי בכלל אמר לך שכפוי עלי להכיר בלוח הכפל?
ליבוביץ: האם לא כפוי עליך להכיר בלוח הכפל?
תלמיד: ממש לא. הרי רק הבוקר החלפתי אותו בלוח שנה גרגוריאני.
ליבוביץ: כנראה לא ירדת לסוף דעתי. הרי תסכים איתי שכפוי עליך לחשוב ששתים כפול שתיים הם ארבע, לא?
תלמיד: לעיתים, בחלום הלילה, אני חולם באומץ על...לא תאמין: על שתיים כפול שתיים ש...הופ! נהיים שווים לחמש! אינני פוחד מזה!
ליבוביץ: ומה לגבי זה שיש עם פלסטיני? זה לא כפוי?
תלמיד: למען הגילוי הנאות, אספר לך כי - בבחירות האחרונות לכנסת - הצבעתי לתלמידו של ברוך גולדשטיין זצ"ל שנטבח במערת המכפלה ע"י המון זועם ודמו עדין רותח ומצפה לנקמה שתבוא בעגלא ובזמן קריב כן יהי רצון סלה ועד.
ליבוביץ: תלמיד של גולדשטיין? אז מה אתה עושה בביתו של ליבוביץ? עליך להכריע מי המורה שלך: ליבוביץ או גולדשטיין!
תלמיד: אני תמיד אוהב לגוון: לעיתים במורים, לעיתים בשאלות, ואגב - לעיתים - אפילו בחלומות. טוב, השעון אמנם מראה לנו שהשיעור כבר נגמר, אבל לפחות לשיעור הבא, הייתי מצפה ממך שגם אתה תגוון קצת בתשובות, במקום לחזור כל פעם על אותו תקליט.
ליבוביץ: אז הבה נסכם את השיעור הנוכחי, בכך שאציין, שהשיחה איתך הסבה לי קורת רוח רבה מאד. אל תחשוש מלבוא לכאן שוב. אז על מה נדון בפעם הבאה?
תלמיד: יש המון אפשרויות. למשל, אפשר לדבר קצת על יורה-טבוחים, או על הורה-נמוכים, או על מוצא-נשוכים. אפילו על קורא-נבובים אפשר לדבר, ובלבד שזה לא יהיה שיעור על המורה הנצחי הקבוע, כי פשוט נמאס!
ליבוביץ ותלמידו לוחצים ידים, התלמיד יוצא מהבית אל הכביש הריק, בעוד שליבוביץ נותר מהורהר. לפתע, הוא שולף מהמדף העליון של הספריה את כרך יב של האנציקלופדיה העברית, פותח בעמוד 289, ומוסיף בעיפרון את המילה "לפעמים" אחרי המילה השניה של השורה השלישית שבתחילתו של הערך החדש המופיע שם. אחר כך הוא מציץ בשעונו, מביט דרך החלון אל השמש הנוטה לשקוע, ומייד יוצא מביתו. לאיזה כיוון? כמובן, לבית הכנסת ישורון, מתוך רצון מגמה מטרה וכוונה, לקיים את מצוות תפילת מנחה.
בשבוע הבא, פרק ב: הרפתקאותיו של ליבוביץ והארנב הירוק. היו-נא עימנו כאן, באותו ערוץ, ובאותה השעה, כלומר מייד אחרי חדשות השעה ארבע, אנו מצפים לכם, להתראות.